1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Tussen wal en schip?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door dingetje!, 23 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. [opgelost] Tussen wal en schip?

    Toen alles nog goed was waren wij tevreden @home klantjes, met internet en digitale TV. Tuurlijk ook toen wel eens een storinkje, maar over algemeen tevreden klant.

    Toen kregen we een aanbieding via de e-mail dat wij als @home klanten gebruik konden maken van een alles-in-1 aanbieding. Via het web formulier het ziggo alles-in-1 extra pakket besteld en alle NAW gegevens doorgegeven.
    Paar dagen later, we spreken eind augustus (2008), jubel mailtje welkom bij ziggo!

    Nou kon je op het web formulier vreemd genoeg niet alles aankruisen wat ik hebben wilde, o.a. Digitaal Totaal en opzeggen van Film1, dus dat doorgegeven via het contact formulier. Bevestigings email van opzegging Film1 per 1-oct gekregen. Andere zaken moest ik via help desk regelen.

    Bij eerste keer bellen kon de jongeman mijn aanvraag niet vinden in "het systeem". Na het weekend nog eens gebeld en toen kon men ons ineens wel vinden in het "oude" systeem. Alles nog eens uitgelegd. Zou goed komen werd mij verzekerd. Ik had nog goede hoop...

    De afdeling verkoop had inmiddels haar werk wèl gedaan en de postbode kwam met een kompleet alles-in-1 installatie pakket met modem en extra decoder en de hele rataplan. De hoeveelheid papieren bij het pakket was zeer verwarrend, en ik denk dat ik de algemene voorwaarden zeker zes keer heb ontvangen!
    Zeer onduidelijk was bijvoorbeeld wanneer ik alles aan zou kunnen sluiten?
    Op een gegeven moment toch maar @home modem verwisseld met nieuwe motorola modem mèt VOIP telefoon aansluiting en extra digitale TV ontvanger aangesloten. Internet en Digitale TV in één keer werken, tjakka!
    Dit zal ergens begin september zijn geweest.

    Nu alleen de telefoon nog. Op 4 sep. 2008 een brief van de KPN dat ze opdracht hadden gekregen van een andere telefonie aanbieder om mijn telefoonnummer over te dragen. Klinkt goed nietwaar? Net of alles gewoon werkt!

    Op 9 sep. een nieuwe brief van de KPN dat de opdracht tot overdracht was geannuleerd!?

    "Daar gaat iets niet helemaal goed" denk je dan. Dus bellen. Zowel KPN als ziggo diverse keren gebeld, maar men kon mij niet duidelijk maken waar het probleem nu precies zat. Oh ja, ik zat nog in het "oude" systeem, en of ik al mijn gegevens nog eens door kon geven. Nog maar eens gedaan. Dat ziggo al die gegevens al ergens electronisch beschikbaar moet hebben (ik had immers het web formulier gebruikt?) even daargelaten.

    Op een gegeven moment ineens een kiestoon op de ziggo lijn. Yes!
    Bij uitbellen naar mijn mobieltje zelfs het goede nummer. Bij inbellen naar dat nummer via mobiel ging echter nog steeds de KPN lijn over. De portering was dus kennelijk nog niet volledig, maar we staan wel correct in het ziggo systeem. Mijn vader die ook via internet belt bij @home, kan ons wel bellen op de ziggo lijn.

    Enige tijd later ineens geen kiestoon meer, en sinds 1 oct. helemaal niks meer. Bij modem resetten blijft het Tel1 lampje knipperen.
    Afwachten maar, het zal immers vanzelf wel goed komen?

    De migratie van @home naar ziggo was inmiddels afgerond en ik kreeg eindelijk een inlog account voor "Mijn ziggo". Direct maar eens gekeken bij "Mijn producten" maar de daar verwachte alles-in-1 niet gezien, alléén internet en TV Digitaal. Eigenlijk wat ik had bij @home dus, en de hele eerdere bestelling van alles-in-1 lijkt in de bittenbak verdwenen te zijn!?!

    Vanmorgen ineens ook een internet storing, dus maar weer eens naar de help desk gebeld. Aardige jongens en meisjes, hoor, en ze staan je vriendelijk te woord. Nadat vast was gesteld dat er ergens algehele storing zat op een glasvezel "tak" in Zwolle, nog maar weer eens gevraagd naar de telefonie. Via eerste lijns doorverbonden naar de afdeling "Wijzigen" en vandaar naar "Verkoop". Daar kreeg ik het advies maar eens opnieuw te bestellen m.u.v. de apparatuur, want die had ik immers allemaal al. Uiteraard mèt nummerbehoud, maar toen de ziggo medewerker dit nummer invoerde in het systeem kwam de melding dat dit nummer al bezet was in het ziggo systeem! Een nieuwe bestelling invoeren lukte dus ook niet!?

    Die situatie staat niet in het storingdiagram, dus men wist niet wat nu te doen, behalve mijn situatie posten op een intern ziggo forum, zodat de "technische jongens in het westen" er eens naar konden kijken.
    Inmiddels had ik 45 minuten aan de lijn gehangen en was mijn ergste vermoeden bewaarheid. Het is gewoon een administratieve blunder bij ziggo en de hele internet bestelling van alles-in-1 is gewoon "zoek" geraakt.

    Toch is er tijdens de migratie van @home systeem naar ziggo "iemand" bezig geweest met de bestelling want anders hadden we niet met ons nummer in het ziggo systeem gestaan, en wie is er verantwoordelijk geweest voor de porteer opdracht èn het intrekken daarvan naar KPN?
    Vragen waar men geen antwoord op kan geven.

    Inmiddels zit ik dus tussen wal en schip en heb er totaal geen vertrouwen meer in. Gelukkig werkt het internet (de storing is na 8 uur verholpen) en TV Digitaal wel, en hebben we nog steeds de KPN lijn, dus helemaal zonder zitten we niet. Maar gewoon je bestelling op een professionele manier afgehandeld hebben, nee dat kun je niet zeggen...

    Sinds de jubel mail van welkom bij ziggo en de huidige niet geimplementeerde situatie zit nu al bijna 2 maanden en het eind is nog niet in zicht. Tik, tak, tik, tak....

    :giveup::giveup:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2009
  2. jouw verhaal lijkt een beetje op die van mij.
    ik kan ook internetten en heb digitale TV maar geen telefoon. gelukkig heeft hier iemand op het forum zijn best gedaan waardoor het morgen zou moeten werken. (vind ik trouwens wel een vreemde dag maargoed)

    succes
     
  3. Zoekgeraakt???

    Hoe dan ook moet Ziggo jouw telefoniepakket migreren van @home naar Ziggo en ook dit lijkt me een migratieprobleem......

    In het oude @home systeem zullen jouw telefoniegegevens wel staan denk ik.... Alleen daar draait Ziggo niet meer op waardoor je een dode lijn hebt....

    Ik zou zeggen start een webschat via de Ziggo Thuishelp (scheelt belkosten) en vraag een medewerkers eens om te kijken hoe je in het @home-systeem staat en met welke producten en hoe dit bij Ziggo staat. Wanneer je wel onder het @home-systeem staat met telefonie en niet bij Ziggo dan is dit een migratieprobleem en moet een aparte afdeling dit oplossen (hoewel dit meerdere afdelingen zullen zijn).

    Dit duurt overigens vier tot vijf weken is mijn ervaring..... (Oh ja dan is er nog geen oplossing overigens dan nog laten ze je wachten tot iemand er echt tijd voor heeft)
     
  4. Ik had bij @home geen telefonie, dus het lijkt er nu op dat alleen mijn oude @home gegevens min of meer correct zijn gemigreerd, maar dus niet mijn bestelling van alles-in-1 dus mèt telefonie van ziggo.

    Toch is er ook aan die bestelling wel gewerkt heb ik het idee, want hoe verklaar je anders dat de ziggo lijn een blauwe maandag half gewerkt heeft èn mijn telefoon nummer dat ik wil meenemen in de ziggo centrale staat?

    Nog eens naar de help desk bellen heeft volgens mij geen zin, dus ik hoop inderdaad dat het bericht op het interne ziggo forum wordt opgepikt, òf mijn klaagzang in dit draadje wordt opgepikt door één van de ziggo medewerkers die hier meelezen.
     

  5. nou ze hadden mij toegezegd dat ik vandaag telefoon zou hebben maar helaas. ik had donderdag nog geen brief gekregen dus had even gebeld voor het telefoon nummer. daar gaf de medewerker een telefoonnr maar die bleek dus neit van mij te zijn later. ik kreeg namelijk de volgende dag een brief met daarin het telefoonnummer een een activeringsdatum van 23 okt? terwijl ze aan de tel zeiden 25 okt...... deze was anders dan die ze me vertelden aan de telefoon.
    nu heb ik vannochtend gebeld naar ziggo. de persoon kon me niet helpen. hij heeft dus een ticket aangemaakt en gezegd dat ik gebeld zou worden. ik ben dus heel erg benieuwd. ik zou vandaag gebeld worden maar ik heb dus niks vernomen. ik wacht nog 1 dag.....
     
  6. Tik, tak, tik, tak...

    De teller sinds de bevestiging van mijn alles-in-1 bestelling naar mijn huidige nog steeds niet geimplementeerde situatie staat inmiddels op 2 maanden!! :evil:

    Ik heb officiëel nog steeds NIETS gehoord van ziggo, laat staan excuses! :no:

    De tel1 lijn? Die knippert vrolijk door!

    Ik heb van de week nog maar eens een klacht ingediend via het contact formulier. De help desk bellen trek ik niet meer.

    @richsli: en? werkt het nu? Denk dat ik het antwoord al weet!
     

  7. Dingetje,

    Kun jij wel internetten, zo ja brand het oranje activity lampje op het modem dan ook?

    Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem als jou. Woon ook in zwolle en probeer ook al 2 maanden aangesloten te worden. Het probleem bij mij is dat mijn modem contact probeerd te maken met een server in het voormalig casema gebied (Den Haag en omstreken). Krijg ook een ip adres uit dit gebied.

    Mvg,
     
  8. uiteraard werkt het dus niet. gisteravond weer even gebeld blijkt dat de technische dienst zonder uitleg het incident gesloten heeft. helpdeskmedewerker snapte het ook niet. ze kunnen bij mij het telefoon gedeelte van de modem niet uitlezen.
    hij heeft nu een formulier ingevuld (moest Mac adres doorgeven) en melde dat het vandaag of in de loop van morgen zou moeten werken.....
    heb er een hard hoofd in als ik hoor dat mensen al 2 maand proberen aangesloten te worden....
    ik hou jullie op de hoogte :-)

    (wellicht dat de ziggo-medewerkers hier nog iets kunnen doen)
     
  9. @freggel: Ja ik kan wel internetten, en digitale TV werkt ook, alleen de telefonie niet. Heb ook nog niet de Alles-in-1 Extra snelheid, maar dat ging 1 Dec allemaal goed komen heb ik begrepen.

    Vandaag een brief (!) van ziggo in de bus met een bevestiging van een wijziging in mijn abbo, t.w. het opzeggen van Film1 pakket. Deze wijziging is dus al na 2 maanden verwerkt! Nu hoor je wel eens dat ambtelijke molens langzaam werken, maar bij ziggo kunnen ze er ook wat van!
    Overigens klopt de einddatum voor Film1 in die brief niet, want daar staat 31 oct a.s. terwijl ik al een email heb met daarin per 1 oct. j.l. (hetgeen niet gebeurd is).

    Geen enkele melding dus van mijn alles-in-1 bestelling met telefonie!. Ik vrees dus dat deze bestelling helemaal verloren is gegaan en ik kan wachten tot st. juttemis :sad: Gelukkig heb ik dat mailtje met de bevestiging door ziggo van die alles-in-1 bestelling nog steeds.

    Dat ik nog steeds een knipperend Tel1 lampje heb "klopt" dus met de huidige gegevens, ik heb immers (volgens ziggo dan) géén telefonie.
    Zoals ook al gemeld, is een nieuwe aanvraag geblokkeerd omdat het telefoonnummer al wel in de ziggo telefooncentrale is ingevoerd.

    Ik begin steeds meer te geloven dat de alles-in-1 bestelling, waar dus wel aan gewerkt is, is "overschreven" door de migratie gegevens van @home -> ziggo!

    Wat een administratieve rotzooi is het bij ziggo, niet te geloven! :evil:
    Dit gaat niet meer goed komen vrees ik.
     
  10. Wat ik niet snap is dat een simpele bestelling van alles-in-1 extra die ik 2 maanden geleden besteld heb, en nu blijkbaar is "kwijt" gemaakt door ziggo niet kan worden gerealiseerd? Hoe moeilijk kan het zijn?
    :confused::confused::confused::confused::confused::confused:

    Even alles goed zetten in de database, modem configuratie aanmaken, modem resetten, nummer porteer opdracht eruit naar KPN, klaar! Al met al maximaal een kwartiertje werk, schat ik zo, en da's dan nog mèt een bakkie koffie erbij :rolleyes:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina