1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Tussen wal en schip?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door dingetje!, 23 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Digitaal TV en smartcard

    Voor circa 1,5 jaar geleden hebben we de eerste digitale decoder aangeschaft een philips dcr 2020 (met smartcard) na enkele maanden was deze defect. Terug naar de verkoper, deze heeft hem doorgestuurd naar philips dit geen enkele maanden heen en weer, ondertussen hebben we een nieuwe aangeschaft en de smartkaart laten activeren. Nu komt het probleem, de dame van Home die we aan de telefoon kregen zei dat we de eerste het beste konden laten deactiveren en de nieuwe smartcard laten activeren, we konden ter alle tijden de oude smartcard weer laten activeren. Nu we een tweede digitale tv hebben aangeschaft willen we de oude smartcard weer laten activeren. Maar ten eerste hang je al met al bijna 3 uur aan de telefoon want je wordt van kastje naar de muur gestuurd en dan met als eind resultaat dat de kaart niet meer geactiveerd kan worden en je krijgt van Ziggo te horen dat je maar een nieuwe smartkaart moet aanschaffen. Als je dan aan de telefoon zegt dat je het met de klantvriendelijkheid slecht gesteldt is krijg je het advies van de Ziggo medewerker dat je wel even doorverbonden kunt worden om het contract te anuleren.
    Dit is klantvriendelijkheid.
     
  2. Laat ik ook eens een positief bericht melden; gisteren weer een brief van ziggo n.a.v. het opzeggen van film1. Deze brief is dus een bevestiging van mijn gesprek hierover met de helpdesk. En dat dus binnen 3 dagen! :applause:
    Gaat het dan toch nog goed komen met ziggo?
     
  3. Helaas, gisteren weer een brief met een foutieve factuur waar film1 weer wèl is opgevoerd!? Blijkbaar weet ziggo's linkerhand niet wat de rechter aan het doen is? :rolleyes:
     
  4. Wanneer zou die opzegging doorgevoerd zijn? Als ik het hier teruglees hooguit een dag of 4 als ik jou reacties hier goed interpreteer, correct me if i'm wrong.

    Dan kan ik me er iets bij voorstellen, facturerings systemen zijn over het algemeen vrij log. Je hebt gister de factuur ontvangen dat houd in dat die een dag ervoor al verstuurd moet zijn. Dit houd in dat er 1 a 2 dagen tussen de wijziging heeft gezeten en het versturen van de factuur. Echter wordend e facturen vaak in batches al 1 - 4 dagen vantevoren aangemaakt.

    Kan me zo voorstellen dat deze wijziging de aanmaak van de huidige factuur heeft gekruist, ik denk dat als jij een bevestiging hebt ontvangen van opzeggen dat dit zichtbaar is, en gecorrigeerd word op je komende factuur. (zo zou het moeten zijn).
     
  5. Ik snap ook best dat dit een kruising is, en ik heb ook het idee dat deze opzegging nu (eindelijk) goed verwerkt is, en ik zie zelfs de terugstorting van de teveel betaalde maand staan op "mijn ziggo".

    Feit blijft dat die laatste brief gewoon niet meer verstuurd had moeten worden, en er dus een koppeling mist in die logge facturerings systemen.
    Ook in deze brief trouiwens weer de inmiddels gekmakende opmerking over het overstappen op alles-in-1. Dat WIL ik ook, maar dat LUKT maar steeds niet!!

    Ik heb inmiddels ook via http://coax.nl een klacht ingediend en hoop via die weg wat meer druk op ziggo te krijgen om deze nu toch wel zeer slepende kwestie versneld de wereld uit te krijgen.
     
  6. Je bedoelt met die laatste brief de laatste factuur die je ontvangen hebt? Inderdaad heel vervelend, maar ik denk niet te voorkomen. Het proces van het aanmaken van alle facturen voor alle klanten is een tijdrovend proces, als dat eenmaal draait is daar tussentijds voor zover hetgeen ik weet van facturerings-systemen niets meer aan te wijzigen en/of tegen te houden. Deze facturen gaan vervolgens geautomatiseerd in een envelop richting de betreffende klant.

    Heel vervelend als zoiets kruist en waardoor het lijkt niet te kloppen, maar ik denk dat gezien de korte termijn die er tussen jou opzeggen zat en de ontvangst van de factuur dit niet voorkomen had kunnen worden.
     
  7. Helaas lijkt er hier weer een communicatiestop met Ziggo te zijn ingetreden.
    Na mijn enthousiasme over zowel contact per email als 3 telefoontjes zijn zowel de afspraak over een telefoontje vanochtend als een reactie op een email niet nagekomen.
    Het resultaat is vooralsnog dan ook weer 0,0.:giveup:
     

  8. dit verwacht ik voor mij ook. ik zou vandaag gebeld worden mbt mijn telefonie storing (ben al anderhalve maand bezig) maar tot op heden nog niks gehoord.

    mijn broertje heeft 2 weken geleden een alles in 1 pakket aangevraagd en die had binnen 2 weken alles werkend........ ik ben al anderhalve maand bezig:censored:
     
  9. Ik ben net wel gebeld door een ziggo medewerker die mij wist te vertellen dat hun klantensysteem niet in staat is om meer dan één order per klant te verwerken!? :confused: :confused: :confused: Nou zit ik zelf in de IT maar een dergelijke beperking is toch echt niet van deze tijd.

    Mijn order om film1 op te zeggen had dus de hele boel in het honderd gestuurd! Ach gut toch, die vervelende klanten ook! :oyeah: :roll:

    Anyway, de goede man wist mij te vertellen dat alles nu dan toch echt duidelijk was, en dat ik een brief ging krijgen met de acties die ziggo alsnog gaat uitvoeren. Het nummer porteren ging wel nog iets van 2 tot 4 weken duren, zei hij nog. Ach dat kan er ook nog wel bij.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2008
  10. Inmiddels zijn we alweer bijna een week verder, en je raad het al, nog steeds geen brief van ziggo. :censored::censored::censored:

    tik, tak, tik, tak... :sleep:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina