1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ketnet (E48, geen signaal)

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door chulin, 25 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ketnet (E48, geen signaal) OPGELOST !!!

    Hallo:
    Ik ben heel tevreden met het beeld kwaliteit, helaas krijg ik op geen enkele manier signaal op Ketnet, niet op de Samsung 360 beneden ( sterkte 78, BER=0) als op de Humax boven.
    Op de kleine TV in de keuken (analoog aangesloten) wel.
    Ik snap het niet……:sad:
    Dank alvast
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2008
  2. Het klinkt alsof er een apparaat in de omgeving van een van je kabels staat dat storing veroorzaakt op een bepaalde frequentie.

    Als dit inderdaad het geval is, zou je de storing ook op onderstaande zenders moeten hebben (mits je er een abo op hebt natuurlijk):
    MisdaadnetTV, Sport1 Extra, STAR TV
     
  3. Bedankt voor je antwoord.
    Helaas ik heb geen abo op de andere zenders.
    Ik heb alles in de meterkast, wat voor apparaat kan de storing veroorzaken?

    PS: bij Nickelodeon heb ik ook foute BER waarde (tussen 1 en 5)
     
  4. Wat bedoel je met "ik heb alles in de meterkast" ?
    Wat meestal bedoeld wordt met 'meterkast' op het forum is het (tijdelijk) even aansluiten van je digitale ontvanger rechtstreeks op de aansluiting in de meterkast met een zo kort mogelijk kabeltje, dus zonder splitters. Op die manier kun je controleren of de storing door je bekabeling in huis opgepikt wordt, of dat het al op het signaal zit wat binnenkomt.

    Over je probleem:
    Ketnet zit op de frequentie 666MHz in Enkhuizen via Ziggo-digitaal (transportstream 15). Op die frequentie zit ook een digitenne-zender met 4 Kilowatt (opgesteld nabij de sluizen bij de dijk naar Lelystad). Als je huisbekabeling of splitters niet goed genoeg "dicht" is, kan dit digitenne signaal het kabelsignaal verstoren.
     
  5. Kees, bedankt voor uw toelichting :wink:

    Ik zal proberen mijn situatie uit te leggen.

    Mijn kabel komt bij mij in de woonkamer binnen. Hier is ie verleng naar de meterkast naar een multiservice box van multikabel (tratec MSB 10/60) met 3 data en 3 RTV uitgangen.
    Entje gaar naar de woonkamer via een hirschman versterker, de tweede naar de slaapkamer ook via een hirschman versterker en de derde naar de keuken.
     
  6. Die "verlenging" in de woonkamer, is dat met stekkers ? Kun je daar misschien als test je digitale ontvanger op aansluiten, dus de rest gewoon losnemen ? (je zit dan wel tijdelijk even zonder internet, maar dat moet voor de test wel even kunnen)
    Of is dat een "vaste" verlenging van de kabel ?

    Een veel voorkomend euvel is het gebruik van een minder-goed type coaxkabel en coax pluggen met plastic kapjes.

    Overigens, sinds wanneer heb je deze problemen met Ketnet ? Is dat sinds omstreeks 23 september ? (toen is de digitenne zender aangezet)

    En ik neem aan dat je al eens opnieuw de zenders hebt laten zoeken op de digitale ontvanger?
     
  7. Kees, nogmaals bedankt
    De verlenging in de woonkamer is idd met stekkers. Ik heb vanochtend de kabel rechtstreeks aangesloten aan mijn decoder, resultaat was hetzelfde. Ik heb goede kabel en conectoren gebruikt (Oehlbach).
    Mijn buurman heeft ook digitale TV. Ik heb bij zijn decoder (Samsung DCB-B270R) geen BER waardes kunnen ontdekken maar bijv. Ned1,2 en 3 geven aan 80 en 100% en Ketnet 40 en 60%. Ik neem aan dat er signaalsterkte en kwaliteit zijn.

    Ik ga vanmiddag nog een paar goede stekkers halen voor de zekerheid.
    Verder tips en/of suggesties?
     
  8. E48

    Goede middag,

    Ik heb vanaf 2 okt. het zelfde probleem. Ben een beetje gaan zoeken op internet (interferentie etc.) Ga maar eens kijken bij digitenne waar die op uitsturen o.a. 666 Mhz hier zit o.a Ketnet Canvas op bij de kabel gevolg storing.
    http://www.digitenne.nl/pagina_49.html

    Er zijn drie ferqenties waar digitenne en ziggo elkaar in de weg zitten. Ik heb dit inmiddels gemeld bij ziggo en er is iemand langs geweest maar die kon het probleem niet aan. Zelf zit ik ongeveer 150 meter van de kpncentrale. In Enkhuizen staat ook een mast van de kpn. Ziggo zou kontakt met me opnemen maar dat is nog niet gebeurd. Hier in Hoorn en bij de buren hebben ze de zelfde problemen.

    Jakko
     
  9. Jakko,

    Ik denk toch dat je moet gaan denken aan goede kabels door je woning! KPN zal hier niets tegen doen en wij kunnen helaas niks :(
     
  10. In elk geval even controleren of die stekkers waar de verlenging mee gemaakt is goed aangesloten zitten en of die 'dicht' zijn (metaal). Dan met een goede kabel (zo kort mogelijk) je digitale ontvanger op de groene kabel aansluiten. Heb je dan nog storing, dan is er een kans dat het al in de wijkkast opgepikt wordt. Dan kun je ziggo bellen om een monteur te laten komen.

    Verder moet je misschien nog een keer proberen om de zenders opnieuw op te laten zoeken als je direct op de groene kabel aangesloten bent, misschien is dat door de storing de eerste keer fout gegaan. Je gebruikt toch wel 514MHZ en netwerk 8888 ?

    De signaalsterktes 80% of 40% zijn niet zo interessant, dat zijn relatieve getallen. Enige wat belangrijk is, is de BER waarde, die moet nul blijven.
    (sommige zenders zijn maar 10% bij mij maar geen problemen)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina