1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Leiden verliest van Ziggo: kabel-tv twee keer zo duur!

Discussie in 'Analoge TV - Algemeen' gestart door vinnie-terranova, 21 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Leiden verliest van Ziggo: kabel-tv twee keer zo duur!

    Leidenaars gaan fors meer betalen voor kabeltelevisie. Kabelexploitant Ziggo heeft een al bijna tien jaar durend gevecht met de gemeente gewonnen en mag de tarieven bijkans verdubbelen. Dat gebeurt in de komende anderhalf tot twee jaar. Ziggo moet de gemeente bijna 5 miljoen euro betalen. ........... voor volledig artikel ga naar http://www.leidschdagblad.nl/nieuws...verliest_van_Ziggo_kabel-tv_twee_keer_zo_duur
     
  2. Dat heeft de gemeente Leiden dan toch mooi gedaan.

    In vergelijking met andere Ziggo abonnees hebben de abonnees in Leiden jarenlang een goedkoop kabelabonnement gehad en daarnaast kan de gemeente zelf ook nog eens bijna 5 miljoen euro tegemoet zien.
     
  3. Het mag ziggo dan 5 miljoen kosten maar het scheelt voor ziggo toch bijna 9 ton per maand aan inkomsten;).
     
  4. nee... als iedereen nu weg loopt bij Ziggo [er is namelijk al een 50/50 glasvezel te krijgen] en sateliet neemt,verdienen ze niets.

    als Ziggo nu wil uitbreiden en een nieuw pand wil neerzetten of betrekken kan de gemeente ze daar wel tot 15 jaar lang vanaf houden tot aan de raad van state toe.

    Ziggo maakt zichzelf zo steeds minder geliefd en krijgt straks met deze houding nergens meer een poot aan de grond.

    je kan er beter samen uit komen dan per sé je gelijk willen halen is mijn mening.
    in principe heeft de gemeente daar Ziggo niet nodig,maar Ziggo de gemeente...
     
  5. Zo'n zelfde verhaal was er ook in Roosendaal en omgeving een paar jaar terug. Alleen daar ging het om een veel kleinere verhoging (1-2 euro per maand). Buiten dat de gemeente geld kreeg, kregen alle abbonees of een Humax IR-Fox C of een jaar telefonie gratis.
     

  6. Denk jezelf dat iedereen nu ter plekke weg gaat vanwege het feit dat de mensen in leiden nu is gaan betalen wat de rest van nederland al jaren doet. Daarnaast heeft de gemeente er geen reden toe om ziggo het nu lastiger te maken.
     
  7. Het is natuurlijk ook te gek voor woorden dat in sommige gemeenten mensen jarenlang minder hoeven betalen voor hetzelfde abonnement, dan in andere gemeenten. Uiteindelijk brengen deze laatsten het resterende deel van de inkomsten op.
    Gelukkig stelt de rechter, ook bij UPC, de kabelaars steeds meer in het gelijk.
    Zo'n rare afspraak uit de vorige eeuw heeft geen eeuwigheidswaarde, lijkt me.
     
  8. Je kunt natuurlijk ook stellen dat de voorgangers van ziggo niet zo'n domme overeenkomst hadden moeten afsluiten.
    Ik vindt afspraak is afspraak.
    Gebruiker in Leiden wordt de dupe.
    Ik zou ook als voorwaarde willen stellen dat ziggo eerst al zijn diensten op orde heeft.
    En het argument dat het niet eerlijk is dat mensen verschillende bedragen moeten betalen voor de zelfde voorzieniningen vindt ik ook niet terecht.
    Ik betaal in verschillende supermarkten ook verschillende prijzen voor dezelfde artikelen, marktwerking of zo heet dat.

    groeten Janos
     
  9. Gemeenten waren zeer huiverig met de verkoop van hun lokale CAI. Aan de ene kant lonkte het geld van de verkoop, aan de andere kant de belangen van de burgers. Veel gemeenten hebben er toen voor gekozen om onder speciale voorwaarden de CAI te verkopen (maximale prijsstijging e.d.). Daar is een contract uit voortgevloeid met harde afspraken, per gemeente. Nu is het dus aan de rechter om te bepalen of de afspraken nog wel billijk zijn, dat kan alleen per gemeente en daarom zal de ongelijkheid nog wel even duren. Sommige afspraken zullen door de rechter namelijk wel als billijk worden geclassificeerd.
     

  10. dan weet u niet goed hoe dat in werkelijkheid gaat,geen reden toe is iets heel anders dan hoe men er mee om zal gaan.
    Ziggo staat nu al bekend als Scrooge en het is nog niet eens kerst.

    laat ik het anders zeggen,ze maken zich overal steeds minder geliefd.
    Casema had in Leiden al een hele slechte naam,ik kan dat heel goed weten want ik ben er geboren en heb tot mijn 30e in Leiderdorp en Leiden gewoond.

    politiek heet dat,ondanks dat het geen politiek is.
    Ziggo zou er verstandig aan doen om een klantenstop te houden en eerst ALLE problemen voor de bestaande klanten op te lossen,alles administratief goed regelen en dan pas weer nieuwe klanten aansluiten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina