1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Spam sinds overgang van Orange naar Ziggo

Discussie in 'Internet - Email' gestart door frutali, 27 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Echt veel progressie zie ik niet in deze "discusie".
     
  2. Bij een overname zullen er altijd voormalige diensten vervallen of wijzigen.
    In de algemene voorwaarden van elke provider staat dat de provider het recht heeft wijzigingen in hun dienstverlening aantebrengen ongeacht of er wel of geen overname plaatsvindt. De ene persoon ziet een bepaalde wijziging als een vooruitgang terwijl de ander deze als een achteruitgang ziet. Voor diegene die het met de wijzigingen niet eens zijn of achteraf niet tevreden zijn met de nieuwe producten of overlappingsdienstverlening, kunnen opzeggen.

    Wat spam betreft is het aan de gebruiker van de box te bepalen wat deze wel of niet wil ontvangen. Indien een provider zich hierin mengt zul je altijd mensen hebben die klagen dat er nog teveel doorkomt en mensen die op hun beurt weer klagen dat er te weinig doorkomt. Zelf hou ik deze controle graag in eigen hand doormiddel van een lokale spamfilter. Niemand slaat een postbode een blauw oog als hij iets in de brievenbus gooit wat je niet bevalt, waarom mensen bij spam dan altijd naar de provider wijzen is voor mij een vraag. (dit staat los van de discussie dat het ziggo spam filter doorgeluste orange mail minder goed kan filteren)
     
  3. Sommige mensen(???) kunnen het " AFZEIKEN " van betalende klanten tot een KUNST verheffen, DIT WAS ER EEN.
     
  4. Quote:
    Sommige mensen(???) kunnen het " AFZEIKEN " van betalende klanten tot een KUNST verheffen,
    DIT WAS ER EEN.

    en sommige betalende klanten kunnen het AFZEIKEN van hun dienstverlener tot een KUNST verheffen. Het ligt in 'the eye of the beholder' zullen we maar zeggen.
     
  5. Dat was precies mijn PUNT, weinig tot geen OPLOSSINGEN, moeten we ZIGGO heilig laten verklaren andere(medewerkers) hebben meer gevoel voor realiteit(gelukkig) .
     
  6. Ik probeer niet af te zeiken, maar sommige reacties vragen erom en dat zal ook wel de ervaring aan de andere kant zijn.

    Wat me verbaast van die andere kant is het volstrekte onbegrip, en dit is weer herhaling van zetten, heb ik ook eerder gemeld. @Home, casema, cablewanadoo, online klanten en wat er verder is, hebben niet gevraagd om de overname. Dat er in verloop van tijd wijzigingen zijn in dienstverlening, speciaal bij overnames, is normaal. Niet normaal is een wijziging in de dienstverlening zonder daarover ruim van te voren te communiceren (zodat je gelegenheid je abonnement op te zeggen en of maatregelen te nemen). Niet normaal is dan vervolgens de zin van die dienstverlening te ontkennen, de schuld bij jouw als afnemer te leggen en te zeggen dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten (als je hebt aangegeven er extra voor te betalen en dat ineens niet anders kan). En bovendien, hoewel ik niet aanneem dat het opzet is, je Helpdesk onbereikbaar te maken en klachten in meer dan 3 weken af te handelen.

    En wat de oude slakkenpost betreft, ik heb een goed werkend spamfilter daar, de Nee / Nee sticker op mijn brievenbus. Plus dat de vergelijking mank gaat, op mijn fysieke brievenbus kan ik prima een extra lokale spamfilter aanbrengen, ik open die namelijk alleen maar op 1 plek (met een prullenbak in de buurt). Mijn webmail open ik op meerdere locaties (en ik ga echt niet mijn laptop overal naar meenemen of op mijn smartphone pdf's en andere documeneten lezen). Vandaar dat je naar de provider kijkt voor oplossingen, en die zijn er en, mensen als ik, willen er ook nog extra voor betalen (als het niet teveel is, want dan kan je het beter zelf inrichten).

    Maar ja, zoals ik al eerder schreef de wereld gaat wat die spam betreft echt niet, ik kan ermee leven, pas me aan, vindt mijn eigen oplossingen, maar had ik daar niet juist mijn Internet provider voor?

    Waarom ik er zo'n punt van maak, waar houdt het op? Kan ik Ziggo (of een toekomstige eigenaar) nog wel vertrouwen, als blijkbaar zo makkelijk inhoud van dienstverlening kan wijzigen?
     
  7. Quote:
    Dat was precies mijn PUNT, weinig tot geen OPLOSSINGEN, moeten we

    ZIGGO heilig laten verklaren andere(medewerkers) hebben meer gevoel
    voor realiteit(gelukkig) .

    Realiteit:
    * Orange adressen komen in de toekomst te vervallen als gevolg van de overname wat gezien de domein naam te verwachten was.

    * De forward als tijdelijke overgangsoplossing levert voor de antispam filter werking problemen op.

    * Men kan een nieuw Ziggo email adres aanmaken om van de volle spam filter werking van Ziggo gebruik te maken. (= 1 van de

    * Als wimmie43 zich in de discussie wil mengen, kom gerust met meer als 2 zinnen algemeenheid welke achteraf alle kanten op te buigen is.

    * gevoel voor realiteit = wederom in 'the eye of the beholder' (gelukkig).

    * heilig,scheinheilig... laten we hier maar niet verder op ingaan.


    Tipo,
    Het deel van 'zeiken' was als tegenhanger van de wat vage opmerkingen (ja, in the eye of the beholder) van wimmie43 bedoeld en niet gericht op jou beklaag. Hoever Ziggo deze situtatie vantevoren heeft aangekondigd weet ik niet en is een nieuwe wending wat betreft de hoofdlijn van deze discussie. Wat betreft de schuld bij de gebruiker te leggen, heeft geen van de deelnemers aan deze discussie dat op die manier bedoeld. De Ziggo medewerkers hebben juist geprobeerd om enkele oplossingen aantedragen (of die oplossingen of het feit dat de oplossing door de klant uitgevoerd dient te worden acceptabel zijn of niet daargelaten).

    Wat betreft de brievenbus vergelijking. Deze was om aantegeven dat een spamfilter een lapmiddel is en de oplossing in een globale samenwerking voor de aanpak van de verstuurders ligt (en adequate SMTP block voor openrelays bij derden door de betrefende providers). Het is tevens zo dat indien een ander voor jou gaat bepalen wat spam is en wat niet, deze mening kan afwijken van de persoon in kwestie waardoor er teveel of te weinig binnen komt en er altijd klagers zullen zijn.
    Indien een klant bereid is te betalen voor een spamfilter werking bij de provider en tevreden is met de werking daarvan, zal ik de laatste zijn die deze persoon daarvoor zal minachten of beoordelen.

    Wat bereft een toekomstige overnames is gezien het aantal klanten de kans groot dat Ziggo de grootste partij is en de overgenomen parij zich qua diensten aan Ziggo zal moeten aanpassen. Echter is Ziggo in handen van aandeelhouders en weet je maar nooit.
     
  8. Hi!

    In vorige situaties is een domein mee gegaan bij een overname. Omdat Orange/Online slechts een deel van zijn klanten heeft verkocht, iets wat niet heel gebruikelijk doch ook niet ongebruikelijk is in dat soort overnames, blijft het domein in handen van de oude eigenaar (Orange dus). Ook de Online klanten moeten uiteindelijk hun Orange adressen inleveren.

    Ik vraag geen begrip maar probeer slechts de situatie te schetsen.

    Bye,
    Raymond.
     

  9. Weet iemand (Raymond?) al wanneer het mogelijk is om het doorsturen van je oude mail (wanadoo/orange) te laten stopzetten.Ik stel nl geen prijs meer op mijn wanadoo/orange emailadres.

    André
     
  10. Hi!

    Kun je bij de helpdesk doorgeven.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina