1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Spam sinds overgang van Orange naar Ziggo

Discussie in 'Internet - Email' gestart door frutali, 27 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi!

    Kun je eerst antwoord geven op mijn vragen, om wat voor adres gaat het?
    Als je iets door laat sturen is het geen ziggo adres, correct? Welk adres laat je doorsturen? Je hebt de hele dag nog niet 1 spam gehad op je ziggo adressen.

    Na 31 oktober zegt mij niks ik weet niet waar je het over hebt met die datum.

    Graag even wat specifieke data want alles wat je tot nu toe geschreven hebt kan ik niet matchen met de logfiles.

    Bye,
    Raymond.
     
  2. Als je nu mijn 1ste stukje leest zie je van wie ik dat...31 oktober verhaal...
    heb, juist, van Ziggo zelf dus!
    Er werd zelfs aan toegevoegd dat als het na die datum nog niet in orde was ik weer even moest bellen, ik zuig dit dus niet uit mijn duim, heb wel wat anders te doen!

    Op dit moment van schrijven heb ik 2 spamberichten in mijn inbox staan, ik zal ze niet verwijderen en morgen laten weten hoeveel het er dan zijn, maar geloof me, heel wat meer.

    Ze komen binnen op mijn hoofd e-mail adres van Ziggo.
    Oh ja, en ik heb vandaag toch echt spam binnengehad dus ik weet niet waar jij kijkt, maar goed, ik laat het nu staan en ik gooi het niet weg.
     
  3. Hi!

    Ik kijk op de mailserver, dus ik vraag me af of die mails wel van je Ziggo adres zijn en niet iets anders. Stuur er even 1 door als je wilt anders, private message me even...

    Heb je meer adressen in gebruik dan de Ziggo adressen en krijg je daar wellicht spams op binnen?

    Kun je iets positiever zijn? Ik probeer je te helpen maar heb nou niet echt het gevoel dat je dat waardeerd...

    Je verstuurt ook geen mail via de Ziggo mailserver, dus ik vraag me af waar je dan wel je mails via verstuurd. Wat gebruik je als uitgaande mailserver.

    Dus even in het kort:

    - Wat gebruik je als uitgaande mailserver
    - Welke adressen heb je in gebruik
    - Zijn deze adressen Ziggo adressen?
    - Waar haal je nog meer mail op via pop3 (bijvoorbeeld) ...

    Bye,
    Raymond.
     
  4. Beste Raymond, jij schrijft:

    Na 31 oktober zegt mij niks ik weet niet waar je het over hebt met die datum.

    Dit komt op mij over als dat jij het een beetje laat voorkomen dat ik dit verhaal verzin.....

    Ik waardeer echt dat je mij wilt helpen maar af en toe heb ik het idee dat je aan de essentie van dit verhaal voorbij gaat, ik wil alleen weten of er een antispamfilter aktief is op mijn (hoofd)e-mail adres.

    Ter info,

    in: pop.ziggo.nl
    uit: smtp.ziggo.nl

    2 adressen in gebruik, beide ziggo.

    1 hotmail account maar staat overal buiten.

    inmiddels weer 1 spambericht bijgekomen, ik zou bijna zeggen, kom eens
    bij mij langs dan drinken we een bakkie koffie en kun je zelf zien wat de situatie is !!
     
  5. Ook ik heb je al eens verteld dat het "31 oktober" verhaal onzin is. Je hebt me een privé bericht gestuurd en ik zal zelf aan de agent vragen waar hij het verhaal vandaan heeft. Wil je dan nu het 31-oktober-verhaal afsluiten? Dan kunnen we aan het echte probleem gaan werken :)

    Zoals raymond al zei: stuur hem eens een spambericht door. Hij kan erg veel voor je betekenen, want hij heeft zelf het hele mail-platform gebouwd. Hij kan overal voor je bij en alles bekijken.

    We weten allemaal dat het een drama is bij Ziggo, maar de mensen op dit forum willen je helpen. Maar dat gaat helaas niet zonder jou eigen hulp.... :)
     
  6. Nu het toch over Ziggo mail gaat.
    Mijn migratie is nog steeds niet compleet.
    De newsserver kan ik dankzij chris die ook actief is op het forum nu weer gebruiken. Ziggo mail kan ik niet gebruiken, mail adres en wachtwoord zouden niet kloppen, ik kan wel mijn facturen en mijn producten inzien.
    Is het mogelijk hier iets aan te doen of moet ik afwachten tot mijn migratie voltooid is ?
    Het zou weer een stapje in de goede richting zijn.:pompom:
    Daarna alleen nog even de goede snelheden.
     
  7. Meer spam ontvangen

    Ik kan onderschrijven dat er sinds de overgang van @Home/Orange naar Ziggo meer Spam binnenkomt. Er wordt niet zo zeer meer spam verstuurd maar binnen het spamfilter dat ik voor nog geen Euro bij Orange had, was het mogelijk om een "blacklist" aan te maken. Hierdoor kwam er vrijwel geen enkel spambericht meer binnen en werden de andere mailtjes gewoon doorgestuurd.
    Bij Ziggo kun je het filter alleen in gradaties instellen. In mijn geval staat dit op standaard met als gevolg dat er dagelijks weer spam binnen word gehaald. Strenger instellen is een optie alleen loop ik dan de kans dat er ook berichten worden tegengehouden die ik wel had willen lezen!
    Het softwarepakket van F-Secure wat wordt aangeboden is toch weer iets dat lokaal geinstalleerd moet worden, liever had ik gezien dat dit op de mailserver kan worden tegengehouden.
    Dus mijn ervaring is ook, er komt meer spam binnen dan voorheen via Orange!
     
  8. Meer dan Spam alleen ! orange factuur !!

    Ja nu is het mijn beurt, ik ben na Wanadoo en orange nu ongevraagd Ziggo klant. Bij Orange had ik een extra Spamfilter voor 0,89 cent per maand. Deze werkte op zowel de Wanadoo accounts als de Orange Accounts. Nu zijn er twee zaken:na de migratie barst ik dagelijks van de Spam.op zowel de Wanadoo,Orange als Ziggo accounts.

    Na kontakt met de diverse helpdesks heb ik de zelfde antwoorden gekregen als ik hier overal terug lees. Voorlopig zit ik dus met dit probleem.

    verder is het zo dat orange nu nog steeds geld afschrijft van mijn rekening voor de extra spamfilter. Terwijl ziggo op hun site vermeld dat alle contracten automatisch vervallen. Volgens Orange is dit niet zo en loopt mijn contract tot eind December 2008. Zij kunnen deze niet opzeggen want dat moet Ziggo doen, zeggen zij maar ..............je voelt hem al ziggo zegt dat zij dat niet kunnen. Ra,Ra en zo blijft het dus leuk voor orange want 100.000 klanten maandelijks 1 euro afhandig maken is 100.000 euro !
    Maar mijn box zit wel vol met SPAM. Laat mij even weten hoe ik met Raymond in kontakt kom want ik kan wel 40 Spam mailtjes p.d. laten zien !
     
  9. Waarmee bevestigd! Aan de afschrijving via Orange heb ik overigens nog niet eens gedacht. FF checken of de €0,89 nog steeds wordt afgeschreven. Overigens verwacht ik toch niet dat alle 100.000 klanten het extra spam-filter zullen hebben aangeschaft. Maar toch, ook al is het 10% :x
     
  10. Meer SPAM sinds Ziggo

    Zelfde verhaal hier. Van Wanadoo, via Orange en OnLine nu Ziggo. Migratie keurig verlopen geen problemen ondervonden. Maar sinds overgang naar Ziggo wel veel SPAM. Voorheen met betaald (€ 2,00/mnd)SPAM flter van Orange vrijwel geen SPAM nu dagelijks tientalle berichten. Weliswaar aangemerkt als SPAM maar heb nog geen optie kunnen ontdekken om die dan ook direct te verwijderen zoals in de versie van Orange wel mogelijk was.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina