1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E-adres support Ziggo

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door menno47, 31 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. desnoods maak je even een printscreen, en slaat die zelf op...
     
  2. reageren op mail helpdesk

    leuk als je een storing meld, krijg je in de vraagstelling of je wilt antwoorden met waardes van speedtest.net...... naar NOreply@casema.net

    Graag ontvang ik van u een antwoord op de onderstaande vragen:
    - Maakt u gebruik van een router? Zoja, dan kunt u deze het beste ontkoppelen en de pc rechtstreeks met een kabel aansluiten op het kabelmodem. Hierna haalt u het kabelmodem enkele minuten van de stroom af.
    - Maakt u gebruik van een firewall? Zo ja, dan kunt u deze beter (tijdelijk) uitschakelen om te kijken of het probleem dan ook voorkomt.
    - Ook zou ik van u willen weten wat de uitslag is van de snelheidstest in veilige modus (als u Windows XP heeft)
    Het beste kunt u de snelheidstest uitvoeren op www.speedtest.net. Doe dit 3 maal voor een zo nauwkeurig mogelijk resultaat.
    Als u Windows XP heeft dan kunt u bovenstaande snelheidstest uitvoeren in veilige modus met netwerkondersteuning. U drukt hiervoor bij het opstarten op de F8 toets en selecteert dan de optie veilige modus met netwerkondersteuning. Als in deze modus de snelheidstest wel correct is zit er toch een vertragende factor in uw Windows configuratie.
    Haalt u dan nog niet de snelheid volgens uw abonnementstype dan verzoek ik u om dit probleem telefonisch aan te kaarten bij onze helpdesk.
    maw dan maar bellen....... want antwoorden kan toch niet op de mail !


    ongeloofelijk dit is in mijn ogen klanten sarren:evil:
     
  3. eh, watte een vertragende factor? waar mot ik dat zoeken? hey weet je wat de vertragende factor is dat pingen van ziggo! ik merkt gewoon als ik mijn modum ziet knipperen ook al is er geen kabel aangesluiten is naar me PC of router en dat vind ik een beetje vreemd? voorheen met @home had ik daar geen last van eh, veel minder mot ik zeggen! kijk maar eens bij jullie?
     
  4. kan daar niks aan zien, sinds ik een modem met telefoonlijn erbij heb knippert altijd wel wat
     
  5. wat zie je knipperen? snel knipperen? kijk hij mag best wat knipperen dat doet die om te testen of je nog online ben en de server nog online is, maar snel knipperen is niet goed teken van de modum:?:
     
  6. Natuurlijk, dat probleem heb ik pas tig keer aangekaart bij de "help"desk waar vervolgens (als ze al bereikbaar zijn) wéér wordt gezegd dat ik nog maar een maand moet afwachten :evil::evil::evil::censored::censored::censored:

    Of medewerkers die stug vol blijven houden dat de Alles in 1 snelheden nog helemaal niet geleverd worden in @Home regio`s. :sleep::mrgreen:

    Nog een laatste telefoontje (als ze al bereikbaar zijn) en nog een paar dagen afwachten op een reactie van het sw special team o.i.d. en dan geef ik het op. :giveup:
    Dan maar op zoek naar een ADSL provider.

    [​IMG]
     
  7. tja, voor zakelijke dingen zou ik zekers doen, kijk ik heb een PC en internet voor me hobby dus, beetje chatten, skyppe en streams kijken heb ik hier genoeg aan en waarom zal ik slapende ziggo nog rijke maken? kijk ze staan toch al in de rode cijfers!:no:
    [​IMG]
     
  8. Wat ik ga zeggen gaat misschien niet in goede aarde vallen, maar mag ik vragen waarom je zomaar ongefundeerde uitspraken rondstrooit? Op basis van dat het lampje niet snel mag knipperen constateer jij dat het geen goed teken van het modem is als dat wel het geval is?

    Zo komen de verhalen in het leven, mensen die ongefundeerd wat in het rondstrooien op een forum. Als jij met een goede onderbouwing komt van je uitspraak ben ik de eerste die je mijn excuses aanbied en mijn woorden terugneemt.

    Wat ze vragen is om zelf een aantal dingen uit te sluiten. En die vertragende factor waar ze het over hebben is "iets" binnen je windows omgeving, dit kan een programma zijn als een firewall, virusscanner of zelfs iets geheel anders.

    Als je namelijk een test in de veilige modem (met netwerkondersteuning) doet en je haalt WEL je snelheid, in tegenstelling dat als je de pc normaal opstart je de snelheid NIET haalt, dan zit er dus een probleem binnen je eigen windows. Dan is daar dus een vetragende factor aanwezig. Kortom ALS dit de situatie zou zijn, is er geen probleem met Ziggo maar met je eigen pc.

    Waarmee maak je ze rijk dan? Door te bellen? En als je zakelijk bezig bent zit je naar mijn mening fout bij een particulier abonnement. Als je zakelijk echt je internet nodig hebt moet je een zakelijk abonnement nemen, en niet een "goedkoop" particulier abonnement.
     
  9. Citaat:
    Op basis van dat het lampje niet snel mag knipperen constateer jij dat het geen goed teken van het modem is als dat wel het geval is?
    Nou hier bedoel ik mee dat er veel gepingt word en veel data over de modum gaat. Als ik me 4 PC's uit heb staan en de router staat nog aan dan merkte ik dat de modum verbindingen aan het zoeken is (snel knipperen) en dat had ik voorheen niet zo veel dat bedoelde ik met snel knippert ok?
    Citaat:
    Als je namelijk een test in de veilige modem (met netwerkondersteuning) doet en je haalt WEL je snelheid, in tegenstelling dat als je de pc normaal opstart je de snelheid NIET haalt, dan zit er dus een probleem binnen je eigen windows. Dan is daar dus een vetragende factor aanwezig. Kortom ALS dit de situatie zou zijn, is er geen probleem met Ziggo maar met je eigen pc.
    Ja ook dit heb ik ook al getest en ook in de veilige modem (met netwerkondersteuning) maar ik haal mijn snelheid NIET! En met 10 testen met normaal windows en in de veilige mode, vreemd he?
    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door rolfhobby
    tja, voor zakelijke dingen zou ik zekers doen, kijk ik heb een PC en internet voor me hobby dus, beetje chatten, skyppe en streams kijken heb ik hier genoeg aan en waarom zal ik slapende ziggo nog rijke maken? kijk ze staan toch al in de rode cijfers!
    Citaat:
    Waarmee maak je ze rijk dan? Door te bellen? Ja wat denk je wel wat het kost en vooral als mobiel belt met mobiele kosten! hier kan je wel zeggen dat je het terug krijgt? Dat is me nog een vraag en dat gaat ook weer maanden in zitten? want ze staan toch al in de rode cijfers! En dat bedoelde met waarom zal ik slapende ziggo nog rijke maken? En ik heb hier Internet voor me HOBBY en FUN zoals ik al zei, en >Citaat: En als je zakelijk bezig bent zit je naar mijn mening fout bij een particulier abonnement. Als je zakelijk echt je internet nodig hebt moet je een zakelijk abonnement nemen, en niet een "goedkoop" particulier abonnement.< maar deze anwoord was voor messed-up bedoeld als je goed gelezen heb?
    Citaat: Als jij met een goede onderbouwing komt van je uitspraak ben ik de eerste die je mijn excuses aanbied en mijn woorden terugneemt.
    en wat word het:?:
     
  10. Je gooit hier wel een uitspraak neer over dat er niets niet klopt met het modem omdat het lampje vaak knippert, gebruikt dit ook in antwoorden naar andere gebruikers, maar eigenlijk weet je niet of het nu wel klopt of dat lampje zo knippert?

    Dat bedoelde ik dus met het iets roepen en zeggen dat het niet goed is zonder te weten wat het inhoud of je te vediepen in de materie. Het snel knipperen geeft min of meer aan dat er activiteit is, je kunt daaraan niet zien hoeveel je verbinding gebruikt word. Zelfs een ping request elke halve seconde geeft een regelmatig/snel knipperend ledje, alleen een ping request is per ping slechts enkele bytes. Zelfs 1000 ping requests per seconde is nog maar een paar kb aan dataverkeer.

    Het modem zal regelmatig communiceren (pollen) met het netwerk, ook je router zal regelmatig communiceren met het modem, maar ook met eventuele bronnen op het internet, bv voor updates oid.

    Wat kost de Ziggo helpdesk per minuut? Volgens mij vind ik op de website van Ziggo dat je naar 0900-1884 kunt bellen voor lokaal tarief. Hier word Ziggo echt niet rijk van, sterker nog, het kost hun bakken met geld.

    En de extra mobiele kosten..? Je bedoelt die? Tja als je het daar niet mee eens bent moet je klagen bij je mobiele provider, niet bij Ziggo, daar kan Ziggo niets aan veranderen, en die verdienen daar ook niets aan. Alle extra kosten die worden gerekend gaan naar je mobiele provider.


    BTW als je problemen met je verbinding hebt en je hebt uitgesloten dat het probleem bij jou ligt, dwz:
    - Modem is goed en bij AOP aangesloten
    - Instellingen van PC/Laptop zijn goed? NIC staat op 100mbit etc?
    - Je hebt de router ertussen uit gehaald?
    - Getest met een kabel direct op het modem aangesloten, met de PC in veilige modus. -> Tevens andere UTP kabel en/of pc/laptop getest?

    Zul je Ziggo moeten gaan bellen of een bericht sturen via de website, daar kunnen wij dan niets aan doen. Welke snelheid haal je eigenlijk, en waar test je het mee?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina