1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Na 5 weken nog geen installatiepakket

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door abcor2003, 31 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Inderdaad, de digitale HD ontvanger (Samsung) en weer een telefonie modem. Daarvan heb ik er nu dus 2 ;)

    Vanochtend heb ik de digitale SD ontvanger retour gestuurd met het verzoek om de bestelde digitale HD ontvanger alsnog op te sturen. Dus als het mee/tegen zit heb ik daar straks ook 2 van? ;)

    Wat zonde van het geld allemaal zeg.

    Maandag konden ze mij niet vertellen wanneer een en ander verstuurd ging worden. Een Ziggo medewerker heeft mij toen een pakket toegestuurd met SD ontvanger en telefonie modem. Dat heb ik dinsdag ontvangen. Woensdag ochtend stuur ik de SD ontvanger retour en woensdag middag ontvang ik een ander pakket met een HD ontvanger en weer een telefonie modem! :shock:

    In ieder geval. Alles aangesloten, modem geactiveerd. Alles werkt. Ik kan zelfs al bellen. Mijn nummer is ook al geporteerd, alleen de gesprekken komen nog binnen op de kpn lijn ook onder dat zelfde nummer. Als ik met Ziggo bel, komt er ook dat nummer in de nummer melder staan? :-P

    Wat me wel opviel dat in de tijd dat ik dit tik is de internet verbinding al 2x weg gevallen. Ik was net aan het bellen op de Ziggo lijn toen hoorde ik ook ineens alleen nog maar digitaal gekraak. Dat maar eens in de gaten houden of dat blijft gebeuren.

    Dus nu nog wachten totdat de lijn niet meer via KPN binnenkomt en dan wel via Ziggo?
     
  2. Als het goed is krijg je nog post per wanneer je nummer bij KPN gedeactiveerd wordt (in elk geval van KPN). Tot die tijd komen je inkomende gesprekken binnen op de KPN lijn, al is het mogelijk dat gesprekken vanuit het Ziggo netwerk al op je Ziggo lijn binnenkomen.
     
  3. gelukt

    hallo allemaal
    gister heb ik dus maar de stap genomen om het te instaleren
    wat een extra troep krijg je erbij wat je helemaal niet hoeft te gebruiken
    zonde eigenlijk
    alles netjes volgens hun boekje gedaan
    het activeren ging eerst wat moeizaam maar lukte later toch
    telefoon stekkertje erin en zowaar kon ik meteen bellen

    maar toch ging het weer fout

    de internet verbinding was in 1 keer weg
    dus meteen maar gebeld (kon nu goedkoop want de telefoon werkte nog)
    bleek dat ik in de ontvangst brief de verkeerde activatie code had gekregen??????
    dus moest ik het hele verhaal opnieuw doen

    maarja ik kwam nog steeds niet op internet kon niet eens activeren
    met de juiste code die ik had gekregen
    weer gebeld
    nu werd me gezegt dat de modem mischien een stroompiek had gekregen en een half uurtje rust nodig had
    prima dan

    maarja nog geen internet een uur later
    weer gebeld

    nu was het antwoord dat mijn modem bij hun niet geregistreerd stond om te activeren
    hij zou het doorgeven en meteen vanuit daar activeren zodat ik het niet meer hoefde te doen
    kon een week duren

    gelukkig zijn ze er meteen mee aan de gang gegaan want ik heb internet en de nieuwe snelheid er ook meteen bij

    vandaag ga ik de digitale tv aansluiten, zien of dat goed werkt

    maar toch ben ik nu blij dat het redelijk goed verlopen is

    groetjes renske
     
  4. Dit heb ik dus allemaal afgelopen weekend bij mijn schoonouders gehad. Activatie wilde niet. Uiteraard zonder router gedaan, maar het ging echt niet. Uurtje gebeld en warempel, alles deed het, behalve telefonie. Dat kon 5 dagen duren. Geen probleem! Dinsdag belt mijn schoonvader hoe het nu allemaal moet gaan, klapt internet er uit. Hij gelijk vragen... Modem was niet te vinden? Ik heb 'm toch echt met behulp van de technische dienst geactiveerd (???). Ze wilden een monteur langs sturen... Je raardt het al, die is nooit geweest. Nu moeten ze een week wachten. En dinsdag werd gezegd dat een monteur de volgende dag al kon? Vandaar dat er geen monteur was hehe. Ik ga vrijdag zelf nog wel eens die kant op en weer bellen. Leg hun maar eens uit hoe je de router uit het netwerk moet halen en later weer een vast (intern) ip-adres in de pc moet zetten.

    Digitale TV is echter helemaal geen probleem, heel makkelijk, als de aansluitingen de kabels maar goed zijn...
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.1; U; en-us) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413 es61i
     
  5. In mijn eerste ontvangen pakket telefonie zaten de modules 1 t/m 5.

    In het tweede ontvangen pakket zat alleen module 2 en 4 (het modem en een utp kabel met splits kastje voor telefoon). Dus ze kunnen wel speciaal toegespitst op de order dingen versturen.

    Maar goed, alle ongebruikte meuk gaat straks retour tegelijk met het extra ontvangen modem en eventueel de extra ontvangen digitale HD ontvanger ;)

    Het viel me trouwens op dat in het pakket digitale televisie wat bij de HD ontvanger zat, geen smartcard was bijgesloten. Alhoewel het volgens de inhoudsopgave van het pakket er wil in had moeten zitten

    Maar goed, dat maakt ook niet uit want ik heb al een smartcard die nu ook gewoon werkt in de HD ontvanger.

    Ik zal nu nog wel weer een extra smartcard aanvragen. Want ik zal mijn oude SD ontvanger nu gebruiken voor de slaapkamer.

    (maar daar wacht ik wel even mee totdat alles administratief soepeler loopt ;) )
     
  6. Digitaal Totaal Pakket en eventuele andere pakketten op de 2e kaart moet je voorlopig extra betalen hè... Just to let you know.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.1; U; en-us) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413 es61i
     
  7. Hebben ze je gevraagd om het nieuwe nieuwe modem terug te sturen ?
    Ik kreeg vijf maanden geleden ongevraagd ook een 2de nieuw modem met telefoon module opgestuurd. Gebeld en gevraagd wat ik er mee moest. Was een vergissing en ik mocht zelf weten wat ik er mee deed. Terugsturen of in de kast leggen. Ik heb het maar gehouden en een paar dagen later hield de hele handel ermee op. Bleek opeens toch het nieuwste opgestuurde modem geactiveerd te zijn en mijn oude nieuwe modem uit het systeem verwijderd.

    Dus als ze niks gevraagd hebben misschien beter om het voor de zekerheid nog even, of langer, te houden.
     
  8. Goede tip. Al zou ik het wel vreemd vinden als dat nu gebeurde. Zou Ziggo precies weten welk modem (serienummer e.d.) er in je toegestuurde pakket zit? Deze activatie werkte prima met de gegevens in de brief?

    Maar goed, ik stuur nog niets terug. Ik wacht eerst even totdat alles in orde is ;)
     
  9. Kan te maken hebben met de activatie van de telefoonlijn op het modem. Als ziggo gebruik maakt van voip-sip icm een EMTA kabelmodem, is de telefoonlijn redelijk modem gebonden **, vandaar dat het best kan zijn dat het nieuwe modem zometeen gaat werken en het "oude" modem niet meer.

    ** redelijk modem gebonden in de zin van, kan omgezet worden, maar voor zover ik weet foutgevoelig proces en redelijk arbeidsintensief.
     
  10. Gisteren heb ik het eerst toegestuurde modem geactiveerd (dat had ik toch al uitgepakt). Internet werkt en telefonie werkt ook. Ik kan bellen (met mijn geporteerde KPN nummer) maar kan nog niet gebeld worden.

    Bedoel je met het activeren van de telefoon, dat als ik straks ook gebeld kan worden, dan het tweede toegestuurde modem geactiveerd zou worden?

    Best wel raar trouwens. Als ik met de Ziggo lijn bel naar mijn KPN nummer, krijg ik mijn KPN nummer in de nummer melder te zien, en daar bel ik ook mee ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina