1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wie heeft nog steeds een telefoonstoring in @Home gebied?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door CeeS, 24 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Er was vanmorgen een storing met EBS (zeiden ze) waardoor ze geen detailinfo over de voortgang van mijn klacht konden geven.
    (ik kan alleen uitgaand bellen... Inkomend is de lijn dood)

    Ik kreeg nu wel een verrassend maar tegelijk ook nietszeggend antwoord. Het telefonieprobleem is bekend en er wordt per postcodegebied naar gekeken en afgehandeld.
    Op mijn vraag in welk postcodegebied ze nu bezig waren of wanneer mijn postcodegebied (5247) aan de beurt is kon, hoe vreemd :roll:, geen antwoord op gegeven worden.

    Kan iemand mij vertellen hoe ik kan voorkomen dat ik betaal voor een dienst die niet voldoet aan de leveringsvoorwaarden ?
    Hoe differentieer je zoiets ? Wat is er mogelijk ?
     
  2. Wel, klacht indienen, geld terugvragen en dan opzeggen, dat is mijn plan.

    Ik heb wel eens gehoord dat je over de gehele periode dat de storing geduurd heeft het dubbele abonnementsgeld voor het product waar je storing aan hebt terug kan krijgen.
    Daarnaast lijkt het erop dat je ook mobiele kosten kunt declareren.

    Tot slot herhaal ik hier nog maar even dat je je vaste telefoonnummer maar beter niet kunt laten doorschakelen naar je mobiel (iets wat de klanten'service' van Sicko vaak aanbiedt - dat kost je 16 ct per minuut om bereikbaar te zijn onder je EIGEN nummer...

    Kortom: gewoon doen asof je neus bloedt en alles claimen!!!

    Sicko incasseert toch ook gewoon per maand zonder er iets tegenover te stellen? En wee je gebeente als je een keer overslaat...

    Maffiapraktijken, dat zijn het!
     
  3. Dat is ook meteen mijn vraag.

    Verder even reageren op LuckyLuke, ik zeg echt niet mijn abonnementen op.
    Ik ben zeeer tevreden over mijn internetaansluiting en ik vraag me af of de digitale tv nog wel scherper kan. Meer dan tevreden wat dat betreft.
    Bij het telefoongedeelte wordt het anders. Zeer ontevreden.
    Je hebt helemaal gelijk dat het belachelijk is dat je in Nederland zomaar zonder enige vorm van communicatie een betaalde dienst niet hoeft af te leveren zoals Ziggo dat hier doet.
    Een storing is vervelend voor hun maar zeker ook voor mij. Als Ziggo zo nu en dan toch de moeite neemt om contact met ons op te nemen over de status van het probleem, dan schept dat al vertrouwen, ook al is het produkt nog steeds niet af te nemen door die storing. Als er iets is wat Ziggo zou moeten leren, dan is het dat wel.
    Ik hoop dan ook dat Ziggo hier eens voor op de vingers getikt gaat worden... (want een beetje uitmelken is dit wel, zolang jij niks zegt, krijg je ook geen geld terug en dat is echt niet netjes!)
     
  4. Je kan inderdaad (ook via rechtswege) hiervoor je geld terugvragen. Enige voorwaarde dat de termijn hiervoor pas gaat lopen bij je eerste storingsmelding. Over een periode storing waarin je het nog niet gemeld hebt kan je ook niets terug vragen/claimen. Als je dus bijvoorbeeld eerst al 2 weken storing hebt gehad zonder dit te melden bij Ziggo kan je over deze periode niets terug vragen/claimen.

    En de rest van je post zal ik maar negeren en doen of ik het niet gelezen heb.
     
  5. In wat voor vorm dien je dit te melden? Telefonisch, contact formulier, aangetekende brief?

    Ik ben het voor 100% eens met OmitZ, ook zeer tevreden over internet en digitale TV, maar telefonie is een ramp en het gebrek aan actie en communicatie bij ziggo kan echt niet. Maar ook LuckyLuke's reactie kan ik volkomen begrijpen. Die gebruikt dit forum als uitlaatklep om niet volkomen door te draaien.
     
  6. Neem een andere telefonie provider

    Ik ben nieuw hier op het forum en gelijk ook vreselijk geschrokken hoeveel mensen hetzelfde probleem hebben als ik. Sinds 2 weken kan ik ook niet meer gebeld worden, over de rest van mijn Alles-in-1 ben ik wel tevreden.

    Vandaag belde ik nogmaals om te vragen naar de status van mijn probleem. Uiteindelijk kreeg ik iemand van de technische dienst aan de telefoon die mij adviseerde om voor telefonie een andere provider te nemen als ik er zeker van wilde zijn dat het binnenkort ging werken. Hij legde uit dat het een grote storing was waar veel mensen de dupe van zijn, maar die nog niet opgelost kon worden. Eindelijk iemand die mij niet langer aan het lijntje houdt, maar gewoon verteld wat er aan de hand was. Tot op dit moment werd mij steeds gezegd dat er iets gepatcht moest worden en dat het binnen enkele dagen opgelost zou zijn....

    Er schijnt wel met prioriteit aan gewerkt te worden, maar wanneer een oplossing gevonden wordt? Ik twijfel nu enorm. Telefonie opzeggen en ergens anders doen? Dan wordt mijn internetsnelheid gelijk ook gehalveerd en dat is nou net wat ik niet wil!

    Zijn er hier ook Ziggo medewerkers die weten wat de prioriteitsstelling waar ik het eerder over had voorstelt? Is wachten een optie, of een uitzichtloze situatie?
     
  7. Uit de Algemene Voorwaarden, artikel 10 – beschikbaarheid en storingen, punt 5:

     
  8. Dingetje, ik heb een vraag over je citaat (ter verduidelijking):

    Als een Dienst, of een belangrijk deel daarvan, tijdelijk niet beschikbaar is, dan heeft die Klant recht op terugbetaling van de maandelijkse abonnementsvergoeding voor die periode als:
    - hij hiervoor binnen een maand een schriftelijk verzoek bij Ziggo indient; en
    - het terug te betalen bedrag meer bedraagt dan € 10.

    Ik neem aan dat de aanvraag binnen een maand binnen dient te komen nadat de storingsperiode afgelopen is, klopt dat?

    Wat is in de ervaring van de andere forumleden dan de beste manier om de aanvraag in te dienen? Ik voor mij wil zeker weten dat de aanvraag daadwerkelijk is opgenomen in mijn gegevens bij Z., zodat er geen discussie ontstaat over de aanvraagtermijn!
     

  9. Jouw redelijke standpunt neem ik feitelijk ook in, maar als je tegen een muur oploopt, dan probeer je het soms met een grote aandachtstrekkende actie... (en gezien de reactie van Thomas is dat gedeeltelijk gelukt :wink:)

    Dingetje heeft gelijk: mijn frustratie over Z bereikt soms een ongekende hoogte. Ik heb dan ook het plan om een tweedehands servies te kopen om door het huis te gooien als ik weer eens met een Z medewerker gesproken heb...

    Omitz, mag ik je vragen hoe lang jij al storing hebt? (ik beloof je dat mijn respect recht evenredig zal zijn met de termijn! :wink:)
     
  10. Dat is inderdaad wat ik vandaag te horen kreeg van een helpdeskmedewerker. Na de storing indienen. Anders blijf jij, maar zij ook, continu bezig met deze aanvragen. Sommige mensen zitten al maanden zonder telefoon, als je dan elke maand een aanvraag instuurt heb je er alleen maar veel werk van. Met de kans dat het fout gaat ook nog.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina