1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Spam sinds overgang van Orange naar Ziggo

Discussie in 'Internet - Email' gestart door frutali, 27 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Doel je op artikel 350a van WvS?

    Ik stuur vaker data rond (bv een EICAR-file) zonder de intentie die in het artikel staat beschreven. Ziggo censuurt welke data wel /niet wordt afgeleverd bij de klant. Een dergelijk houding zou ik alleen van een ISP in China verwachten.
     
  2. Ik kan wel inloggen op "Mijn Ziggo" maar mijn email/password combinatie wordt geweigerd als ik de email instellingen wil veranderen.
    Ik heb voor "Mijn Ziggo" een ander password als voor mijn @Home email, maar om dat te veranderen moet ik ook inloggen en dat kan dus niet.
     
  3. Helemaal met je eens, daar gaat het ten slotte om. Algemene voorwaarden lees ik niet elke keer als ze veranderen, zeker als niet is aangegeven wat er veranderd is.

    Ik had trouwens 3 emailadressen, ik kan immers geen nieuwe aanmaken, omdat ik nog geen toegang heb tot mijn ziggo. De meeste spam kwam binnen op een van mijn oude wanadoo adressen (zoals ik al schreef). Het is overigens een stuk minder aan het worden :?: :grin:
     
  4. Hi!

    Waarom kun je nog niet inloggen op mijn Ziggo? Je main account is aangemaakt op @ziggo.nl en actief. Met DAT adres kun je gewoon nieuwe mailboxen aanmaken.

    https://mijn.ziggo.nl/myziggo-email/do/email/myemail

    Daar inloggen met je main account. Dus e-mail adres/password. Als je niet weet wat je main account is kan ik die voor je opzoeken, maar als je er maar 3 hebt kun je zelf ook even proberen :-)

    Dat het minder is nu is goed te horen.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Dit is wel je eigen verantwoordelijkheid. Je hebt de mogelijkheid om zelf op de hoogte te zijn van de huidige algemene voorwaarden.

    Even heel algemeen, in dit geval niet op Ziggo van toepassing omdat zij geen jaarcontracten meer hebben.

    Als een aanbieder de algemene voorwaarden wijzigt hoef je hier niet mee akkoord te gaan. Zelfs bij een jaar of meerjaars contact mag je opzeggen als de aanbieder de voorwaarden aanpast en je hiermee niet akkoord gaat, hier staat wettelijk 1maand bedenktijd voor. Als je binnen die maand niet opzegt word er vanuit gegaan dat je de nieuwe voorwaarden accepteerd en zit je dus ook weer vast aan je contract.

    @TiPo:
    Als een emailadres zo belangrijk voor je is, waarom registreer je dan niet een eigen domeinnaam (met bijbehorend emailadres)? Kost tegenwoordig nog maar een paar centen en je hebt nooit meer een wisselend emailadres ook al verander je van aanbieder. Als je in de toekomst besluit om bv van Ziggo naar KPN over te stappen heb je weer het hele verhaal van het veranderen van emailadres.
     
  6. Na het opnieuw invullen van mijn wachtwoord:

    Ongeldig e-mailadres wachtwoord combinatie. Probeer opnieuw. :shock:

    Na opnieuw proberen:

    Ongeldig e-mailadres wachtwoord combinatie. Probeer opnieuw.:schater:

    Bij wachtwoord vergeten (geen probleem volgens Ziggo site):

    Een of meer verplichte velden zijn niet of onjuist ingevuld!


    • U heeft uw gegevens verkeerd ingevoerd. Probeer opnieuw, of neem contact op met de Klantenservice 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut).
    Na opnieuw proberen (alles nogmaals goed ingevuld) :

    Een of meer verplichte velden zijn niet of onjuist ingevuld!


    • U heeft uw gegevens verkeerd ingevoerd. Probeer opnieuw, of neem contact op met de Klantenservice 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut).

    Klantenservice: te druk om u te woord te staan etc. Na toch gewacht te hebben:
    TUUUUUT TUUUUUT TUUUUT :giveup:
     
  7. Wat betreft de algemene voorwaarden, dat is een discussie die we hier niet voort moeten zetten, ik gaf een verklaring waarom ik ze niet elke keer lees, ik vraag me al wie dat wel doet, je zou er bijna een dagtaak aan hebben, ook omdat men meestal te beroerd is om aan te geven wat veranderd is, zodat je niet het hele verhaal hoeft door te lezen. ik ben geen jurist, maar ik denk dat een rechter wel degelijk oor heeft dat je niet gebonden bent aan een wijziging die tussen vele duizenden letterjes staat, als niet expliciet aan je voorgelegd is dat je akkoord bent. De meesten zullen echter niet de moeite (en kosten) nemen om er tegenin te gaan, reden waarom bijna alle bedrijven de praktijk voortzetten. Maar dit is een discussie die we ergens ander moeten voortzetten en in dit geval is de wijziging alleen maar gunstig voor mij, dus waarom zou ik klagen. In dit onderwerp was het een argument wat ik aanvoerde, die dus niet meer juist blijkt te zijn.
     
  8. En dit is dus precies waar ik het niet mee eens ben, zolang ik een overeenkomst heb, mag die niet zomaar eenzijdig veranderd worden. Dat ik praktisch, technisch andere oplossingen heb, doet daar niets aan af. Maar ook dit is een discussie die we wellicht in een ander onderwerp moeten voortzetten. En ik ben best bereid me aan te passen, omdat ik begrijp dat het nog niet zo goed geregeld is. maar het is vergelijkbaar met je telefoonnummer. Als je niet verhuist, je contract niet opzegt, wordt ineens toch je telefoonnummer veranderd :?:

    Waarom het ging, is dat ik een dienst afnam waar ik zeer tevreden over was, ik kreeg zelden of nooit meer spam binnen, Na een niet door mij gevraagde overgang, krijg ik ineens wel weer spam binnen. Dat het op een emailadres is van de vorige provider heb ik als eindgebruiker niets mee te maken.
     
  9. Ja en Nee. Ziggo neemt de diensten in die zin over dat er een overgang mogelijk is. Daarmee word je al de tijd geboden om over te stappen naar een nieuw emailadres. Als je in een week tijd alle mensen een mail stuurt dat je een nieuw emailadres hebt, en op plaatsen als deze je emailadres aanpast blijf je nog een maand a 2 maand de email van het oude adres binnenhalen, terwijl je er een automatisch antwoord op zet dat het emailadres opgeheven gaat worden, daarna sluit je dit account (door geen mail meer op te halen).

    Op zich werkt de dienst ook wel, alleen krijg je spam binnen. Heel vervelend, maar zeker niet onoverkomelijk. Je krijgt een uitleg hoe het kan dat je (zoveel)spam ontvangt, de oorzaak bevind zich bij je vorige provider, ofwel het zit niet in de Ziggo systemen. Dan word het voor Ziggo ook erg lastig om dit aan te kunnen passen aangezien zij deze systemen niet beheren en afhankelijk zullen zijn van de goodwill van je oude provider. Ik kan me zo voorstellen dat die goodwill vast niet verder gaat als het hoogstnoodzakelijke.

    Er is een oplossing waarmee je binnen een paar dagen al veel resultaat kan hebben, overstappen op een ziggo emailadres. Wil je niet elke keer als je van provider wisselt of door andere omstandighede van email wisselend? Dan moet je een eigen domein gaan registreren, ben je nooit meer afhankelijk bij welke internetprovider je een abonnement afsluit.

    Ook geef je aan dat je graag schadeloos gesteld wilt worden. Geleden schade waarvoor? Zakelijk? In het geval van zakelijk geleden schade heb je waarschijnlijk geen poot om op te staan omdat je geen zakelijk abonnement had en hebt waardoor elke zakelijk geleden (direct of indirect) schade niet meer te verhalen is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina