1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

verlies internetsnelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wabby, 28 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb het modem een aantal keren gereset en contact gehad met de helpdesk, maar volgens de medewerker lag het probleem aan mijn pc!:roll: Lekker makkelijk, het probleem weer bij de klant terug leggen! PC zelf helemaal nagelopen en op advies van de helpdesk de systeem datum terug gezet naar voordat de problemen begonnen maar ook dat hielp niet! Ga vanmiddag weer bellen en aan hen melden dat er meer mensen zijn met mijn probleem. Wordt vervolgd.....
     
  2. Ziggo en vooheen @home maken er een gewoonte van de oorzaak van problemen eerst bij de klant te zoeken, ook wanneer dat niet logisch is. Na twee mails naar de klantendienst is mijn probleem nu wel opgelost. Probeer het ook eens per mail i.p.v. telefonisch. Ik heb de indruk dat mails bij de technische dienst terecht komen terwijl je telefonisch maar moet afwachten wie je te woord staat en of die jouw probleem aan de technische dienst door geeft.
     
  3. Nu doet die hij het weer normaal..Maar misschien aan het eind van de dag niet meer..We zullen zien
     
  4. Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden hetzelfde gehad.
    Eerst maar eens een keer of 5 de helpdesk (casema) gebeld en na de 3de keer hadden ze eindelijk door dat het toch niet aan mijn eigen netwerk lag. Dus monteur kwam langs, kabels doorgemeten en modem vervangen, de eerste paar uren daarna ging het goed vervolgens klapte de verbinding weer in. Na 4 monteurs en 3 modems verder bleek er een las in de hoofdleiding te zitten die storing gaf, deze kabel is dus door casema opgegraven en de las is vervangen.

    Het ging goed voor een paar maanden, daarna weer hetzelfde probleem.
    Weer aan het bellen geslagen en weer 2 keer het modem vervangen, elke keer ook de monteur verteld van de situatie van maanden daarvoor. Daar kon het niet aan liggen volgens hen dus het was echt mijn modem.

    Monteur 3 kwam (bleek toevallig een broer van een collega van mij te zijn) alles rustig uitgelegd en hij meten, hij wist me na diverse metingen te vertellen dat het niet aan de las lag maar aan de grondcoaxkabel zelf die van mijn huis via die las naar de splitter liep.
    Dus 2 dagen later een grondwerker bij mij thuis, hij ook weer meten, hetzelfde verhaal.
    Kabel is dus vervangen direct naar de splitter in de straat (15 meter) en hij zag dat de "oude"kabel (5 jaar oud) nogal last had van corosie dit alles was dus gekomen door de foutieve las die dus vocht bij de kabel heeft gelaten.
    Het hele verhaal dat ik na de meting weer goed kon inetten was te verklaren omdat die meting (stroomstoot) de kabel "reinigt". Of dit laatste waar is weet ik niet, maar sindsdien geen problemen meer gehad.

    Moet er wel bij zeggen dat het hele verhaal zich afspeeld in ongeveer 14 a 15 maanden. Dus sterkte .............
     
  5. Helaas..De lijn zakt nu weer in
     
  6. Internet sinds vanmiddag opeens weer op snelheid! :grin: Nu kijken of dit zo blijft...:roll:
     
  7. Bekend verhaal, was bij mij ook zo. Alsof er rond tussen 16:45 en 17:00 een schakelaar werd omgezet. Wat gebeurt er als je nu de PC opnieuw start?
     
  8. Sinds ongeveer 15.30 uur doet ie het weer, ben nu aan het downloaden en zit continue boven de 500kb. Houdt het via de downloadsnelheid in de gaten. Als ik mijn download binnen heb (ongeveer 4,5GB) zal ik de pc heropstarten..
     
  9. Dan hebben ze hier nog niet van de schakelaar gehoord...Nog steeds hetzelfde...
     
  10. De reden waarom de helpdesk het probleem meestal eerst bij de klant thuis zoekt is omdat het daar ook vaak fout gaat, hetzij met de bekabeling/aansluiting, hetzij met de aangesloten apparatuur.

    Goed je hebt een probleem dat de snelheid van de verbinding nogal wisselt. Heb ik een paar vragen voor je (weet niet wat je niveau ed is dus begin blanco) :

    1 - Waar bevind het AOP (hoofdaansluiting/groene kabel) zich in je woning?
    2 - Waar bevind zich het modem in je woning?
    3 - Heb je een router aangesloten op het modem?
    4 - Indien vraag 3 met ja beantwoord, heb je het al eens zonder router getest?
    5 - Weet je hoe je het modem kunt uitlezen? Zo ja, wat zijn de signaalwaardes van het modem op een goed moment, en wat zijn de signaalwaardes op een slecht moment?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina