6 dagen zonder internet en tv door afsluiten buren


Rodon

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2020
Berichten
3
Bij ons kwam op vrijdagmiddag een ziggo busje de straat in rijden. 5 minuten later reed hij weer weg en was bij ons het internet en tv (alles) weg. Niets werkte meer. Wij natuurlijk direct bellen, maar er waren helemaal geen werkzaamheden bij ons gepland. Ze zouden een monteur kunnen sturen. Op het moment dat ze die probeerde in te plannen kon dat niet, want er was een blok-storing in de wijk. Even afwachten tot die verholpen zou zijn.

Maandag nog eens bellen. Hetzelfde verhaal. Blok-storing aanwezig, dus er kan niets gedaan worden.

Dinsdag nog eens bellen. In eerste instantie hetzelfde verhaal, maar nu kon er via een omweg wel een monteur gestuurd worden. Later gehoord dat dit eigenlijk helemaal niet had gemogen. De monteur zou donderdag middag komen.

Donderdag was de monteur er. Hij kon geen signaal meten in huis. Dan naar de kast in de straat. Alles lijkt goed. Er komt op ons nummer wel signaal binnen. Toen kabellengte van huis naar kast meten. 50 meter. Volgens papier zou het 52 meter moeten zijn, maar er is altijd wel een afwijking. Kabel meten van kast naar huis. 56 meter. Vreemd.

Uiteindelijk bleek dat de kabel met ons huisnummer aangesloten zat bij de buren en die van de buren bij ons. De nummers op de kabels in kast waren verwisseld. De monteur op vrijdag had ons i.p.v. de buren los gekoppeld.

Dus van vrijdagmiddag tot donderdagmiddag (6 dagen) zonder tv en internet gezeten omdat er de labels van 2 kabels verwisseld waren.

Op donderdagochtend (de ochtend voordat de monteur zou komen) werd ik trouwens gebeld om te vragen of de storing goed was opgelost. Beetje lastig als de monteur pas 's middags komt. Men zou nog terug bellen, maar daarna niets meer vernomen.
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
924
Gebied
fZiggo
hmm vreemd..beleid is dat er vrijdags geen klanten worden afgesloten.
wel als er verstoring vanuit de woning komt...mogelijk heeft je buur dan een briefje met begeleidende text ontvangen in de bus?
 

AFCA 0575

Product Tester
Lid geworden
21 sep 2012
Berichten
1.283
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Oude aansluiting van de buren, willen om de zo veel tijd kabels aan de weg afkoppelen om illegaal kijken te verkomen.
Een bekent verhaal verkeerde kabel afkoppelen (me ouders ook wel eens gebeurt nog in UPC tijdperk, ma met 24uur opgelost wegens ook telefoon)
 

Beetle

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2010
Berichten
155
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ja is mij ook ooit overkomen, kabels waren toen ook verwisseld dus wij geen signaal meer ipv de buren.
Ze moeten de kabels beter merken!
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
924
Gebied
fZiggo
Merken..is ooit goed gebeurt..probleem ontstaat vaak door schade in de grond..

10 huisaansluiters doormidden..hoe weet je welke aanelkaar hoort?
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.616
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Merken..is ooit goed gebeurt..probleem ontstaat vaak door schade in de grond..

10 huisaansluiters doormidden..hoe weet je welke aanelkaar hoort?

Wat denk je van bij de mensen aan bellen en meten samen met een collega die bij de straatkast staat. En misschien dat niet iedereen thuis is maar ik denk dat je toch een heel eind komt.