1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Spam sinds overgang van Orange naar Ziggo

Discussie in 'Internet - Email' gestart door frutali, 27 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Omdat zoals door een medewerker is aangeven Orange/Wanadoo het nu volledig ongefilterd doorstuurd aan Ziggo. Ofwel daar leid ik uit af dat Orange/Wanadoo de filtering die ze hadden nu niet meer toepast en alles gewoon 100% ongefilterd doorstuurd. Dit heeft echter wel gevolgen, Ziggo heeft hier ook zeer beperkte mogelijkheden om nog te kunnen filteren, wat helaas weer inhoud dat je meer spam kunt gaan ontvangen.

    Ik lees dat het er ongeveer 10-15 per dag zijn? Is natuurlijk nog steeds heel erg vervelend, maar wel beheersbaar lijkt me. Is naar mijn mening nog prima te overzien en te beheersen zonder filter. 15 mailtjes verwijderen is snel genoeg gedaan.
     
  2. Ja, zoals ik al schreef, de wereld vergaat echt niet. Ik blijf het gewoon vreemd vinden dat zoiets bij een overgang niet goed is afgedekt. Het werkte goed, nu niet meer en blijkbaar moet ik dat maar accepteren.
     
  3. Spam wat is dat (door een XTOME gebruiker)

    Na diverse omzwervingen ben ik bij het programma xtome gekomen.
    Je kan er lang en breed over praten, het werkt gewoon.
    Niks geen abracadabra, gewoon recht toe recht aan.
    Ik moest het woord SPAM zelfs opzoeken in een woordenboek want sinds ik XTOME gebruik weet ik niet meer wat dat is.
    Via een optie in XTOME kun je de berichten zien die niet langs de uitsmijter van mijn E-mail box zijn gekomen omdat XTOME ervoor gezorgd heeft dat deze niet worden toegelaten.
    Als ik deze wel eens bekijk ben ik elke keer weer blij dat ik XTOME op mijn computer hebt.
    Vroeger was ik heel populair en kreeg wel 35 mailtjes per dag, waarvan er 30 spam waren, nu ben ik niet meer populair en krijg maar 5 mailtje per dag, maar deze is dan ook wel echt voor mij :-)

    Is E-mail nog wel leuk zonder XTOME :roll:
    een gratis versie is te downloaden via www.xtome.com (Nederlandstalig)
     
  4. Dan moet je dat even in je opties uitzetten, want mail bij nieuwe reacties staat nu bij je aan. Ik bekeek de bounce-mailtjes nu even handmatig, maar normaal doe ik dat dus niet en als hij dan blijft bouncen dan wordt het email-adres als ongeldig gezet, daar kijk ik verder niet constant naar.

    Wat wel vervelend is dat hij die bounce mailtjes niet terugstuurt naar het 'return-path' emailadres, ze komen nu bij webmaster uit en niet bij het noreply@ adres van ons. Na je reclame-actie hier op het forum zijn blijkbaar meer mensen dit gaan gebruiken en er komen nu steeds meer van die mailtjes op de webmaster account binnen.
     
  5. Gister ineens 106 spam mails binnen op 1 ziggo adres (allemaal vanaf wanadoo, maar toch). Spam nu weer naar stuk of 10 per dag.

    Ik blijf vinden dat Ziggo er iets aan moet doen.
     

  6. Waarom ? Ik krijg zelden spam via mijn Ziggo accounts en ik heb geen filter of wat ook.
    Heel makkelijk om het probleem bij anderen te dumpen natuurlijk.:wink:
     
  7. Herhaling van zetten, ik krijg spam binnen op een emailadres waar Ziggo de dienstverlening van heeft overgenomen, inderdaad heel makkelijk van Ziggo om probleem bij de eindgebruiker te dumpen.
     
  8. En ook is al aangeven hoe en waardoor dit veroorzaakt word. Het is misschien makkelijk om zoals jij het noemt het probleem bij de eindgebruiker te dumpen, aan de andere kant is het iets wat niet door Ziggo veroorzaakt word. Het is ook een service dat ze voor een dergelijke termijn de email blijven doorsturen ondanks dat de adressen komen te vervallen. Ze hadden ook 1 a 2 maand coulance termijn kunnen hanteren waarnaar de emailadressen volledig kwamen te vervallen en er helemaal geen email meer doorgestuurd zou worden.
     
  9. Wie heeft e.e.a. overgenomen ?, de klant is de pineut een klein beetje service zou wel wenselijk zijn.
     
  10. Ah ha, nu komt de aap uit mouw? Het lijkt me dat als mijn account wordt overgenomen door een ander bedrijf gelijkwaardige dienstverlening geboden moet worden voor een redelijke periode. De periode tot 2010 kan ik accepteren, maar als dat in de perceptie van Ziggo (of jij) Coulance wordt genoemd, is er toch wat ernstig mis.

    Nogmaals mijn coulance is dat ik begrijp dat het probleem niet door Ziggo wordt veroorzaakt. Maar Ziggo is de enige die er wat aan kan doen en heeft door overname van accounts impliciet die verplichting op zich genomen.

    Mijn coulance ligt ook dat ik begrijp dat er bij een overname wat dingen mis gaan, niet goed werken, ik kan ermee leven als ik merk dat er aan een oplossing wordt gewerkt (zoals bij DNS).

    Wat is trouwens het probleem om mail van Wanadoo door een mail wasstraat van Ziggo te halen voordat die afgeleverd wordt in de postbus van de eindgebruiker?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina