1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

2 accounts in outlook express

Discussie in 'Internet - Email' gestart door keessiekezman, 29 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik heb een instellingsprobleempje denk ik, maar kom er niet uit.

    Ik heb sinds kort naast mijn eigen zonnet-account nu ook een ziggo-account.
    Beide instellingen zijn hetzelfde(uiteraard niet de mail enzo)
    Nu haalt hij van ziggo wel de mail binnen maar vertuurd het niet.
    foutcode : Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.ziggo.nl', Server: 'smtp.ziggo.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10051, Foutnummer: 0x800CCC0E

    Iemand een idee ?
    Gr,
    Sander
     
  2. 2 accounts

    mischien een open deur maar je moet van beide accounts goed de servers vermelden waar het email verkeer wordt afgehandeld met de daarbij behorende wachtwoorden? je gaat naar twee verschillende servers, denk ik
    oja, de fout die ik ooit maakte en waar ik me rot naar gezocht heb was dat ik een schrijffout maakte naar de smpt server in plaats van de smtp server. hein
    :giveup:
     
  3. Als servers gebruik ik voor mij ziggo-account:
    pop.ziggo.nl
    smtp.ziggo.nl

    het wachtwoord lijkt me te kloppen aangezien de mail wordt binnen gehaald maar niet wordt verstuurd.
     
  4. Zit er soms een virusscanner of firewall in de weg ? Als accountnaam gehele E-mailadres invullen !
     
  5. met viruscanner en firewall uit nog altijd geen verstuurde berichten.
    ook mn volledige mailadres als accountnaam blijkt niet te werken.

    Maar: als mn mail wel binnen gehaald wordt maar niet verstuurd dan kloppen de ingevulde gegevens toch gewoon ?? anders had OE ze ook niet binnen gehaald toch ? of vergis ik me ?
     
  6. Inkomende instellingen staan want je ontvangt mail. Uitgaande instellingen lijken gezien de foutmelding ook goed te staan. Bij een verkeerd ingestelde uitgaande server krijg meestal je een andere foutcode: 0x800CCC0F

    Foutcode 0x800CCC0E wordt vaak veroorzaakt door een virusscanner of firewall. Uitschakelen is soms voldoende, maar in veel gevallen is deïnstalleren (en daarna opnieuw installeren) van de virusscanner/firewall pas voldoende.
     
  7. De vraag is volgens mij, hoe maakt hij verbinding. Is dat via Zonnet dan gaat een smtp.ziggo.nl ook niet werken. Beetje ver gezocht maar.....
    En eh, Beverwijk. Werkt oud Multikabelgebied niet met smtp.quicknet.nl of maakt dat niets meer uit?
     
  8. Voor alle @ziggo.nl e-mail adressen gelden pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl als in- en uitgaande e-mail servers. Het maakt dan niet uit of je in oud Multikabel, Casema of @home gebied zit. Als je maar gebruik maakt van een Ziggo internet verbinding :).
     
  9. OK, dank voor je antwoord. Weer wat geleerd. :wink:
     
  10. ok dat snap ik maar waarom zeggen hun dan in hun E-mailtje dan fout?
    een voorbeeld ik kreeg gisteren 29 Oktober kreeg ik een Email met> Tot vandaag gebruikte u uw gebruikersnaam om in te loggen op uw Ziggo internetdiensten. Wij hebben gemerkt dat dit eenvoudiger kan. Waarom inloggen met een speciale gebruikersnaam als dit gewoon kan met uw eigen e-mailadres? nou ik vond met gebruikersnaam beter dan ik de gebruikersnaam met volledige e-mailadres moet invoeren en ik merkte net dat dat nog niet werkt bij hun want ik heb me weer oude gebruikersnaam en toen werkte alles weer !
    dus dit kan ook Indien u gebruik maakt van Outlook Express
    1. Open Outlook Express
    2. Kies Extra > Accounts
    3. Kies het tabblad Alles
    4. Kies het mail.home.nl account en kies Eigenschappen
    5. Kies het tabblad Servers
    6. Selecteer uw gegevens bij Account name en verwijder ze
    7. Voer op de plaats van uw account name alleen de gebruikersnaam in
    8. Klik op OK en op Sluiten
    9. De instellingen zijn aangepast!
    en dit werkt hier! eh ik ben old @home user!:applause:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina