1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Probeer al anderhalve maand tevergeefs nummer geporteerd te krijgen

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door egerards, 25 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als je met je ziggo lijn belt naar je mobieltje zie je als het goed is het nummer waarop je ziggo lijn gebeld kan worden...
     
  2. Twee maanden!

    Ja hoor, zojuist gecheckt of binnenkomende telefonie eindelijk werkt, maar helaas; daarmee is vandaag een nieuwe dubieuze mijlpaal gehaald: ik kan nu dus zeggen dat ik vandaag twee maanden bezig ben mijn telefoonnummer geporteerd te krijgen!

    Is 'redding' nabij of kan ik hier over een maand typen dat ik drie maanden bezig ben??
     
  3. Update

    Hier is weer een update: omdat ik vandaag al twee maanden aan het wachten ben op het oplossen van mijn probleem, heb ik vandaag maar weer eens met Ziggo gebeld en gevraagd naar de status van mijn telefonieprobleem.

    Wat schetste mijn verbazing: op 3 november (9 dagen geleden) is volgens de technische afdeling mijn porteringsprobleem opgelost en zou nu alles moeten werken. 'Uiteraard' werkt de binnenkomende telefonie nog steeds niet anders had hier wel bij wijze spreken de spreekwoordelijke vlag uitgehangen!
    Sinds die 3 november staat Ziggo dus al in de wachtstand. Tijdens mijn laatste telefonische contact met Ziggo heb ik zeer expliciet aan de medewerker van de technische dienst verzocht contact op te nemen als het probleem volgens Ziggo opgelost zou zijn. "Dit gebeurt altijd in het geval van een storing", verzekerde de medewerker mij. NIET DUS!

    De call centre medewerkster heeft mij zojuist het modem laten resetten, omdat ze het zeer waarschijnlijk achtte dat dat het laatste probleempje wel zou oplossen, waarna ik eindelijk telefonisch bereikbaar zou moeten zijn. Helaas pindakaas: de reset heeft niets uitgehaald en de helpdesk ticket is aangevuld met de melding dat het probleem helaas nog steeds niet opgelost is. Nu maar weer wachten.... :x

    Ik hoop dat forum user Anoniem misschien nog iets kan betekenen. Ik wacht in ieder geval met smacht op de door hem aangekondigde update van de status.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2008
  4. Nummerportering

    Het begint er nu naar uit te zien, dat ik woensdag a.s. - na 8 weken wachten - Ziggo-telefoon zal hebben. Twee Ziggo-medewerkers hebben mij eergisteren gebeld naar aanleiding van de klachtbrief die ik bij Ziggo had ingediend en de klachtmail die ik naar TrosRadar stuurde. Knelpunt was het niet geactiveerd zijn van het MTA MAC-nummer van de modem (vraag me niet wat dat precies betekent, maar MTA schijnt voor Multimedia Terminal Adapter te staan) waardoor het voortgangsproces van de nummerportering werd geblokkeerd door "het systeem". Dat is nu opgelost want vandaag had ik een brief van KPN over de overdracht van het telefoonnummer aan een andere provider (in dit geval dus Ziggo). Ziggo neemt in ieder geval officiële klachten wel serieus en de twee medewerkers die me belden toonden begrip voor mijn klachten en beloofden de nummerportering in orde te maken. Het is trouwens een verademing Ziggo-mensen aan de lijn te hebben die weten waarover ze praten, oplossingsgericht de klachten aanpakken en een betrouwbare indruk wekken in plaats van de hele reeks callcentermedewerkers met beperkte skills en competenties, die ik in de afgelopen weken, als ik al het geluk had er door te komen, aan de lijn heb gehad. Ik heb de neiging om te zeggen "Er gaat niets boven Ziggo-Groningen" .... :) ... maar ik wacht daar nog even mee tot alles rond is en functioneert.
     
  5. Update

    We zijn inmiddels weer 6 dagen verder, dus ik heb zojuist nog een keer getelefoneerd met Ziggo en geïnformeerd naar de status van mijn probleem. Helaas kon de medewerkster mij geen nieuwe informatie geven; alleen maar dat de call nog steeds de status 'in behandeling' heeft.

    Wat mij tijdens de vele telefonische contacten opvalt, is dat er veel medewerkers zijn die zelf ook het gevoel hebben dat bepaalde zaken echt niet goed lopen of op z'n minst een stuk beter zouden kunnen. Vaak 'proef' ik daarnaast een enigszins machteloos gevoel in de zin van "Ik zou zelf wel beter/anders willen, maar ben ook maar een kleine machteloze schakel in het grote geheel."

    Misschien zou een ideeënbus voor medewerkers en/of klanten het overwegen waard zijn?

    Ik zou wel een aantal ideetjes hebben voor deze ideeënbus...
     
  6. telefoonportering

    Hoi, volgens mij speelt bij mij hetzelfde probleem, ben nog net geen 2 maanden onderweg maar het scheelt niet veel (sinds 8 oktober) Wij zijn nl verhuisd en wilden alles meenemen naar het nieuwe adres. We hebben nog even getwijfeld of we het moesten opzeggen en digitenne moesten nemen. Achteraf hadden we dat beter kunnen doen. Op de help desk wordt je van het kastje naar de muur gestuurd mede omdat ze zelf ook geen idee hebben wat er nu precies moet gebeuren en waarom het zo lang duurt allemaal.
    ik heb al wel een naam voor een eventuele ideeen bus: Het kassie van en naar de muur.
     
  7. Dan maar zelf iets regelen

    Omdat we het hier inmiddels een beetje beu zijn telefonisch onbereikbaar te zijn, heb ik maar eens gebruik gemaakt van de voip mogelijkheden van m'n router die achter het kabelmodem hangt (een Draytek Vigor) en een bijna vergeten VoipBuster account weer in leven geroepen. Bij dit account hebben we nl. een werkend binnenkomend telefoonnummer.

    En daarna maar vrienden en familie gemaild dat we voorlopig op een alternatief telefoonnummer te bereiken zijn.

    Voor de zekerheid heb ik maar wel een simpel bedraad telefoontoestel aangesloten op het Ziggo modem voor het geval dat de Ziggo telefonie het toch plotseling gaat doen.

    Voor de goede orde: ik hoop dezelfde vrienden en familie zeer spoedig te kunnen mailen dat we weer op het oude vertrouwde nummer te bereiken zijn.

    Verder speel ik met de gedachte om Ziggo uiterlijk 3 maanden de tijd te geven om mijn probleem op te lossen. Op 12 december zal dat zo ver zijn. Als het dan nog steeds niet opgelost zal zijn, zie ik geen andere mogelijkheid de hele boel op te zeggen en elders mijn heil te gaan zoeken. Begrijp me goed: ik hoop van ganser harte dat het niet zo ver hoeft te komen, maar wat moet je anders? Drie maanden lijkt me toch meer dan billijk?
     
  8. Update

    Zojuist wederom gebeld met de Ziggo helpdesk. De medewerkster vond het ook van de zotte dat ik nu al bijna 3 maanden (!) aan het wachten ben op een oplossing.

    Helaas heeft ze niets meer kunnen doen dan de ticket doorzetten in de hoop dat men er daadwerkelijk mee aan de slag gaat.

    Ik wacht gestaag af. Nog 9 dagen te gaan...
     
  9. @ egerards,

    Bij mij lukte het ook allemaal niet. Ook ik kreeg uiteindelijk van de helpdesk het verhaal te horen dat de portering technisch niet doorliep vanwege configuratiefouten. Zoals ik het heb begrepen gaat de portering automatisch als alles goed is ingesteld op het moment dat de router zich (weer) aanmeld op het Ziggo netwerk.
    Vorige week zou die configuratiefout verholpen moeten zijn. Op vrijdag de stekker uit de modem gehaald, ca 20 minuten gewacht en vervolgens weer aangesloten.. Ca 45 minuten later maar weer eens geprobeerd om naar mijzelf te bellen en toen werkte het opeens.

    Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik heb een week eerder een klachtenbrief naar Ziggo gestuurd waar ik nog steeds niets over heb gehoord, zelfs geen ontvangst bevestiging.

    Ik vermoed dat als de systeemfouten er ook bij jou uit zijn, je nog steeds je modem moet restten om je telefoonnummer geporteerd te krijgen.

    Succes

    /PS ik kan het natuurlijk HELEMAAL fout hebben met mijn aannames, maar ik heb het na ca 7 weken aan het draaien.
     
  10. Bedankt voor je info. Gisteravond heb ik het modem gereset door het bijna een half uur uitgeschakeld te laten en vervolgens weer in te schakelen. Maar helaas werkt de binnenkomende telefonie nog steeds niet. :sad:

    Ik vrees dat ik overgeleverd ben aan de goede wil van de 'Ziggo goden'.

    Nog acht dagen te gaan...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina