1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Probeer al anderhalve maand tevergeefs nummer geporteerd te krijgen

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door egerards, 25 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummerportering

    Hartelijk dank voor de verstrekte informatie. De situatie is nu volstrekt helder. Ik kan dus maar één ding doen en dat is wachten en later als het gehele product is geleverd en functioneert met Ziggo in de clinch gaan over het vergoeden van de uit deze gang van zaken voortvloeiende extra kosten, die ik heb moeten maken. Maar dat is een aparte aangelegenheid, die hier niet aan de orde is.
     
  2. Ter info: De KPN zal je normaalgesproken ook schriftelijk informeren over de porteringsdatum. De KPN abonnementskosten die je onterecht vooruitbetaald hebt voor de periode na de porteringsdatum, worden na max 2 maanden automatisch teruggestort door KPN.
     
  3. Ook ik zit met hetzelfde probleem.

    - 2 maanden geleden all-in-1 aangvraagd met als ingangsdatu, 20 oktober.
    - 3 oktober krijg ik een bericht dat de monteur 6 (!) oktober alles komt aansluiten.
    - 6 oktober modem aangesloten maar niet kunnen activeren. ( activatieserver lag eruit ) Zelf rond de 10e kunnen activeren en sinds die tijd draait internet soepel en maximaal.
    - Pas op 30 oktober (!) trekt Online de telefoonstekker eruit. Telefoon overgezet naar de Ziggo modem, en bellen lukte meteen.. Alleen binnenkomende gesprekken komen niet aan !!! Rond 6 oktober al de confirmatiebrief verstuurd inzake de portering.
    - 1e gesprek met de helpdesk "uw order is blijven hangen" Binnen 5 dgen doet de telefoon het"
    - 2e gesprek, "Ik zet het in het systeem, en als er meer mensen zijn die hier problemen mee hebben dan zal de TD er naar kijken"

    Aaahhhggrr ik heb een tijdje op een professionele helpdesk gewerkt, en dit was uit den boze, compleet onacceptabel. Ik als klant meld een storing, en er wordt eigenlijk al meteen gezegd dat ze gaan wachten op meer klachten alvorens er iets wordt ondernomen. Ik wacht even dit weekeinde af, en anders gaat er een klacht richting Ziggo. Ik had al wel van de verhalen gehoord dat er veel mis was bij Ziggo, maar ach, je gaat er niet vanuit dat je dat zelf overkomt, eind september waren de meeste klachten al verholpen, en dus zou ook het maken van een nieuwe account geen problemen meer moeten opleveren.

    Ik wacht af
     
  4. Had je het zelf opgezegd? Dan heb je er zelf voor gezorgd dat de portering mislukt is. Als je het nummer wilt laten porteren, dien je het oude abonnement door de nieuwe provider op te laten zeggen.

    Ziggo kan nu nog wel proberen om het nummer alsnog over te nemen, maar als dat al lukt, kan het even duren.
     
  5. Nee, dat was allemaal geregeld. Ook bij Online had ik een "alles in 1 / internet en telefonie" Ik heb pas na de confirmatie van Ziggo mijn abo bij Online opgezegd. Ik heb hier meerdere gesprekken over gehad met de helpdesk van Ziggo ( Die trouwens altijd snel bereikbaar was ).
     
  6. Was dat een bevestiging van de portering, of van de bestelling? In het laatste geval was de portering blijkbaar nog niet aangevraagd bij Online en zit je alsnog met je opzegging de portering in de weg.
     
  7. Ik heb gewacht totdat ik de bestelig bij Ziggo bevestigd had gekregen en ik het groene licht kreeg van de helpdesk on mijn online op te zeggen. Ook in de gesprekken met de helpdesk wordt niet aangegeven dat debestelling verkeerd zou zijn gegaan. En trouwens heh.. nu bedenk ik het mij weer. Ik heb mijn abo bij online telefonisch opgezegd nadat ik ook van online bevestigd heb gekregen dat de nummer portering bij hun was binnengekomen.
     
  8. Wat een oplossendvermogen zeg!!

    /edit: Dit ben ik dus ook..

    Ik kom net weer van de helpdesk af.. vriendelijke jongen trouwens.

    Weer bevestigd gekregen dat de nummerportering e.d. goed was aangevraagd. Maar ik zit nu al 9 dagen dat ik niet telefonisch bereikbaar ben. Er was mij aanvankelijk verzekerd dat ik NU weer gebeld kon worden.
    Niet dus.
    "ik geef er de hoogste prioriteit aan"... ja ja.. "maar de kans dat het deze week wordt opgelost is niet zo groot.. ". Dus dat betekend dat deze call nu al 9 dagen openstaat, en hoogst waarschijnlijk wordt verlengd tot minimaal 16 dagen.. gewoon omdat de nummerportering niet goed is uitgevoerd.
    Werken ze op de helpdesk met ITIL? SLA? Wat is een hoogste prioriteit? Als die al langer dan een week kan duren.. nou nou, wat moet ik mij dan voorstellen bij een gewone of lage prio? Never?

    Jaren gelden zat ik bij demon adsl, via internet een verhuizing aangevraagd naar toenmalig Wanadoo.. Geen enkel probleem, internet en telefonie lag er ca 30 minuten uit. Ik heb de Wanadoo/Orange/Online helpdesk nooit nodig gehad.. dat is... tot dat ik naar Ziggo ben overgestapt.

    Ik vertrouw er wel op dat het ooit goedkomt, maar ik zou en overstap nu nog niet aanraden. ( Ik moest nu wel, anders zat ik weer een jaar vast )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2008
  9. Lullig gezegd, maar dat maakt niet zoveel uit. Na de conformatie van Ziggo is het porteringsproces echter nog niet in werking gesteld. Dit houd in dat als jij dan bij de oude provider opzegt het nummer even eenvoudig gezegd de status krijgt "opgezegd". Met een dergelijke status is het in principe niet mogelijk om een nummer te laten inporteren door een andere provider en gaat in 99 op de 100 keer dan ook fout.

    Per wanneer word het online abonnement beeindigd? Per die datum zul je dan waarschijnlijk je nummer kwijt zijn, deze is dan in bezit van je vorige provider

    (let wel, een telefoonnummer is nooit van jezelf, je krijgt deze in bruikleen van je provider, provider blijft altijd eigenaar).

    Even een (mogelijk) fictieve situatie:
    Als een telefoonnummer wat je bij online had een geporteerd nummer van KPN is/was, zal ook online het nummer weer moeten afstaan aan de originele eigenaar en dan zou het zelfs kunnen inhouden dat het nummer teruggaat naar KPN voor zover ik weet.
     
  10. Kan niet gebeld worden

    Ik heb afgelopen zaterdag (7 nov.) een alles in 1 basis pakket ontvangen van Ziggo. Heb alles aangesloten en bij digitale TV en internet heb ik geen problemen. Het blijkt alleen dat ik bij de telefonie wel kan bellen, maar niet gebeld kan worden. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?
    Ik heb hiervoor geen telefoonaansluiting gehad en ook geen nummerbehoud aangevraagd.

    Mijn postcode en huisnummer: 7694AD 46.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina