1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Spam sinds overgang van Orange naar Ziggo

Discussie in 'Internet - Email' gestart door frutali, 27 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet dat het echt belangrijk is maar mij lukte het (in het Online tijdperk) van geen kanten. Grappig is dan wel dat mijn emailadres dus echt ook een punt heeft maar mijn inlognaam voor "Mijn Ziggo" niet terwijl de suggestie tenminste is dat er een harde koppeling tussen die twee is...:?
     
  2. Hi!

    Die harde koppeling is niet zo heel hard. Als je zelf een account aanmaakt. Dan kun je kiezen wat je wil en hoeft het ook helemaal niet overeen te komen. Sterker nog, klanten zonder internet abbo kunnen ook op de portal. Bijvoorbeeld klanten met alleen televisie. En elders internet, ja die zijn er ;)

    Bye,
    Raymond.
     
  3. ook veel spam na overgang van orange

    Ik krijg ook heel veel spam binnen na overgang naar Ziggo. Ik heb het filter via email stellen op streng gezet, maar dat maakt geen enkel verschil. .Zo te zien betreft het inderdaad vooral spam gericht aan het oude wanadoo adres.

    Wordt dit opgelost of moet ik zelf maar een spamfilter gaan installeren (wat ik niet wil omdat ik meerdere systemen thuis gebruik en voor webmail dan niet werkt)? Desnoods wil nog het oude tarief betalen, dat het gratis is en vervolgens niet werkt, heb ik niets aan.

    Overigens kan ik wel in Mijn Ziggo email instellingen, maar nog steeds niet in Mijn Ziggo om b.v. factuur in te zien. Helpdesk al een paar keer gebeld, ze zouden me gegevens per oude post toesturen, maar niets ontvangen (behalve een reactie op een oude call over DNS na 4 weken, per email indediend en antwoord via oude post?). Afgelopen zondag weer gebeld, maar ik moest maandag terugbellen tijdens werkuren (en dan werk ik juist ook). Via web klacht/storing ingediend, maar nog niets op vernomen.
     
  4. Hi!

    Dit ligt voornamelijk aan de manier waarop Orange/Online de mail nu doorstuurd. Op de oude adressen zul je een stuk meer troep ontvangen als op de mails naar je @ziggo adres.

    Als je geen prijs meer steld op het doorsturen van je oude mail kan dat binnenkort via de helpdesk worden stopgezet.

    Een eigen spamfilter lokaal draaien kun je proberen.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Dank voor je snelle reactie, maar Sorry, dat betekent dus dat ik geen oplossing mag verwachten?

    Lijkt me dat Ziggo een oplossing moet bieden, desnoods in de vorm van extra betaling (en daarom zou ik graag mijn factuur controleren). Ik kan orange / online niet meer benaderen, Ziggo heeft alles overgenomen inclusief de verplichtingen naar klanten lijkt me. Dat er problemen zijn bij overgang kan ik begrijpen, Dat ik functionaliteit verlies niet.
     
  6. Hi!

    Orange stuurt alle troep door, spamfiltering is alleen effectief als je het aanpakt waar het je netwerk in komt. De server die deze mail verzend is een belangrijke pointer in dat verhaal. De server die ons nu de troep verstuurd is in feite de mailserver van Orange/Online. Die staat (gelukkig) niet op een blacklist. Ik snap dat uit jouw perfpectief Ziggo die ellende maar moet oplossen. Maar dat is helaas niet het geval. Idem voor alle virussen. Het is in Nederland zelfs in de wet geregeld dat je geen virussen mag rond sturen, is strafbaar, toch krijgen we dagelijks pak um beet 200.00-300.000 virussen van Orange binnen. Omdat ze daar de mail ongefilterd doorsturen.

    Je Ziggo adres blijft immers schoon, alleen de doorgestuurde 'troep' van Orange/Online niet. Dit is hetzelfde als je je spam zou laten doorsturen vanaf een adres op je werk.

    Mijn advies, gebruik gewoon je nieuwe Ziggo adres, het Orange/Online adres vervalt in time alsnog, dus waarom niet meteen. Dan ben je ook van de troep af. :lol:

    Bye,
    Raymond.
     
  7. Vertel dat aan alle spammers, graag, dat ze mijn wanadoo adres niet meer moeten gebruiken, omdat er een overgang naar Ziggo heeft plaats gevonden.

    Niet meer doorsturen is geen optie, heb ik juist nodig om email adressen over te zetten naar Ziggo !!!

    Ik begrijp wel dat adressen niet eeuwig gehandhaaft kunnen worden, maar biedt dan tenminste een soepele overgang. Blijkbaar heb je geen idee wat er tegenwoordig aan emailadressen is gekoppeld, toegang tot dit soort fora b.v. Ik ben dit jaar mijn abonnement op Computable kwijt geraakt, was een oud email adres, waarvan ik geen idee had dat het nog bij Computable geregistreerd stond, waar ze het altijd per brief deden, hebben ze het dit jaar via email gedaan (en als ik dan 10 jaar geleden een email adres heb geregistreerd). Is fout van hun, bij geen reactie moeten ze een brief sturen, maar toch. Kost mij een hoop tijd om uit te zoeken, opnieuw te registreren (soms met extra kosten) en ellende, alleen maar omdat er overnames plaats vinden, waar ik nooit om gevraagd heb.

    Wie moet ik aansprakelijk stellen, Casema, CableWanadoo, Orange, Online, Ziggo? Ik ben een contract aangegaan, jaren geleden, wat jaarlijks verlengd wordt, in de veronderstelling dat dienstverlening gehandhaaft wordt en tenminste bij wijzigingen een redelijke overgang wordt aangeboden.

    Maar goed, zoiets als telefoonnummerbehoud voor emailadres bestaat nog niet, maar dat betekent nog niet dat je er misbruik van mag maken en dat gevoel krijg ik toch ernstig bij Ziggo. Ik mag (en moet) erop kunnen vertrouwen dat als ik een internet abonnement afneem met bijbehorende email, de voorwaarden niet eenzijdig veranderd worden zonder fatsoenlijke overgang, laat staan schadeloosstelling.
     
  8. Hi!

    Aansprakelijk voor wat, dat je nu spam in je inbox ontvangt?

    Ik heb anders werkelijk geen idee waar je het over hebt.
    Je ontvangt nu spam en stelt daar Ziggo voor aansprakelijk? :giveup:
    Welke schade heb je dan precies?

    Ik vind het ook heel jammer dat je denkt dat ik 'geen idee' heb. Ik geeft je aan zoals het nu werkt, juridisch kan ik je niet helpen, maar denk dat je helemaal geen case hebt. Of ik zie um nog niet ofzo?

    Oh overigens kun je dit gewoon voorkomen als je een eigen e-mail adres neemt nietwar, als het zo'n issue is. Voor een euro per maand ofzo is dat tegenwoordig leverbaar.

    Je hebt kennelijk een hoop frustratie uit het verleden (computer totaal ed) maar of het nou handig is om dat op een forum te gooien en daar net doen alsof de wereld vergaat?

    We kunnen je technisch vertellen wat en waarom, maar als je geen genoegen neemt met de uitleg, even goede vrienden.

    Als jij vind dat je niet meer krijgt waarvoor je betaald, dan is het simpel lijkt me, dan zeg je op. Dat kan per maand. En is niet aan een jaar contract gekoppeld.

    Bye,
    Raymond.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2008
  9. Ok, daar gaan we, ik wilde het voorkomen, maar je antwoord dat ik beter alleen mijn ziggo adressen kan gebruiken, getuigd van volstrekt onbegrip, waar ik wel op moest reageren. Zie tussen de regels:
    Nee dus, maar wel dat ik een goed werkende service had, waar ik n.b. voor betaalde, die nu niet meer goed werkt.
    Voornamelijk een hoop tijd die het me kost, maar wat denk je van de Helpdesk bellen (wat ik maar niet meer doe).
    Blijkbaar, juridisch hoef je me niet te helpen, daarvoor is het hier de verkeerde plaats. Dat je geen idee hebt, sloeg op het advies alleen maar Ziggo email te gebruiken.
    Dus moet ik mijn oude emailadres terugkopen bij Wanadoo? Of had ik jaren geleden moeten weten dat @Wanadoo voor mij @ziggo zou worden? Je raad nu dus ineens ook af om mijn @ziggo adressen te gebruiken :confused:
    Komt dat zo over? De wereld vergaat echt niet om zo iets. Het gaat er wel om dat als je een betrouwbare leverancier wil zijn, je niet zomaar functionaliteit moet minderen als je het van een ander opkoopt. En frustratie niet zozeer, hooguit dat ik dit soort berichten moet posten, waar reacties op komen dat je blijkbaar gefrustreed bent. De overgang naar Ziggo verdient beslist geen schoonheidsprijs en dat mag best aan de orde worden gesteld.
    Dat waardeer ik, als ik vervolgens de conclussie trek, dat het niet de afspraak was, moet je ook niet reageren dat mijn reactie uit frustratie zou zijn.
    Dat geeft me dus dezelfde ellende, zoniet meer, zonder dat ik erom gevraagd heb. Dat het per maand is, is nieuws voor mij, en hou je eraan als dat ineens zoniet mocht blijken.

    Begrijp je mijjn vraag trouwens nu wie aansprakelijk is beter? Het gaat niet (alleen) om juridisch aansprakelijk stellen, maar om wie kan ik aanspreken opdat ik geholpen wordt en dezlefde functionaliteit als vroeger wordt geboden (binnen redelijke grenzen en overgangsinspanning).
     
  10. Hi!

    Ik zou gewoon de algemene voorwaarden eens lezen, daar staan dit soort dingen gewoon in.

    Mag ik vragen wat jij veel spam noemt. Ik heb de logs van vannacht gechecked, op 3 adressen, je had er twee bij Orange/Online voor zover ik kan zien en je hebt ook nieuwe @zigggos aangemaakt. Correct? Daar zie ik vandaag welgeteld 1 spam mail op. Mischien mis ik nu een adres maar ik zie de stortvloed aan spams nog niet.

    Kun je me anders even per private message wat voorbeelden sturen?

    Ik zie een aardige hoeveelheid spams (50-60 per dag) op jouw adressen binnenkomen, maar zo goed als alles zie ik gefilterd worden...

    De rest van je vragen laat ik even link liggen als je het niet erg vind. Ik kijk liever naar wat voor spam je echt binnen krijgt en of we als dat zo is daar iets aan kunnen doen.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina