1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo luisteren? Laat me niet lachen

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door johweer, 21 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij het lezen van de discussies op dit forum (met open mond van verbazing en afschuw!!!) ontstaat de indruk dat de berichten ook worden gelezen door Ziggo medewerkers die enig gewicht in de schaal kunnen leggen. Dat is dan ook mijn belangrijkste reden om dit bericht hier achter te laten. Daarnaast helpt het ook mijn frustraties enigszins kwijt te raken.

    1. Begin juli "alles in een" besteld bij Ziggo. Aangegeven dat mijn contract bij XS4All (tel en internet) afloopt per 12 september. Geen probleem zonder meer voldoende tijd, ook voor nummerportering.

    2. En inderdaad 3 weken later bericht: alles wordt geregeld. Bemoedigend begin

    3. Eind aug contract en bevestiging met codes. Alleen: per 12 sep Internet en per 1 oktober telefoon. Was niet afgesproken. Gebeld en gevraagd: kan dat niet vervroegd worden. Nee, te laat, zijn er al mee bezig. Alhoewel ik ook zakelijk mijn telefoonnummer nodig heb, nam ik dat voor lief.

    4. Inmiddels van XS4All bevestiging dat bestaande telefoonnummer zou worden overgedragen (netjes!)

    5.30 sep gaan bellen (mobiel): hoe zit het met telefoon
    * u staat niet in het systeem; komt door omzetten
    *zijn ermee bezig, bel morgen maar terug
    * volgende dag, technisch probleem, maak ticket aan, u wordt gebeld (mooi niet)
    *na twee dagen blijkt: u staat niet in het systeem. U heeft geen aanvraag ingediend. We kennen u niet. Maar ik heb toch internet. Dat is dan jammer. Dient u maar een nieuwe aanvraag in voor het totale pakket.
    * na veel gebel met verkoop (wel nieuwe aanvraag, geen nieuwe aanvraag) uiteindelijk nieuwe aanvraag ingediend. U krijgt pakket incl modem. Heb ik al. Toch nieuw modem (geldverspilling!!!!)

    6. Nieuw pakket en info na 1 week met alle codes etc.

    7. tot op heden echter nog steeds geen telefoon (zou ingaan per 9 okt) en kan nieuwe modem ook niet activeren.

    8. Bij navraag: ja, er is een technisch probleem/ men is ermee bezig.; is morgen verholpen. Zo niet, bel morgen maar weer.

    9. Naast een grote frustratie heeft dit ook geleid tot een hoge mobiele telefoonrekening (langste wachttijd 1uur en 6 min)

    Conclusie en grootste punt van kritiek:

    je word als klant niet serieus genomen.

    Men werkt een script af en verder heb je pech gehad:
    * weet ik niet, kan ik niet
    *fout andere afdeling
    * men is ermee bezig (zonder aan te geven wanneer gereed)
    * u wordt teruggebeld (niet dus),
    .... en verder wens ik u een plezierige dag.

    Denk dat de enige manier om te zorgen dat Ziggo echt naar je luistert, het inschakelen van de media, zoals Radar, is.

    Want in contact komen met iemand bij Ziggo is onmogelijk.

    En voor alle duidelijkheid: Ik heb nog steeds GEEN telefoon
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2008
  2. Ik heb helaas soortgelijke ervaringen na overstappen van @home naar ziggo.
    Dat zou nota bene hetzelfde bedrijf moeten zijn, gezien het feit dat ziggo is voortgekomen uit een bundeling van een aantal kabel exploitanten waaronder @home. Ik heb nog nooit zo'n administratieve rotzooi meegemaakt! :evil: :evil:

    Ook wij stonden niet "in het systeem" en als ze de moeite namen dan "u staat wel in het oude systeem, maar dat is nog niet overgezet". Dit is inmiddels wel gedaan, maar niet correct, want in "Mijn Ziggo" waar ik na lang wachten eindelijk de inlog gegevens van heb gekregen, staat telefonie niet vermeld terwijl ik toch echt alles-in-1 heb besteld en bevestigd gekregen?!

    Ook beloftes van de help desk als "u wordt vandaag of morgen nog teruggebeld" worden domweg niet nagekomen! :no:

    Bellen naar eerste lijns heb ik min of meer al opgegeven want het levert alleen maar agressie op, maar wordt vooral niet kwaad tegen de help desk, want dan gooien ze gewoon de haak erop, en kun je nog eens 20 minuten of langer in de wacht. :censored: :censored: :censored:

    Ik heb het idee dat via de forum nog het meeste te regelen valt door vrijwilligers van tweede lijns support te benaderen die hier de ergste misstanden in hun eigen tijd? op lossen. :thankyou:

    Ik heb inmiddels een PB dat er naar gekeken gaat worden, dus ik heb weer een sprankje hoop dat het uiteindelijk (na bijna 2 maanden :sleep:) goed gaat komen.
     
  3. Op 4 juli zijn mijn vriend en ik gaan samenwonen. Mijn vriend had van huis uit al internet en digitale tv van ziggo, toen we zijn gaan samenwonen nam ziggo contact met ons op. Of we interesse hadden in een all in one pakket. Hier hadden wij wel oren na.Hun zouden voor ons het oude pakket oversluiten naar het nieuwe all in one.Na een maand of twee toen we alles op orde hadden na de verhuizing kwamen we erachter dat het oude pakket niet was afgesloten en we nu dubbel betaalde. We hebben gelijk gebelt want om 100 euro per maand te betalen is toch wel erg veel. De telefoniste zou het voor ons uitzoeken en oplossen. Hier is het allemaal begonnen we hebben wel twintig keer gebelt met ziggo maar tot op heden geen resultaat. Ze zouden het opzeggen of of terugbellen. Tot op heden nog niks ontvangen. We hebben het nu helemaal gehad.Het gaat inmiddels al om meer dan 250 euro dat we teveel hebben betaald. Voor het onnodig oude pakket en voor n tweede smartcard wat we niet wouden. De rekeningen online zijn helemaal niet duidelijk en betwijfelen nu of we de eerste twee maanden wel gratis hebben gehad. Ondertussen zijn we radeloos en bang dat het nog wel even duurt voor dit opgelost word.

    Ps. ik start wel even `n nieuw onderwerp
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2008
  4. Ik heb u een PB gestuurd.

     
  5. er wordt toch geluisterd!!!!

    Blijkbaar is mijn noodkreet toch gehoord (en geluisterd) want plotseling is er schot in de zaak. Ik kan mijn modem activeren en heb een werkende telefoonlijn. Alleen kan ik nog niet worden gebeld want er is nog geen nummer. Afwachten hoe en wanneer die laatste noot wordt gekraakt.

    Maar toch: het geeft de burger enige moed.

    Ook positieve ontwikkelingen moeten gehoord worden.:)
     
  6. Bel jezelf eens op of iemand die mobiel heeft, als nummerweeergave werkt , weet je meteen je telefoonnummer :wink:
     
  7. Bedankt. slimme tip; had ik zelf kunnen bedenken. Ben alleen bang dat het echte probleem bij nummer-portering ligt: de overdracht van mijn bestaande nummer van mijn vorige provider naar Ziggo. maar zodra ik thuis ben ga ik het proberen en hou je op de hoogte.
     
  8. Probleem ligt inderdaad bij de portering van het nummer. Het uitgaande nummer is mijn oude, bestaande nummer. Echter als ik het bel krijg ik te horen dat het niet in gebruik is. Heb inmiddels hierover contact gehad met de Techn Dienst van Ziggo :pompom: en men is er mee bezig.
    Nogmaals dank voor de tip. Hij blijft slim:wink:
     
  9. Niet slim, maar logisch...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina