1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Email versturen via smtp.casema.nl

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Dick van Linschoten, 26 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Om voor mij onverklaarbare reden kan ik via de smtp.casema.nl geen e-mails meer versturen. Ik heb uiteraard de instellingen gecontroleerd maar kom er niet meer uit. Inkomende mail, internet en telefonie werken probleem loos.

    What's goimg on?
     
  2. Hi!

    Ik zie geen connects in de mailserver logs vanaf jouw ip adres. Zit er geen lokale virus scanner in de weg, of een firewall?

    Bye,
    Raymond.
     
  3. Oplossing probleem

    Ik ben het eens met mijn Collega,

    Op het moment dat u een probleem ondervindt met het versturen van uw email kan dit duiden op een blokkade door een door u geinstalleerd software programma. Dit programma kan al jaren goed draaien maar opeens een bedreiging zien en de poort blokkeren.

    Hoe lost u dit op. Om er zeker van te zijn dat dit het probleem is kunt u een simpele test uitvoeren in de vormalige DOS omgeving

    Ik zal dit uitleggen voor XP en Vista

    XP:
    ga naar START, en druk daar op UITVOEREN
    U Krijgt daar een nieuw scherm. Maak de regel leeg en typ daar in "CMD" (zonder haakjes)
    U krijgt bij het openen een zwart dos scherm.
    Toets daar in achter de lange regel "ping smtp.casema.nl 25"
    druk dan op Enter

    Krijgt u een Time-out, dan zit het probleem diep
    Krijgt u een antwoord terug van de server (3keer) dan heeft u gewoon verbinding en zit het in uw software

    VISTA:
    ga naar START, en druk daar in het zoekscherm direct boven start in "CMD" (zonder haakjes) en druk op enter
    U krijgt bij het openen een zwart dos scherm.
    Toets daar in achter de lange regel "ping smtp.casema.nl 25"
    druk dan op Enter

    Krijgt u een Time-out, dan zit het probleem diep
    Krijgt u een antwoord terug van de server (3keer) dan heeft u gewoon verbinding en zit het in uw software


    Krijgt u een time out....
    Zorg ervoor dat u een directe verbinding heeft met het modem zonder tussenkomst van router, deze kan ook problemen geven. Werkt dit ook niet, dan raad ik u aan contact op te nemen met de helpdesk.
     
  4. e-mail versturen werkt niet goed

    Ik heb sinds het omzetten van wanadoo/casema naar ziggo zeer veel problemen met versturen van e-mail. soms lukt het wel maar vaak niet.

    Als ik de stappen volg die jullie hierboven aangeven krijg ik deze mededeling :
    ping smtp.casema nl 25 wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand

    heeft u nog een tip voor mij?
    vr. gr. Pia
     
  5. Als je die hele tekst (ping smtp.casema nl 25 wordt niet herkend...) zo krijgt, dan staan er waarschijnlijk geen spaties tussen de verschillende onderdelen van de opdracht of je hebt de aanhalingstekens ook meegenomen. Krijg je alleen 'ping wordt niet herkend...' dan kent je computer de ping-opdracht niet (lijkt me onwaarschijnlijk).
    Wat gebeurt er als je (in een DOS-box) alleen de opdracht 'ping' (zonder de aanhalingstekens) invoert?
     
  6. Als ik dat doe komt er : Onjuiste parameter 25 te staan.
     
  7. Dan heb je dus de hele opdracht ingevoerd, want alleen het woord 'ping' zou iets heel anders moeten opleveren. Maar dat maakt niet uit, want het betekent in ieder geval dat ping gewoon werkt op je pc. Doe nu eens

    ping smtp.casema.nl

    Dus zonder die 25 achteraan (die hoort er namelijk niet bij - in ieder geval niet als je Windows XP hebt).
     
  8. Oké, nu komt er een (voor mij onbegrijpelijk) verhaal uit rollen.

    selecteren en kopieren lukte niet dus ff snel overgenomen....

    Pingen naar smtp.casema.nl (212.54.34.9)met 32 byte gegevens:
    Antwoord naar 212.54.34.9:bytes 32 tijd=13 ms TTL = 247
    en dit een aantal keer herhaald.

    ping statistieken voor 212.54.34.9
    paketten: verzonden=4, ontvangen =4, verloren =0
    de gemiddelde tijd voor het uitvoeren van een bewerking in milliseconden =
    Minimum = 13 ms, maximum = 246ms, gemiddelde = 88 ms

    maar zoals ik al zei, dit zegt me niets...........
     
  9. Het geeft een indruk van de verbinding met de smtp-server, de uitgaande mailserver. De reactietijden (gemiddeld 88ms, maximaal 246ms) vind ik persoonlijk niet geweldig. Ik kom op mijn eigen verbinding uit op een gemiddelde van 10ms.

    Als je de ping-opdracht een paar keer achterelkaar herhaalt, komen er dan steeds vergelijkbare waarden uit? Blijft het gemiddelde zo hoog? Is er misschien ook nog sprake van andere waarden dan nul achter 'verloren'?

    Probeer de ping-opdracht ook eens met smtp.ziggo.nl. Geeft dat een beter resultaat?
     
  10. ik heb het nu 5 x achterelkaar herhaald en de waarde achter
    verloren blijft 0
    min. = 10-10-12-11-11
    max. = 14-16-17-14-15
    gemid. = 11=12=13=12=13
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina