1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Email versturen via smtp.casema.nl

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Dick van Linschoten, 26 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Deze waarden zijn een stuk beter. Ze wijzen niet op een permanent slechte verbinding, maar dat zou kunnen kloppen met je eerste opmerking, dat mail verzenden soms wel lukt.

    Overigens, heb je de e-mail van Ziggo al ontvangen over de wijzigingen in de instellingen die ex-Online/Orange/Wanadoo-abonnees moeten doorvoeren? En zo ja, heb je die wijzigingen al aangebracht? In dat geval heeft het testen van smtp.casema.nl waarschijnlijk niet veel zin, omdat je dan smtp.ziggo.nl gebruikt.
     
  2. Ja die mail heb ik ontvangen en alles aangepast en daarna is de "ellende" begonnen!
    Als ik smtp.ziggo.nl invoer geeft het dezelfde resultaten als daarnet.

    Blijft dus het feit dat ik regelmatig merk dat mijn email niet aankomt bij anderen.....hoe kan ik dat oplossen?
     
  3. Achter het ping commando kan geen poortnummer opgegeven worden.

    Bij telnet kan dit wél (zit standaard in XP, zit niet standaard in Vista). Als je "telnet smtp.casema.nl 25" in zou typen , en je krijgt een reactie, dan kan er in ieder geval een connectie opgebouwt worden via poort 25.

    Als er geen reactie komt (Dus iets van "Kan geen verbinding met de host maken, op poort 25: De verbindig is mislukt") , dan is er iets mis. Dat probleem kan dan overigens ook in uw eigen softwarematige(of hardwarematige) firewall zitten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2008
  4. Misschien dat Raymond voor je wil kijken wat er aan de hand is. Als je met concrete voorbeelden komt, kan hij e.e.a. nagaan. Even afwachten of hij reageert of misschien hem een private message sturen?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina