1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Spam sinds overgang van Orange naar Ziggo

Discussie in 'Internet - Email' gestart door frutali, 27 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Jij vind tot 2010 een redelijke termijn? Als Ziggo 3maand had gezegd vind ik dat ook een redelijke termijn. Het kan je nooit meer als 1 maand kosten om de mensen in je adressenlijst ervan op de hoogte te stellen dat je een nieuw email adres hebt. Ook het omzetten van nieuwsbrieven ed is in die maand makkelijk te doen.

    Het blijven doorsturen van de mail voor een termijn langer als dan een paar maand is zeker wel te zien als coulance en is een zeer redelijke termijn, meer als men redelijkerwijs kan verwachten. (ook wettelijk gezien). Ze blijven je immers nog steeds de diensten aanbieden, alleen onder een nieuw emailadres. Als je nooit meer wilt wisselen van emailadres moet je een eigen domein nemen, ondervind je daar nooit meer hinder van.

    Maar dit speelt echter niet. Ziggo heeft de accounts niet overgenomen, ze hebben alleen de coulance aangeboden om de mail afkomstig van die accounts naar hun te laten doorsturen. De originele accounts zijn voor zover ik weet en kan begrijpen uit posts van medewerkers in dit topic nog steeds in handen van de oude provider. Er is dus niet overgenomen, er word alleen een doorstuur service aangeboden, hele andere situatie.

    En voor zover ik kan begrijpen uit de posts van medewerkers in dit topic heeft dat als gevolg dat er niet gefilterd kan worden op spam afkomstig van deze doorstuur service. Het is dan ook een kleine moeite om een eigen filter te installeren gedurende deze tijd om deze spam alsnog af te vangen.

    Waarom moeilijk doen over iets wat naar mijn mening duidelijk uitgelegd is door een medewerker en wat zo simpel op te lossen is?
     
  2. Niet dus. En dan spreek ik uit ervaring, vrienden en kennissen wellicht wel. Maar alleen al het feit dat die conclusie getrokken wordt zonder dat ik (en andere klanten) daar enige inbreng heb(ben) gehad, vind ik al genoeg zeggen. Het is dat ik op een ander ding na helemaal niet ontevreden ben over Ziggo, want dan had ik allang mijn abonnement opgezegd (met dezelfde ellende en nog meer vandien). Blijkbaar wordt nog steeds niet begrepen dat klanten helemaal niet om de wijziging gevraagd hebben en daar dus geen overlast van willen hebben. Als je iets koopt moet je niet alleen de lusten willen dragen maar ook de lasten.

    Moet ik nu toch de consumententenbond gaan inschakelen, die het al zo druk heeft met Ziggo?

    Sorry, maar ik kan niet meer klagen bij casema / Orange / Online etc. Ik weet alleen maar dat de dienstverlening door Ziggo is overgenomen. De keuze met de consequenties daarvan is me niet expliciet voorgelegd en gelukkig voor Ziggo vind ik het niet de moeite waard om nog meer tijd en geld in een redelijke oplossing te steken. En kom nu toch, een lokale spamfilter is toch niet meer van deze tijd?
     
  3. Lijkt me toch een simpele routeringskwestie?
     
  4. Ben ik niet met je eens. Ook spammers veranderen en verbeteren steeds hun technieken. Een spamfilter bij een provider blijft sowieso altijd een compromis tussen alles tegenhouden waarbij er mogelijk ook gewenste mail verdwijnt en tussen alles doorlaten.

    Een gewenst mailtje kan zo zijn opgesteld dat het voor een spamfilter op mogelijke spam lijkt. Ook kan een spammailtje zo opgesteld zijn dat het lijkt op een gewenst mailtje. In beide situaties kan een spamfilter het verwijderen of doorlaten, voor het gewenste mailtje is dit gewenst en voor het spammailtje ongewenst.

    Ik maak zeker nog wel gebruikt van het (ingebouwde)lokale spamfilter, juist omdat er toch nog wat mail doorheen komt waarvan het spamfilter van de provider niet met 100% zekerheid kan zeggen dat het spam is wat inhoud dat het er wel doorheen komt.

    Een spamfilter bij een provider is zeker handig en haalt al veel mail weg, maar het is nooit 100% dekkend.
     
  5. Nee, een doorstuur kwestie. De mail wordt dus door Online ontvangen, en vervolgens doorgestuurd naar Ziggo. Hierdoor lijkt voor de Ziggo servers de mail afkomstig van het @wanadoo (/orange) adres, en niet meer van de orginele afzender. Hierdoor is filteren op afzender/verzendend IP niet meer mogelijk.
     
  6. Lijkt me technisch ook wel op te lossen, maar goed, ik begrijp dat het niet standaard is (en in die zin een extra service is). Toch blijft het naar mijn mening oplichterij (en dat is niet alleen Ziggo), ik heb maar eens de algemene voorwaarden gelezen en het is echt triest hoe die herschreven zijn vanuit het perspectief van de leverancier. De mooiste is nog wijziging voorwaarden en Diensten (artikel 19), Ziggo kan eigenlijk alles stopzetten en jij als klant moet maar zo alert zijn, je abonnement op te zeggen als je het er niet mee eens bent, plus dat nog eens dat dan alle diensten worden stopgezet (en je dus veel meer ellende hebt). Kortom als klant ben je overgeleverd aan de willekeur van leverancier en markt, je kan nergens zeker van zijn, en dit is geen specifiek verwijt aan Ziggo, die moeten ook marktconform handelen, maar triest is het wel. In het kort komt het erop neer dat je als klant alleen het recht hebt om je abonnement op te zeggen en je maar moet afwachten welke zekerheid de leverancier je wil bieden. Je hebt aansluiting, maar wat je ervoor krijgt, moet je slikken of stikken. Ook hier hoog tijd voor enige marktregulatie.

    Concluderend:
    - je internet abonnement is niets anders dan dat je alleen maar tot op zekere hoogte (afhankelijk van de grillen van de leverancier) verbinding hebt;
    - je email adressen zijn niets waard (ook al mag je er tig hebben);
    - spam en virus filter is niet centraal te regelen;
    - je eigen website (en dus ook email) kan je beter zelf hosten;

    Hoezo ongecompliceerd Internetten? Casema, Wanadoo, Orange, Online hebben me dat ook allemaal verteld en Ziggo doet dat weer. De 4 voorgaaanden konden dat waar maken, Ziggo vooralsnog niet.
     
  7. Ben ik met je eens, maar lijkt me juist dat een provider er dus het beste maatregelen tegen kan nemen, niet ieder invidu op zich. Waar het hier omgaat is dat ik ongevraagd, ondanks dat ik (in het verleden zelfs extra) betaal, mij een goed werkende dienst is ontnomen en ik blijkbaar nergens (dan hier, of escalerend bij consumentenbond) mijn beklag kan doen. En kom niet weer met coulance e.d. ik had een abonnement met emailadressen, dat is overgenomen door Ziggo en verwacht dezelfde dienstverlening. Dat mijn spamfilter niet meer werkt is me niet 4 weken van te voren aangekondigd!

    Nogmaals, ik ben best tevreden over Ziggo, administratief is het een puinhoop, waar ik nog begrip voor heb ook, maar technisch is het slikken of stikken, in dit geval op een bepaald klein onderdeel (de wereld vergaat echt niet).
     
  8. Die snap ik niet, OK is geknipt uit reactie, maar hoezo heeft Ziggo die acounts niet overgenomen? Ik kan toch niet meer inloggen bij Wanadoo, maar moet dat bij Ziggo doen? In mijn beleving hebben ze de account dan toch overgenomen (zonder dat ik zelf heb aangeven anders in te wilen loggen)?
     
  9. - Je hebt recht op het gebruik van een of meerdere emailadressen zolang je een abonnement hebt bij die provider, bij het beƫindigen vervalt automatisch het recht op het gebruik van emailadressen bij die provider. Er staat nergens hoe die emailadressen opgebouwd moeten zijn, de provider heeft het recht om die adressen te wijzigen. Als zekerheid en het altijd kunnen behouden van hetzelfde emailadres een belangrijk punt voor je is, dan kun je eens een eigen domein naam overwegen, ben je nooit meer afhankelijk van een internetprovider. Echter als je stopt daarvoor te betalen vervalt ook dat recht.

    - Je krijgt bij een provider ruimte voor een website, dit is een extra service, en bied tevens niet alle functionaliteiten die een webhostingspakket wel bied. Wil je dus serieus website hosten kun je dat in combinatie doen met een domein naam en ben je gelijk klaar.

    Waarom verwachten mensen altijd dat deze 2 diensten (wat secundaire diensten zijn) hetzelfde bieden als bv een eigen domein naam en/of een webhostings pakket, bij een internetabonnement wat bij voorkeur zo goedkoop mogelijk moet zijn? Ik noem het voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
     
  10. Adverteer er dan niet mee of adverteer dan in de zin van u krijgt 10 emailadressen, maar wij kunnen ze elk moment be-eindigen, U mag een home-page hebben, maar wij kunnen hem elk moment onbereikbaar maken.

    Biedt dan geen secundaire diensten aan als je er geen ondersteuning op wilt verlenen.

    Ziggo is trouwens de eerste provider die ik meemaak, die zo'n beleid hanteert. Casema, Orange, On-line, vroeger bART, Zonnet. Zonnet adressen zijn nog steeds mailbaar heb ik begrepen. Als ik stop met betalen, logisch dat het dan meteen stopt (en zoals jezelf schrijft dan stopt het ook meteen bij een eigen domeinnaam).

    Let wel, ik betaal, bij Wanadoo zelfs extra voor de spamfilter. Een mogelijkheid die me ineens is ontnomen en dan krijg ik als verwijt dat ik er niet voor wil betalen :confused:

    Nogmaals, ik ben nu best tevreden over Ziggo, maar als ik een Internetabonnement heb, verwacht ik enige continuiteit in dienstverlening (die niet afhankelijk is van overnames en niet-klantgerichte opvattingen). Niets is zeker in deze wereld, maar als je dienstverlening overneemt, moet je niet alleen de voordelen willen dragen. Wat mag ik verwachten als Ziggo weer wordt doorvergekocht?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina