1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Spam sinds overgang van Orange naar Ziggo

Discussie in 'Internet - Email' gestart door frutali, 27 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds de overgang Van Orange naar Ziggo heb ik veel spam in mijn inbox.
    Bij Orange had ik een spamfilter, heb het idee dat dit niet meer werkt bij Ziggo, heb bij mijn Ziggo wel bij e-mail instellingen het spamfilter aangevinkt, zelfs op streng maar dat doet niets!

    Heb gebeld met het speciale migratienummer van Ziggo waar men mij de raad geeft het 0900-1884 nummer te bellen want daar kunnen ze mijn spamfilter aktiveren, meerdere keren gebeld maar de moed maar opgegeven want ik krijg steevast te horen: u kunt beter op een later tijdstip terugbellen..........

    Nog maar weer eens gebeld met het nummer in Den Haag en tot mijn verbazing wist de medewerkster te vertellen dat dit probleem bekend is en dat dit opgelost zou zijn na 31 oktober ?

    Op mijn vraag waarom zij mij deze informatie wel kon geven en haar college niet kreeg ik het komische antwoord dat die collega terug was van vakantie en nog niet was bijgepraat over een en ander maar direkt was gaan zitten om zo snel mogelijk de klanten te helpen met problemen.

    Sorry hoor, maar ik heb van mijn leven nog nooit zo'n bullshit verhaal gehoord!

    Ik ben zelf ondernemer, als ik mijn klanten zou behandelen zoals Ziggo dat doet ben ik binnen 1 week falliet !
     
  2. Alhier juist precies andersom. Met Wanadoo/Orange behoorlijk wat spam bij Ziggo is het spamgehalte zeer laag met een filter dat niet eens op streng staat. Ik geef Ziggo nog wel 2 weken...de incasso komt er weer aan :lol: Sterkte!

    grtn

    Herman
     
  3. Het hele verhaal is onzin! Het SPAM filter van Ziggo is juiste vele malen beter dan die van Orange. Zoals hvanbeek hierboven zegt hebben we het SPAM gehalte na de migratie aanzienlijk zien dalen!

    Mocht je toch problemen hebben kun je dat het beste even overleggen met Raymond (forum-lid). Hij heeft mee gebouwd aan het nieuwe mail platform en kan je hier alles over vertellen!

    Daarnaast ik het vakantie-verhaal ook onzin! Het 070-migratie telefoon nummer komt totaal ergens anders uit dan het 0900 nummer. De agents die je aan de telefoon hebt gehad kunnen elkaar niet kennen, laat staan dat ze weten of ze op vakantie geweest zijn.

    Kun je mij je postcode/huisnummer doorgeven in een PM? Dan ga ik erachteraan. Door diot soort onzin krijgen wij een slechte naam!
     
  4. Sinds de overgang van Orange naar Ziggo heb ik bijna geen spam meer. Waren het eerst zo'n 75 mailtjes per dag, nu blijft de teller steken op 3 a 4 stuks.
     
  5. Dan werkt het spamfilter niet en ga ik geloven dat die mevrouw dan toch gelijk heeft dat dit een bekend probleem is en verholpen na 31 oktober ?

    Ik zeg niet dat het filter van Orange perfekt was, er kwam best wel wat doorheen aan spam maar wat ik nu heb is onwijs veel dus iets klopt er niet!

    Ik heb ook een antwoord van Zioggo gehad via mail, nu begrijp ik het helemaal niet meer, wordt het spamfilter nu wel of niet overgenomen door Ziggo ?

    Dit kreeg ik als antwoord.....

    Geachte heer ...........

    Via de website heeft u een vraag gesteld over anti-spam abonnement.

    Het is mogelijk om bij ons een anti-spam abonnement aan te schaffen. Via de volgende link kunt u hier meer informatie over vinden:
    http://www.ziggo.nl/producten/internet/extra-diensten
    Indien u interesse heeft in de anti-spam abonnement kunt u per e-mail een aanmelding opsturen. Dan maken wij het voor u in orde.
     
  6. Dat gaat dan weer over een abonnement op F-Secure waar idd ook aan spamfiltering wordt gedaan.
     
  7. k heb ook een antwoord van Zioggo gehad via mail, nu begrijp ik het helemaal niet meer, wordt het spamfilter nu wel of niet overgenomen door Ziggo ?


    De kernvraag is dus:

    Ik betaalde bij Orange voor een spamfilter, is dat nu overgenomen door Ziggo of niet ? klaarblijkelijk dus niet, ik ga ervan uit dat als een andere provider het pakket overneemt dat daar dus ook het spamfilter bij zit of zie ik dat verkeerd......
     
  8. Het Spamfilter waar je bij Orange voor betaalde is bij Ziggo gratis en werkt vele malen beter zoals je hierboven bij meerdere mensen kunt lezen.

    Het is mogelijk om een Ziggo (F-secure) Internet Beveiliging pakket aan te vragen. Dit is software wat een virusscanner, firewall en ook een extra spamfilter bevat. Dit spamfilter werkt nog weer beter dan het spamfilter dat al gratis op je email adres zit.
     
  9. Hi!

    Ik heb even e.e.a. nagekeken maar kan jouw posting niet staven aan wat ik in de logfiles zie van de mailserver. Op welk adres krijg je dan zoveel spam. Op je ene Ziggo adres waar dus ook je oude Online adres naar doorgestuurd is zie ik vandaag -8- mails binnenkomen. En alle 8 van een niet nader te noemen bekende nederlandse site. Op de andere heb je vandag maar liefst 0 mails binenn gekregen en op een derde ook 0. Dus ik heb geen idee wat je veel noemt, vandaag zie ik ze zegmaar nog niet langs komen....

    Heb je niet nog een ANDERE mailbox die helemaal niets met Ziggo te maken heeft toevallig?

    Zo niet zie ik graag wat feedback, want uit de logs is het niet op te maken ben ik bang daar zie ik namelijk heel weinig mails langs komen.

    Wat me ook opvalt is dat je nog geen enkele mail verstuurd hebt vandaag via de Ziggo mailservers. Dus ik vermoed dat je ook elders mail gebruikt. Niet alleen bij Ziggo, en dingen door elkaar haalt.

    Bye,
    Raymond.
     
  10. Ik heb gedurende 2 dagen mijn mail doorgestuurd naar mijn hotmail adres in de hoop dat deze de spam wel zou blokkeren maar dat bleek niet zo te zijn ( overigens krijg ik via hotmail zelden spam binnen terwijl ik daar veel gebruik van maak ), hoe zit het nu met de opmerking van Ziggo dat het na 31 oktober geregeld is of is dat soms een broodje aap verhaal ?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina