1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Spam sinds overgang van Orange naar Ziggo

Discussie in 'Internet - Email' gestart door frutali, 27 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Voor de spamfilters die niet automatisch opgezegd zijn (wat wel had moeten gebeuren!) moet je even je postcode/huisnummer/naam in een PM naar mij sturen met als onderwerp "opzeggen SPAM filter Orange".

    Dan zorg ik dat dat in orde komt :)
     
  2. Hi!

    Stuur maar door. Ik zal je even een private message sturen met mijn e-mail adres.

    Wel even wat side notes. Filtering van de oude Orange klanten op hun Orange adres kan noooit zo goed als je nieuwe Ziggo adres. De reden is dat het nog steeds op de Orange mailservers binnenkomt. Daar doorgestuurd wordt, en dan mogen wij ze spam scannen. Daar zit een deel van de ellende. Een blacklist werkt dan niet echt meer. Maar we zijn bezig daar iets voor te verzinnen. Orange scant de mail dus niet meer en stuurt het zegmaar vies door.

    Op je Ziggo adres zul je niet veel spam zien, dat werkt iets anders.

    Bye,
    Raymond.
     
  3. Pffffffffffffffffffffff, gelukkig, ik begon te denken dat ik de enige was......

    Heb ook nog niet stilgestaan bij het abogeld voor het spamfilter van Orange, ga gelijk kijken of ze dat nog incasseren, ben benieuwd!

    Overigens een pluim voor Raymond want hij toont wel een stuk serviceverlening en dat kan ik niet van iedereen zeggen.........
     
  4. Hi!

    Orange hoort volgens afspraak niets meer te factureren, dat is een aantal keer nagevraagd. Als dat anders blijkt dan afgesproken horen we dat graag. Ons is verzekerd dat er geen facturatie meer zou plaats vinden.

    Bye,
    Raymond.
     

  5. Maar ik weet ook niet hoeveel klanten zij in totaal hadden misschien zijn het er wel veel meer ! overigens betaal ik ook geen €0,89 maar ook
    € 2,00 (betaalde ook voor het tweede adres.) Aangezien de dames van Orange dus niet bereid zijn de automatische incasso stop te zetten heb ik Oktober al terug laten storten en dat ga ik ook voor november doen wanneer deze alsnog wordt ingehouden. Het gat niet om het bedrag maar om het principe.
     
  6. Dank voor je reply. Mocht Orange volgende maand (laatste incasso was van begin oktober) opnieuw incasseren dan zal ik dat doorgeven. Met betrekking tot je verhaal in de quote toch even 'n vraag. Ik gebruik nog steeds mijn wanadoo mailadres. Dat heeft als reden dat ik onder dat adres bij honderden mensen en instanties bekend ben en dat tot op heden niet is aangegeven dat ik dat adres niet meer kon of mocht gebruiken (hetgeen overigens technisch niet noodzakelijk is en bijzonder gebruikersonvriendelijk zou zijn). Bij de overgang van Wanadoo naar Orange ben ik mede door het betaalde spamfilter van vrijwel alle Spam afgekomen. Bij de overgang naar Online is er geen sprake geweest van een toename. Begrijp ik nu uit je bericht dat de overgang naar Ziggo inhoudt dat mail van server naar server wordt geforward (Wanadoo->Orange->Online->Ziggo??) en dat dat de reden is dat de Spam niet (voldoende) gefilterd kan worden?
     
  7. Ik dacht weer een stapje verder te zijn met het Alles in 1 avontuur toen ik vandaag zag dat mijn email adres nu wel vermeld staat op "Mijn Ziggo"

    Helaas wordt mijn wachtwoord niet geaccepteerd en als ik mijn gegevens bij "wachtwoord vergeten" invul krijg ik de melding
    Een of meer verplichte velden zijn niet of onjuist ingevuld!


    • U heeft uw gegevens verkeerd ingevoerd. Probeer opnieuw, of neem contact op met de Klantenservice 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut).
    Ik kan mijn email wel gewoon gebruiken.

    Uiteraard heb de gegevens gecontroleerd en heb het meerdere malen geprobeerd :?
    Contact opnemen met de klantenservice heb ik geen geweldig goede ervaringen mee :mrgreen:
     
  8. Ji!

    Je mijn ziggo account nooit een e-mail adres.... waar probeer je mee in te loggen?

    Bye,
    Raymond.
     
  9. Klopt helemaal. Je "Mijn Ziggo" account kun je bereiken met dezelfde inlognaam en password als welke je voorheen bij Orange, Online, etc, gebruikte waarbij je aanlognaam het deel voor de @ van je e-mailadres is. Wat er wel fout staat/gaat (en dat heb ik al meerdere keren gemeld richting Online en bij deze ook naar Ziggo): Je kunt in de aanlognaam geen punt gebruiken. In tegenstelling tot wat vermeld wordt (je gebruikersnaam is het deel voor het @). Bestaat je e-mailadres dus uit <voorlttrs>.<achternaam> dan moet je de punt weglaten, dus: <voorlttrsachternaam> aan elkaar dan gaat het goed.... Overigens is ook dan het password niet je emailpassword maar een eerder door jezelf gekozen password van "Mijn Online" of "Mijn Orange" oid.
     
  10. Hi!

    Zeker wel! Mijn eigen inlog naam voor de mijn Ziggo heeft een puntje.
    En die werkt prima :-)

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina