1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

fijn die automatische afschrijving

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door foxy, 24 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. schrik, een nieuwe factuur

    Zojuist een mailtje gekregen: Uw nieuwe factuur is beschikbaar. Log in via http://www.ziggo.nl/mijnziggo/ om deze te bekijken.

    Ik dacht, laat ik maar eens kijken.

    Tot mijn schrik hebben ze nu ineens voor 3 maanden een rekening opgemaakt:
    van 01-09 t/m 01-10
    van 01-10 t/m 01-11
    van 01-11 t/m 01-12

    het totaalbedrag bedraagt 286,54 (heb nl. Alles in 1 extra + onbeperkt bellen + 2x decoder dus het klopt wel :oops::oops: )

    natuurlijk moet je de kosten betalen maar ik had even niet gerealiseerd dat de kosten over 01-09 t/m 01-10 nog niet van mijn rekening waren afgeschreven.

    Ik kan mij niet herinneren dat ik een melding had gehad m.b.t. het samenvoegen van de facturen over 3 maanden in 1 totaalfactuur.

    nogmaals, de kosten zullen betaald worden maar het is wel even schrikken als je zo'n kadootje van Ziggo in je mailbox ontvangt.

    ook hier zullen we wel weer over heen komen.

    nu alleen nog een stabiele verbinding en een telefoonlijn zonder haperingen :lol::lol:
     
  2. ik begrijpt niet waar je zo van schrikt, je betaald toch altijd een maand vooruit? :roll:
     
  3. Wanneer er een bestelling ingevoerd wordt, kan het even duren voodat de volledige bestelling doorgevoerd is.

    Tijdens deze bestelling maakt ons klantsysteem geen facturen aan. Dit omdat de kans dat er verkeerde bedragen op komen ivm de open staande bestelling.

    Dat is de reden dat je na een bestelling soms even geen facturen krijgt. En vervolgens een factuur van meerdere maanden :)
     
  4. O ja, dus het kan zijn dat ik van een niet bestelde maar wel ontvangen aanmelding van een televisie aansluiting inclusief aansluitkosten over een paar maanden alsnog een rekening en afschrijving krijg. Wat dan vervolgens niet gewoon wordt teruggestort maar wordt verrekend met volgende nota`s.
    Nog afgezien van alle moeite die je dan weer moet doen om het voor elkaar te krijgen bij Ziggo.
    Voorlopig geen automatische incasso`s meer van Ziggo, ik geef wel weer toestemming als alles eindelijk goed geregeld en duidelijk is.
     
  5. je zult toch moeten betalen, of dat nu per automatische incasso is of per accept giro of welke andere manier dan ook... :shock:
     
  6. Het zou fijn geweest zijn, als dit even doorgegeven was.

    We kijken niet iedere maand of alle incasso opdrachten daadwerkelijk van onze rekening afgeschreven zijn. (zeker omdat we ook al jaren van casema producten hebben afgenomen en dit altijd goed gegaan is).
    Nu worden we ineens geconfronteerd met een rekening van bijna 300 euri, iets waar we nu even geen rekening mee gehouden hadden.

    :roll::roll::roll:
     
  7. Juist, er is toestemming gegevens voor automatische incasso, maar aangezien de facturen niet kloppen, mag je weigeren en eisen dat de correcte facturen overlegd worden.
     
  8. Lijkt me niet verstandig. In dat geval wordt een traject in werking gesteld in ons systeem wat uiteindelijk uit komt bij het incassobureau.... :)

    We gebruiken ons (casema) oude klantsysteem. Dus dus was bij Casema ook al zo :)

    Natuurlijk. Maar als je belt en aan geeft wat er onjuist is, zal dit gewoon recht getrokken worden met de nota's die daarop volgen. Geen paniek nodig dus.
     
  9. Maar waarom weet niemand dan raad als ik bel? Zoals ik al aangaf in dat andere topic met de rekening van 4 maanden totaal? Ik vind het niet erg, betalen moet toch, maar ik ga niet voor iets betalen, wat later onjuist blijkt te zijn en dat we dan alsnog problemen krijg met een incassobureau, omdat het niet volledig betaald is omdat de factuur op dat moment niet correct was (zoals eerder meegemaakt) en ik ga zeker niet betalen, zodat ik weer maanden bezig ben om teveel betaald geld terug te krijgen in verband met een verkeerde factuur die later niet terug te vinden is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2008
  10. incasso

    ?????????????

    Dus op het moment dat ik mijn automatische incasso tijdelijk stopzet omdat het bij Ziggo een dusdanige chaos is dat ik maar moet afwachten wat er wordt afgeschreven wordt geheel automatisch een incassobureau ingeschakeld ? :?
    En dat gebeurt ook als ik geheel onterechte incasso`s laat storneren ?

    Volgens de berichten hier (ook van Ziggo medewerkers) kan er maanden later alsnog worden geïncasseerd. Als dat dan gebeurt met facturen voor iets wat ik helemaal niet heb besteld, zoals de televisie met aansluitkosten, moet ik weer gaan bellen om dat te laten corrigeren. Hoe gemakkelijk dat in de praktijk verloopt is bekend.
    Bovendien klopt het absoluut niet dat Ziggo onterechte incasso`s niet terugstort maar alleen maar wil verrekenen met toekomstige nota`s.
    Wat het bedrag ook is, onterechte incasso`s behoren gewoon teruggestort te worden.

    Er is geen sprake van paniek hier, wel van een nog steeds groeiende ergernis over Ziggo.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina