1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E19 Storing

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door ferhat070, 30 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Er was ook tijdelijk sprake van een langere preview periode begreep ik?
    Een kennis had daarom waarschijnlijk bij zijn nieuwe smartcard een preview periode van bijna 1 1/2 maand. :pompom:

    Jammer dat deze leuke actie blijkbaar maar kortstondig duurde.
     
  2. Ik neem bovenstaande woorden terug. Sinds vanavond heb ik beeld op alle kanalen die we besteld hadden.

    Dank aan de Ziggo medewerkers die hier op het forum zitten! :applause:
     
  3. you are welcome
     
  4. Ik heb al vanaf het begin digitale TV, heb 3 decoders en het totaal pakket. Maar de laatste tijd mag je van ziggo geen eens meer digitaal kijken blijkbaar. Zit ik tv te kijken en klap, weg beeld. E19 preview ellende. Waarom? Ik betaal al jaren netjes voor alle zenders. En het wordt steeds vaker en duurt steeds langer voordat het weer werkt. Net weer. Zit je het journaal te kijken en klap weer eruit. 5 minuten wachten, journaal al voorbij en dan mag je weer kijken. Zit je een film te kijken, klap eruit.

    Wanneer lost ziggo dit nu eens echt op dat mensen die al jaren kijken er geen last meer van hebben. Als het nu gebeurt als je net een pakket heb aangeschaft zou het natuurlijk kunnen omdat de kaart nog niet verwerkt is. Maar dat is bij mij totaal niet aan de orde.

    Het maakt ook niet uit welke decoder. Ze hebben er allemaal last van. Heb een Panasonic (die eerste), een samsung HD 360 en een samsung SD.
     
  5. Heb je in alle 3 de decoders ook een smartcard zitten? Of heb je 1 smartcard?

    Heb je dan op alle 3 de decoders een E19? Of is het een andere melding bv E48?

    E19 = dat je smartcard de rechten niet (meer) heeft of de juiste sleutels zijn nog niet opgepakt door je decoder.

    Als je 1 smartcard hebt die deze problemen (E19) af en toe geeft zou ik je willen adviseren om de chip van de smartcard een schoon te maken met bv wat alcohol.
     
  6. Ik heb ook 3 smartcards.

    Ik heb op alle 3 de decoders ook de E19 melding, zelfs op Ned1 waarvan ik dacht dat die geen E19 kon geven omdat je die ook zonder kaart kon kijken maar blijkbaar is dat dus niet zo.

    Ik heb er al een paar keer contact over gehad met de helpdesk en die zeggen dat ik de decoders gewoon continue aan moet laten staan. Ik zet ze gewoon als ik niet kijk op uit (wat eigenlijk natuurlijk gewoon standby is) Maar dat is natuurlijk geen oplossing. Ik ga niet 3 decoders continue aan laten staan. Ik heb de panasonic ook wel eens een paar dagen aan laten staan maar helpt niets. Ik moest ook de decoder uit het stopcontact halen, de kaart eruit, dan weer aan, kaart erin en dan moest het over zijn. Nou, dat is helaas ook niet zo.

    Waar ik van baal is dat ik voor honderden euro's aan decoders heb gekocht en die zijn goedgekeurd door ziggo maar werken gewoon niet goed. Ik heb ook de smartcards omgewisseld om te kijken of het aan de kaart ligt maar dat maakt ook niets uit. Het is ook niet continue maar af en toe. Vooral als het niet uitkomt en ik wat aan het volgen ben. En mijn tv boven is een scherm zonder tuner dus ik kan ook niet terugvallen op analoog.
     
  7. Je hebt echt de melding E19 preview verlopen?

    Aangezien nederland1 niet gescrambled is kan dit op dit kanaal niet voorkomen.
     
  8. Jups, het is net of de hele decoder dan van slag is en op elk kanaal wordt E19 weergegeven. Dan duurt het een aantal minuten en dan plop is er weer beeld. Ik kan wel zappen als ie op E19 staat maar elk kanaal geeft E19 inclusief nld1

    Vanmorgen had ik het weer, gisteravond beneden met de HD decoder. Wat me wel opgevallen is dat ik het nu al een paar avonden heb gehad rond 21:30 maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Het is ook niet zo dat het altijd na een x aantal minuten is. Vanmorgen was het na een half uur. Dan is het na uren dat de decoder vanaf de ochtend aanstaat en zomaar savonds met die melding komt. Dus dan heeft de decoder bijna een dag de tijd gehad om de sleutels na te kijken of hoe dat ook werkt. Hoe het werkt intereseert me eigenlijk niet, ik wil gewoon tv kijken zonder dat ik me weer moet ergeren aan de E19 preview verlopen melding weer tevoren schiet.
    Het is ook niet elke dag hoor, er zijn ook dagen dat het prima gaat en dan denk ik van zou het nu eindelijk niet meer gebeuren maar helaas.
     
  9. Geldt dit nu ook voor het Multikabelgebied waar pietvs woont? In het voormalig @Home gebeid is inderdaad Ned1 niet gescrambled, maar bij Casema/Multikabel was dit altijd wel. Of is dit nu ook gelijk gemaakt?
     
  10. Nee inderdaad in Cas/MK gebied is Ned.1 wel gescrambled.(Eric, bedankt voor het wel opletten :oops:) Ik had even niet op de regio gelet.


    @Pietvs:
    - heb deze problemen op alle 3 de smartcard's?
    - Heb je deze problemen ook op alle 3 de decoders?
    - Zijn er misschien ook kanalen waar je ontvangst problemen mee hebt?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina