1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Methode om password te resetten.

Discussie in 'Samsung DCB-9401R' gestart door michaelreit, 29 okt 2008.

  1. Ga in het menu van de Samsung naar systeeminstellingen en wijzig het schermformaat. Druk op OK en de text opslaan verschijnt in beeld. Tijdens de weergave van deze tekst moet je de stekker van de decoder uit het stopkontakt trekken. Dit moet dus heel snel gebeuren. Daarna is de decoder weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen en is dus de pincode ook weer gelijk aan 0000.
     
  2. Dat wist ik niet! :)

    Een andere optie:
    Helpdesk bellen, dan wordt je decoder pincode op afstand door hun gereset naar 0000.
     
  3. Ik heb sinds eergisteren de Humax IRHD5000C, maar heb ook de DCB9401R van een kennis overgenomen (de mijne is overleden, vandaar dat ik in mijn huiskamer nu de Humax box heb. De gast die me de Samsung gaf heeft nu ook een Humax. Maar van de Samsung was hij vergeten (of hij heeft het bewust gedaan) me de pin te geven, dus had ik geen beeld. Hij woont weliswaar in dezelfde ITN als ik (1111) maar hij heeft de Humax al een tijdje langer (de IR FOX dan) en dus heeft de decoder de frequentiewijziging niet meegekregen. Dus wilde ik weer beeld krijgen, dan moest ik de Pin resetten. En omdat ik absoluut geen signaal had, kon dat hoe dan ook niet via de Helpdesk (men zou de identifier van mijn box immers niet eens zien; hij was niet aangemeld.
    Om de pincode te resetten heb ik drie pogingen moeten ondernemen met de box, want bij de eerste twee keer werkte het niet. Waarschijnlijk was ik nét te traag bij het ontkoppelen van de stroom. Uiteindelijk heb ik het zo gedaan:

    Ga naar Menu > Systeeminstellingen > Media Instellen en wijzig de taal (bijvoorbeeld). Er verschijnt kortdurend de melding "Even Geduld A.U.B." Trek, nog vóórdat de melding verdwijnt, de stekker uit het stopcontact. Wacht daarna voor de zekerheid een paar seconden en duw de stekker er weer in. De Samsung doet een init en zal, langer dan normaal, het Samsung Digitall logo weergeven. Vervolgens komt de decoder met de vraag Taal Selecteren en kun je verder met wat je wilt doen. Wel moeten voordien de zenders opnieuw worden geïnstalleerd, maar daar was het mij sowieso om te doen.
     
  4. Samsung HD Decoder resetten

    Mijn dank voor het geven van de oplossing-'19708' voor het resetten van de Samsung decoder, na deze reset werkt de afstandsbediening ook voor de meeste toetsen. Nog geprobeert de afstandsbediening via een 'echte' code te activeren, dit is niet gelukt, maar ik ben nu ook tevreden

     
  5. pincode kwijt DCB-9401R

    Bij mij werkt dit onderstaande ook, bedankt !!

    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door martinsommen [​IMG]
    Ja, ik heb het zelf op allerlei manieren geprobeerd. Maar het is me nog niet gelukt. Ik had de vraag per mail ook al aan de helpdesk gesteld, maar daar kreeg ik het antwoord dat ze het niet op afstand kunnen resetten. Misschien dat een telefoontje beter werkt. Ik ga het proberen.
    Mvg,
    Martin


    Ik heb onderstaande zelf ff gecheckt op mijn 9401 en zo werkt het wel.

    Ga via de afstandsbediening naar MENU, dan naar SYSTEEMINSTELLINGEN en daarna na MEDIA instellen. Verander hier alle 5 de mogelijkheden.
    LET OP: Allemaal veranderen.

    Druk op de knop OK, de ontvanger wil de nieuwe instellingen opslaan.
    Tijdens het opslaan trek je de stekker uit het stop contact.

    Dit moet in de periode van 1 tot 4 seconden gebeuren.
    Als het is gelukt kun je met de standaard 0000 in het installatie menu. Zo niet probeer het opnieuw.
    De 9401 staat terug op fabrieksinstellingen. Hierdoor zijn wel alle instellingen weg incl. de favorieten lijst.
    __________________
     
  6. Bij mij werkt dit helaas niet. Ik heb ook andere manieren die ik op internet gevonden heb uitgeprobeerd. Ook de technische dienst van Ziggo kon de ontvanger niet resetten. Wat nu?
     
  7. Nogmaals proberen. Het komt er op aan dat je snel genoeg bent. Mij kostte het ook 4 pogingen.
     
  8. Ik heb het na zo'n 20 pogingen opgegeven. Geen resultaat.
     
  9. Da's k¿t voor je! Misschien is het een tip om eens bij een speciaalzaak binnen te wandelen met je decoder. Dat Ziggo er van afstand niets mee kan wist ik eigenlijk wel van tevoren. Maar daar heb jij nu niets aan. Kennelijk draai je een softwareversie die ongevoelig is voor deze werkwijze.
     

Deel Deze Pagina