1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E48 en E52 melding

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door w.stratingh, 26 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds ca. 6 maanden heb ik digitaal TV. Nu krijg ik sinds een paar dagen de volgende melding, nl. E48 en E52
    Het betreft hier de zenders ZDF en RTL
    Op advies van Ziggo heb ik de kabel reeds vervangen(dit zou immers de storing zijn) en de ontvanger gereset.
    Er is niets veranderd, nog dezelfde meldingen.
    Wat betekenen de meldingen E48 en E52? Wie kan mij helpen?


    GEEN STORING MEER OP DE GENOEMDE KANALEN.
    Hoe en door wie de storing is verholpen geen idee. Maar ik denk toch dat aan Ziggo ligt en niet aan de KABEL(S).:pompom:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2008
  2. ---
    Ligt niet aan je bekabeling. Ik heb het recent ook gehad en Ziggo bleef volhouden dat het probleem bij ons lag. Ik heb alle bekabeling vervangen en zelfs rechtstreeks vanuit de meterkast op de decoder geplaatst, niets hielp. Op eigen initiatief het ik het netwerk id gewijzigd. Stond bij ons op Ziggo Groningen (9700) en heb het naar Ziggo Winschoten gezet (9600) en alle kanalen deden het weer. Vertrouw op je eigen installatie en wantrouw Ziggo klantenservice die weten bijna niets en jagen je alleen maar op kosten. Mijn advies wijzig je netwerk id.

    Groet, Johan
     
  3. Resp. Geen signaal en zoekend naar signaal.
     
  4. Codes...


    Hallo,

    Dit staat in ons zendergebied vermeld...


    n verband met het aanpassen van 1 frequentie voor digitale TV in voormalig @Home gebied in Brabant en Limburg en een 8 tal frequenties in geheel Friesland, Groningen en regio Hoogeveen kan het voorkomen dat de decoder een E48 of E52 melding geeft als deze 's nachts is blijven aanstaan. De oplossing is om even naar Nederland1 te zappen en dan verder, hierna moet de foutmelding zijn verdwenen. Indien dit niet het geval is controlleer dan of u de juiste netwerkcode gebruikt voor uw regio. De juiste netwerkcode is terug te vinden in de handleiding voor digitale tv: http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOME/BLOB_UPLOAD/GebruikersHandleiding_DigitaleTV_v1.0b_web.pdf
    Indien u beschikt over een niet gecertificeerde ontvanger/PC of TV dan moet u een aantal zenders opnieuw opzoeken.

    Misschien heb je er iets aan..
     
  5. e48 vs e52

    hebben we hier ook
    diverse malen gebeld
    maar probleem is nu ik kan het netwerkid niet veranderen of de fabrieksinstellingen
    alle pincodes pakt hij niet
    lijkt wel of de decoder geblokkeerd is
    decoder is een digi1

    ziggo doet niks probleem heb ik al anaf 25 sept
    op decoder zit nog half jaar garantie
    kabels enz al vervangen
    wat kan ik doen?
    buiten wachten op ziggo
     
  6. Het probleem ligt wel bij Ziggo en niet zoals ze zeggen aan de kabels. Ik heb namelijk ook de kabels vervangen maar geen resultaat. Nu sinds vandaag zijn de kanalen wel weer te zien. Wat Ziggo hieraan gedaan heeft weet ik niet, misschien de kabels wel vervangen.:oops:
    Het personeel van de callcenter kan misschien beter iets anders doen, nl.betere service verlenen.:no:
     
  7. vandaag eindelijk verdeelkastje binnen
    maar probleem ligt er nog

    e48 e52 storing
    kan ook nog steeds niet pincode invoeren
    om te proberen de fabrieksinstellingen terug te zetten
    moet maar weer hopen dat ze van de td daar bellen
    om een reset te doen
    is nu al vanaf 25 sept aan de gang
    heb een digi1 decoder
     
  8. Ik heb het zelfde probleem, alleen dan met een humax recorder. Volgens Ziggo ligt ook het probleem bij mijn bekabeling. Analoog is mijn beeld ook slecht (heeft de hele buurt last van), kan het hier mee te maken hebben?
     
  9. Humax decoder fout

    Oplossing voor problemen met de Humax-decoder:

    Donderdagavond 23 oktober heeft er een switch plaatsgevonden op het netwerk, met als gevolg dat Humax-decoders met oude software problemen vertoonden. De Humax-decoders bleven hangen op kanaal 422 en vervolgens deed de decoder helemaal niets meer.
    De klant moet zijn sofware versie nakijken in het menu.

    De oude software is: L8 1-1-1999
    De nieuwe software is: 26-08-2008
    De problemen met de Humax-decoders zijn op te lossen door de onderstaande stappen (in de aangegeven volgorde)te doorlopen:
    1. Kies menu op de afstandsbediening van de ontvanger
    2. Ga naar Installatie
    3. Klik op OK op de afstandsbediening. Er wordt om een pincode gevraagd
    4. Toets de pincode in. Deze is standaard 0000 . Als je de pincode gewijzigd hebt, toetst dan je eigen pincode in.
    5. Kies Software-update
    6. Als de vraag Start software-update procedure verschijnt?
    Klik dan op OK op de afstandsbediening. De update van de software start. De digitale ontvanger lijkt uit te gaan en geeft circa vijf tot tien minuten geen beeld weer.
    Op dit moment haalt de ontvanger de nieuwe software op. Zodra de update van de software is voltooid, start de ontvanger automatisch weer op
     

  10. Stuur mij even een PM, ga kijken of ik je kan helpen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina