1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E19 Storing

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door ferhat070, 30 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb (denk ik) hetzelfde probleem als Pietvs, alleen dan in de vorm van E30-4 (even geduld a.u.b.). De sleutelupdates worden niet gepakt. Enige wat dan helpt is herstart van decoder (Siemens) of de smartcard er even uithalen, wachten tot de melding "voer smartcard in" verschijnt, dan komt de E30-4 melding weer maar na enkele momenten wordt de key-update wel weer verwerkt. Probleem begon bij mij enkele weken geleden en treedt sporadisch op. Aan laten staan is geen garantie voor verbetering, het lijkt wel of de decoder struikelt over sommige keys.
     
  2. Ik heb smartcard schoongemaakt.

    Ik heb een Humax IR FOX C. De smartcard zit bij deze in de decoder en afgesloten achter een klepje. Kans op stof is niet zo heel groot. Bij de samsungdecoder is dit vele malen groter.

    Ik heb vanochtend nog met de HD gesproken (binnen 5min iemand aan de lijn :) ) en zijn heeft voor mij de smartcard opnieuw geactiveerd.

    Ik ga het de komende tijd in de gaten houden. Mocht het weer voorkomen dan zal ik je een PM sturen met alle gegevens.
     
  3. Ik heb het het meeste bij de panasonic en de samsung HD decoder. Dit ook omdat de samsung SD decoder niet vaak gebruikt wordt. Mijn smartcards zijn al verschillende keren gereset of hoe dat ook heet door de helpdesk. Bij de panasonic en bij de samsung zit de kaart netjes achter een kleppie dus daar kan niet zomaar stof bij komen. Maar ik zal ze ook eens schoonmaken met alcohol en eens kijken hoe dat gaat. Ik heb net de kaart in de panasonic schoongemaakt dus eens kijken hoe dat gaat.

    Ik heb de kaarten al omgewisseld en dat maakt niets uit. Problemen blijven bestaan.

    Er zijn geen kanalen waar ik ontvangst problemen mee heb.
     
  4. oke pietvs we wachten even jouw bevindingen af.

    Zorg Je voor de zekerheid ook even dat al je ontvangers de laatste software hebben? Mochten we in de tussentijds iets waarnemen wat dit kan veroorzaken dan kom ik hier op terug.
     
  5. Wij zitten hier ook nog steeds zonder digitale TV!!! E19-4 storing op alle zenders behalve de ziggo info zenders. Hebben op 17-11 een brief gehad met daarin de wijziging van ziggo naar Z1 + hdtv pakket digitale tv. Dit zou volgens die brief gewijzigd zijn op 15-11-08.. en volgens mijnziggo zou dit op 19-11 moeten werken. Het werkt inmiddels nog niet. Ook al contact gehad met de ziggo-medewerkers hier online, maar dat heeft ook niet geholpen. Hopelijk wordt het snel verholpen
     
  6. Heb je je kaartnummer gecontroleerd? Indien deze klopt: De decoder maximaal 2 uur aan laten staan, dan moet het allemaal werken.

    De kaart moet de nieuwe sleutels ontvangen, maar kan dit niet als hij uit staat.
    Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 7.6) PPC; 240x320; MDA Vario/2.1 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1
     
  7. Werkt idd... Geduld is een schone zaak. Had de kabel uiteraard in mijn tv gestopt en alleen om te testen wisselde ik hem heel kort uit, maar dan werkt het dus niet, na even wachten werkt t idd. bedankt
     

  8. Je hoeft om analoog te kijken de kabel niet steeds te verwisselen.
    De coax die voorheen in je TV zit gaat dus je decoder in. Bij de decoder zit daarom naast de scartkabel die je gebruikt om het signaal van de decoder te kunnen zien ook een coax kabeltje die je dan kunt gebruiken om tussen de decoder en TV te zetten zodat je ook nog gewoon analoog kunt kijken op je tv.

    Zie ook de handleiding bij je decoder maar of in het kort dit schema:
    [​IMG]

    Voor details zie de handleiding van je eigen decoder.
    http://www.ziggo.nl/klantenservice/installatie-downloads/handleidingen/
     
  9. I know, noem het luiheid. Had geen zin om die andere kabel op te zoeken en aan te sluiten. plus dat ik niet wist dat die kabel erin moest zitten om het weer werkend te krijgen. Net zo makkelijk dus om ff die kabel uit de decoder in de tv te prikken ipv zoektocht naar ander kabeltje
     
  10. Weet niet of het hetzelfde probleem is (denk het niet) maar nadat ik een wijziging had doorgegeven voor de HD zenders bovenop het Digitaal Totaal pakket mis ik alle zenders uit het totaal pakket. We hebben nu wel Basis + HD, maar op de Totaal zenders zoals BabyTV en JimJam is alles 'you are not entitled to view this program'. Ik vermoed dat de wijziging bij Ziggo niet goed is gegaan. Ga zo even bellen en klagen :?

    [edit] Gebeld met de helpdesk. Ze beweerden eerst dat we nooit Digitaal Totaal hadden gehad. Daarop antwoordde ik dat we er toch echt al die tijd voor betaalden en naar zaten te kijken. Na wat meer gespit konden ze het toch vinden. Het bleek dat bij de laatste wijziging we HD zenders erbij hadden gekregen, maar ons Digitaal Totaal pakket was geschrapt. Erg slordig! Binnen 48 uur moet het weer werken. :no:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina