1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan niet bij sommige sites?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door CHATA, 24 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Helemaal waar. Ik zal de website op onze lijst zetten. Dan wordt er contact opgenomen met de website om de IP reeks te deblokkeren :)
     

  2. lijkt me sterk dat je een ip uit een andere range ontvangt, hoe wil de dhcp dat voor elkaar krijgen?? het ip zal altijd binnen hetzelfde (sub)net moeten vallen.. dus er is hier geen sprake van een wijziging van bijv 84.x.x.x naar 85.x.x.x, wat van toepassing zou zijn met een migratie, door een tekort aan ipv4-adressen..
     
  3. Onze DHCP server deelt IP adressen uit aan de hand van je MAC adres. Het MAC adres van je PC is anders dan het MAC adres van je router.

    Op het moment dat je je router eraan hangt krijgt ie een IP (het eerste vrije IP in de poel toe toegewezen is aan jouw CMTS).
    Wanneer je je PC aan sluit krijgt onze DHCP server een ander MAC adres door en ziet dit als een 'nieuwe' verbinding en krijg je dus een ander IP adres.

    Aan 1 CMTS kunnen wel degelijk diverse ranges toegewezen zijn. Wanneer een IP poel op een CMTS vol raakt, voegen we er gewoon een nieuwe pool aan toe. Op alle CMTSen zaten vroeger IP poels met 83.*.*.* en als die vol raakten gaat er een nieuwe poel (94 reeks) toegewezen worden.

    Conclusie: je kan bij aanpassing van je MAC adres door een ander apparaat aan te sluiten wel degelijk een IP uit een andere range krijgen :)
     
  4. tja maar het lijkt me niet dat ziggo de ip-adressen zo kriskras uitdeelt.. waarom zou je anders gebruik maken van subnets etc:D
     
  5. Ondertussen heb ik geprobeerd het MAC adres van de PC gekoppeld bij de instellingen van de router. Vervolgens nog even de PC direct gekoppeld aan de modem om nog te controleren dat ik bij het adres kan. En dat kon ik weer.

    Vervolgens weer modem naar router en zo weer aangesloten en vervolgens weer hetzelfde. Adres niet bereikbaar.

    Ik ga in ieder geval in de morgen even een andere (Sitecom) router proberen. Kijken of dat lukt.

    :?
     
  6. kan je ons nog laten weten wat tracerts en pings doen naar de desgewenste website??
     
  7. Ping www.mlb.com

    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.

    Ping-statistieken voor 12.130.102.1:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
    (%100 verlies).
     
  8. same 2 me zie ik..
    probeer eens een trace? kan zijn dat de server geen pings accept..
     
  9. Hoe doe je een trace?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina