1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan niet bij sommige sites?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door CHATA, 24 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik kan sinds kort niet op sommige sites waaronder: www.mlb.com

    Andere sites gaan gewoon goed, maar hier is het net alsof de site niet bestaat.

    Ik heb een Motorola modem met Linksys WRT54g router.


    :x
     
  2. Site opend hier zonder problemen..
     
  3. ik kom er ook gewoon op.. denk dat je het moet zoeken bij je linksys (hebben vaker problemen met verschillende websites).. probeer eens je pc direct op het modem..? Mocht dat wel werken, ff nieuwe firmware downloaden (& flashen)..

    Zo niet.. probeer eens in Windows in veilige modus (met netwerkondersteuning) te booten.. en het daar eens te proberen..?
     
  4. Doe maar niet. Ik zit ook in Den Haag en kom ook niet op die site.

    CHATA, wat voor IP-adres heb je? Als het met 94 begint, hebben we hier misschien weer een bogonfilterprobleem. Zie de eerdere threads over bepaalde sites niet kunnen bereiken.

    De route naar die site toe heeft trouwens ook een bottleneck tussen twee hosts van above.net. Daar springt de responstijd naar waarden boven de 90 ms. Maar de laatste hop doet helemaal niks (no response - 100% loss), dus ik gok op het bogonfilter.
     
  5. Ik heb inmiddels geprobeerd zonder router en direct naar de PC en dat ging wel. Toen kwam de site gewoon te voor schijn.

    Heb toen wederom de firmware update gedaan van de Linksys WRT54G en dat ging allemaal goed. Hoe ik dat moet Flashen weet ik niet, maar heb nu weer verbinding. Alleen de website is nu nog weer niet bereikbaar. Dus zal het wel liggen aan de router.

    Maar hoe dat op te lossen als je de meest recente firmware update hebt?
     
  6. Ik heb inderdaad een IP adres die begint met 94.

    Bij welke tread kan ik terecht om meer te lezen c.q. is er al een oplossing voor dit. Waarschijnlijk komt dit ook omdat ik een oud Orange / Casema abonnee ben.

    Maar goed, direct aangesloten op een PC lukt het wel, dus moet het een instelling zijn op de router. :?
     
  7. Als je er zonder router wel bij kunt, kan het niet zijn wat ik bedoelde. Ik vind het overigens vreemd dat het je zonder router wel lukt, want ik kom er zelf nog steeds niet bij.
    De thread met de meeste info over het bogonfilterprobleem is deze: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=13191 . Maar zoals ik al schreef, dat kan niet aan de orde zijn als je zonder router wel bij die site kunt.
     
  8. Ook ik kan genoemde site niet bereiken.
    (Ip adres begint met 94 heb een Linksys 160N router.)

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  9. tja, zoals ik al zei.. (werk in een computerwinkel) heb ik die problemen vaak gezien met linksys routers.. normaliter worden deze problemen opgelost met een nieuwe firmware.. misschien ff met linksys bellen over het probleem, ben een erg goede support van ze gewend!

    bovendien..

    hoe zit het met je traceroutes (tracert) en pings naar die site??
     
  10. Jawel, kan nog steeds. Zonder router krijg je een ander ip-adres en misschien was dat net in een range die niet in de bogon-lijst staat.

    Tip:
    Als je zonder router dus wel op die site komt, moet je zorgen dat je router hetzelfde adres krijgt als de losse PC. Dat kun je doen door het MAC adres van die PC te "clonen" in de router. Daarna zal de router hetzelfde ip-adres krijgen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina