1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Factuur

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door c8039358, 23 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zie mijn eerdere posting m.b.t. factuur en mailtje.

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  2. Ik krijg hem nu zelfs voor de tweede keer... :-S
     
  3. Het beste tijdstip om te bellen is tussen 8 - 8.15 uur, meestal heb ik ze dan meteen aan de lijn. En op andere momenten blijf ik gewoon aan de lijn hangen, zet de telefoon op de speaker en ga ondertussen door met mijn werkzaamheden. Telefonisch is het toch het snelste opgelost, is mijn ervaring.
     
  4. Ik gisterochtend ook, maar nu als "ongewenst" en dat met dezelfde instellingen van de Ziggo- en Outlook 2007 spamfilters.

    Op een door mij op vrijdagochtend j.l. ingediend webcontactformulier heb ik echter -nog- geen reactie gehad, zelfs geen autoreply.

    "Het kan verkereren" zei ooit een bekende Nederlander......

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  5. Als jij 24uur per dag afhankelijk bent van hun producten leid ik daar uit af dat je het zakelijk gebruikt? Als je het zakelijk gebruikt en daar 24uur per dag van afhankelijk bent, wat doe je dan met een particulier abonnement?

    Heb je een bedrijf en ben je afhankelijk daarmee van je telefoon en internet lijn, neem dan een zakelijke internet/telefoonlijn, dat is waar deze lijnen voor bedoeld zijn.
     
  6. ik zal proberen kalm te blijven.

    Ik denk na 7 maanden, laat ik het toch maar eens telefonisch proberen. Ga door de minuutjes, en krijg Geen verwachtte wachttijd te horen, wel muziek. Na dik 10 minuten gaat de muziek weg en krijg ik geluid van telefoon die overgaat. Even later wordt de verbinding verbroken. WEG DUS EURO 1,30!

    Weer gebeld. Krijg nu geen muziek. Wel de mededeling dat het 13 minuten gaat duren.

    Zometeen een update. :confused:
     

  7. Er zit geen enkel verschil tussen die pakketten. Als er geen verbinding is, is die er op beide niet. Ik zit al niet biuj hert goedkope telfort enzo want dan is eea zeer onbetrouwbaar.


    p.s. zit nu al 18 minuten in de wacht.
     

  8. Hieruit leid ik af dat je zakelijk gebruik maakt van de verbinding, en ook nog eens zakelijk afhankelijk bent van je verbinding. De pakketten mogen misschien technisch hetzelfde zijn, dit zijn ze administratief echter niet. Zakelijke abbo's zijn anders opgezet als particuliere abonnementen. Simpel. Zakelijk bied meestal een hogere uptime garantie en daarbij meer mogelijkheden in geval van storing. (zakelijk heeft in geval van storingen meestal ook voorrang op particuliere abonnementen).

    Als je met je bedrijf geruime tijd platligt wegens een telefoonstoring kan je 0,0 van de geleden zakelijke schade (derving etc etc) op je provider verhalen, dit ligt anders bij de zakelijke abonnementen Dit zijn echter wel iets duurder.

    Ik weet niet hoe het met de telefoonlijn zit, maar strikt gezien is het niet toegestaan om een particuliere internetverbinding van Ziggo zakelijk/commercieel te gebruiken en te exploiteren. Mocht ooit om welke reden dan ook de noodzaak erto zijn of het puntje bij het paaltje komen kunnen ze op basis van deze voorwaarden je abonnement eenzijdig ontbinden.

    EDIT: In de voorwaarden worden het onder meervoud genoemd: "De Klant mag de Diensten niet commercieel exploiteren." Dit zou dus inhouden dat het voor alle diensten geldt die men onder een particulier abonnement afneemt van Ziggo.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2008

  9. Denk je dat ik 20 tot 40% per jaar meer ga betalen om een service medewerker iets sneller aan de lijn te krijgen? Zakelijke pakketten zijn in veel gevallen een farce. Uptime garanties heb ik niks aan. (trouwens de uptime van Casema was brillant, en die van Ziggo ook. Behalve de snelheid/connectie is bij Ziggo nog weleens matig)

    Ik ben een eenpitter en kan prima toe met de pakketten van Sicko. Zakelijke pakketten hebben alleen zin als je met (veel) meer personen tegelijkertijd op een verbinding zit. Is voor mij dan ook totaal onrelevant.

    Aangezien ze me hier wat rustiger hebben gekregen heb ik vandaag maar eens 48 minuten aan de telefoon gehangen (inklusief gesprekstijd). Dus voor die 4,80 (ex verlies aan productieviteit) had ik een zeer vriendelijke jongeman aan de lijn.

    Na veel geharrewar enzo, het was hem ook niet echt duidelijk, en een vraag aan een meerdere kwam er het volgende uit. Hij gaat alles op 1 factuur zetten en zegt dat dat per de volgende facturatie ronde goed gaat. Ik heb hem gezegd dat ik me bedenkingen heb maar heb hem toch hartelijk bedankt. De teveel betaalde kosten op de 2e card kon ie niet voor me regelen want dan moest ik weer naar afdeling facturatie. En dus weer 15+ minuten in de wacht. Ik heb daar hartelijk voor bedankt. Ik zei dat ik dat dan wel weer via de mail zou proberen.

    Hij adviseerde me toen om morgen te bellen. Facturatie schijnt rustig te zijn in het weekend.

    Er lijkt dus schot in te zitten. To be continued .......


    P.S.
    "De Klant mag de Diensten niet commercieel exploiteren."
    Hier bedoelen ze heel wat anders mee dan dat ik dit product in mijn zaak gebruik. Ik mag de diensten van Ziggo niet doorverkopen enzo. Webservertje in-house draiien, etc.
     
  10. Jij exploiteerd de lijn commercieel, je verdient geld met behulp van de verbinding. Ze zullen het niet snel doen, maar ze kunnen er moeilijk om doen. Hier valt zakelijk gebruik ook onder ;) Je zal het niet willen aannemen, maar als het erop aankomt is het toch echt zo.

    Als een zakelijk abonnement niet in je bedrijfsplan past en je de kosten niet sluitend krijgt, klopt je bedrijfsplan niet. Geen discussie over mogelijk. Als je afhankelijk bent van de internet en telefoonverbinding omdat je er zakelijk gebruik van maakt, moet je een zakelijk pakket nemen.

    Zakelijke klanten gaan bij storing dan over het algemeen ook voor boven particuliere abonnementen, niet alleen bij het opnemen van de telefoon, maar ook bij de oplossing van een storing, zo werkt dat nu eenmaal, voor die service betalen de zakelijke klanten ook wat extra.

    Als je bij je particuliere abonnement blijft moet je niet klagen je eens een paar uur zonder internet/telefoon zit en daardoor onkosten maakt en hebt omdat je niet kan werken -> dat is het risico wat je als ondernemen genomen hebt om voor een particulier abonnement te kiezen en je dus nergens voor in te dekken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina