Bij ons kwam op vrijdagmiddag een Ziggo busje de straat in rijden. 5 minuten later reed hij weer weg en was bij ons het internet en tv (alles) weg. Niets werkte meer. Wij natuurlijk direct bellen, maar er waren helemaal geen werkzaamheden bij ons gepland. Ze zouden een monteur kunnen sturen. Op het moment dat ze die probeerde in te plannen kon dat niet, want er was een blok-storing in de wijk. Even afwachten tot die verholpen zou zijn.
Maandag nog eens bellen. Hetzelfde verhaal. Blok-storing aanwezig, dus er kan niets gedaan worden.
Dinsdag nog eens bellen. In eerste instantie hetzelfde verhaal, maar nu kon er via een omweg wel een monteur gestuurd worden. Later gehoord dat dit eigenlijk helemaal niet had gemogen. De monteur zou donderdag middag komen.
Donderdag was de monteur er. Hij kon geen signaal meten in huis. Dan naar de kast in de straat. Alles lijkt goed. Er komt op ons nummer wel signaal binnen. Toen kabellengte van huis naar kast meten. 50 meter. Volgens papier zou het 52 meter moeten zijn, maar er is altijd wel een afwijking. Kabel meten van kast naar huis. 56 meter. Vreemd.
Uiteindelijk bleek dat de kabel met ons huisnummer aangesloten zat bij de buren en die van de buren bij ons. De nummers op de kabels in kast waren verwisseld. De monteur op vrijdag had ons i.p.v. de buren los gekoppeld.
Dus van vrijdagmiddag tot donderdagmiddag (6 dagen) zonder tv en internet gezeten omdat er de labels van 2 kabels verwisseld waren.
Op donderdagochtend (de ochtend voordat de monteur zou komen) werd ik trouwens gebeld om te vragen of de storing goed was opgelost. Beetje lastig als de monteur pas 's middags komt. Men zou nog terug bellen, maar daarna niets meer vernomen.
Maandag nog eens bellen. Hetzelfde verhaal. Blok-storing aanwezig, dus er kan niets gedaan worden.
Dinsdag nog eens bellen. In eerste instantie hetzelfde verhaal, maar nu kon er via een omweg wel een monteur gestuurd worden. Later gehoord dat dit eigenlijk helemaal niet had gemogen. De monteur zou donderdag middag komen.
Donderdag was de monteur er. Hij kon geen signaal meten in huis. Dan naar de kast in de straat. Alles lijkt goed. Er komt op ons nummer wel signaal binnen. Toen kabellengte van huis naar kast meten. 50 meter. Volgens papier zou het 52 meter moeten zijn, maar er is altijd wel een afwijking. Kabel meten van kast naar huis. 56 meter. Vreemd.
Uiteindelijk bleek dat de kabel met ons huisnummer aangesloten zat bij de buren en die van de buren bij ons. De nummers op de kabels in kast waren verwisseld. De monteur op vrijdag had ons i.p.v. de buren los gekoppeld.
Dus van vrijdagmiddag tot donderdagmiddag (6 dagen) zonder tv en internet gezeten omdat er de labels van 2 kabels verwisseld waren.
Op donderdagochtend (de ochtend voordat de monteur zou komen) werd ik trouwens gebeld om te vragen of de storing goed was opgelost. Beetje lastig als de monteur pas 's middags komt. Men zou nog terug bellen, maar daarna niets meer vernomen.