1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ketnet (E48, geen signaal)

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door chulin, 25 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. @Jakko:
    Nog een aanvulling, bij digitenne storingen kun je ook nog het storingsformulier invullen op :
    http://www.stai.nl/melding.html

    Grote kans dat ze je een gratis kabelset opsturen zegt men.
    Zie ook dit topic op dit forum over een vergelijkbaar probleem in Veenendaal.
     
  2. Jakko, heb jij contact genomen met je buren om ev een gezamenlijke actie te kunnen ondernemen?
     
  3. Kees,
    Ik ben vandaag de hele dag bezig geweest zonder resultaat. Ik heb nieuwe antennestekkers (metaal) voor de verlenging maar helaas geen beeld op ketnet. Decoder geeft aan signaal=0.
    Ik heb zenders opnieuw gezocht, Nickelodeon heeft af en toe een foute BER waarde (varieert tussen de 0 en de 8) en voor de rest alles perfect.
     
  4. Misschien kun je voor alle zekerheid nog eens proberen of jouw ontvanger bij de buren wel werkt op ketnet, met hetzelfde kabeltje wat je nu ook gebruikt om je ontvanger aan te sluiten ?

    Als hij het daar wel goed doet dan is er iets mis met het kabelsignaal wat bij je binnenkomt. Misschien kan in dat geval jouw probleem via een ziggo medewerker hier opgepakt worden die de voorgeschiedenis al weet zodat je direct geholpen kan worden. Laat nog even weten of je dit kunt doen bij de buren en wat het resultaat is. Daarna kan ik eventueel voor je vragen via een ziggo-medewerker uit je regio of die het verder oppakt.
     
  5. Ik zal vanavond proberen maar ik denk toch dat iets mis is met de kabelsignaal omdat boven met een andere decoder ook niet doet.
    Kees, bedankt alvast :wink:
     
  6. Goede avond,

    Ja daar ben ik zeker dat heb ik zeker gedaan. Afgelopen vrijdag zouden ze bij de buren langs komen maar er is niemand geweest.

    Jakko
     
  7. Hoi,

    Betere kabels die hier nu liggen kan ik niet. Heeft overigens een vermogen gekost. Alles is hier prima behalve de zenders op de freqenties
    666 Mhz,578 Mhz en 586 Mhz. Hier zit digitenne per 2 oktober op. Daarvoor heb ik ook nooit enige problemen ondervonden. Wat heb ik verder ook nog gedaan je mag het geloven of niet maar ik heb een simpel stuk huishoudfolie voor mijn aansluitpunt geplaatst en nu heb ik wel weer beeld alhoewel het signaal niet optimaal is.

    Jakko
     
  8. Het zou nog kunnen dat je aansluitpunt niet goed is aangesloten, een verkeerd type is of stuk is waardoor de afscherming niet goed werkt. Want als het aanbrengen van een externe afscherming of reflector verschil uitmaakt is er ergens iets in de afscherming niet goed.

    Hier kun je een Ziggo monteur voor laten komen denk ik, die je aansluiting kan controleren en stap voor stap kan controleren wat er mis is.

    De volgende zenders kunnen beinvloed worden door Digitenne in Noordholland:


    578MHz, is transportstroom 16:
    16TV DrentheTV (1)16001* * Film1+1TV (1)16002* * Film1.1TV (1)16003* * Film1.2TV (1)16004* * Film1.3TV (1)16005* *


    586MHz, is transportstroom 17:
    17TMF NLTV (1)17002* * TMF DanceTV (1)17003* * Nick JrTV (1)17004* * Discovery HDHDTV (mpeg2) (17)17001* *


    666MHz, is transportstroom 15:
    15MisdaadnetTV (1)172* * Sport1 ExtraTV (1)15001* * Sport1 ExtraTV (1)15002* * Sport1 ExtraTV (1)15003* * Sport1 ExtraTV (1)15004* * STAR TVTV (1)15005* * Ketnet/CanvasTV (1)15006* *

    618MHz, is geen digitale TV transportstroom
     


  9. Ja dat zijn ze allemaal ik heb me lijstje wat ik heb gemaakt er even op na gekeken.

    De monteur die langs is geweest zei dat ik het juiste kasje had. Hij heeft signaal gemeten op het aansluitpunt 63 db was goed volgens hem. Maar ik ben het helemaal met je eens dat daar wel iets mis is met de afscherming. Blijft dat het van de eene op de andere dag mis was. Half september hebben ze hier bij de kpn centrale (150 meter van mijn huis)enorme antennes geplaats met een grote hoogwerker. Ik dacht toen nog dit is foute boel. Zijn geen umts antennes. Maar goed ik wacht het nog even af ze zouden kontakt op nemen. Ze hebben nu ook vrij veel problemen met de administratie denk ik dus even die mensen maar hun werk laten doen. Ik ben een geduldig persoon. Het lek is wel boven maar nu moet het nog worden opgelost. Dat zijn twee verschillende dingen.

    Jakko
     
  10. Jammer, verder contact gehad mer Ziggo?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina