1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing digitale TV

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door BrabantDus, 21 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.

  1. We wachten hoopvol af. En de kans dat sinds twee weken bij een heleboel Zoetermeerders tegelijk de installatie spontaan niet goed is geworden is niet zo heel groot denk ik.. :wink:

    Aan de lijst van postcodes kan ik ook nog 2719 toevoegen (Rokkeveen). Dus tot nu toe:

    2716 / 2717 / 2719 / 2721 / 2724 / 2726

    Waar ik benieuwd naar ben, kan het met 'drukte' op de kabel te maken hebben. Maw, 's avonds kijken meer mensen, dus meer last? En de eerder genoemde te hoge compressie rate?
     
  2. Signaal in het hele voormalige Casema en Multikabel gebied komt uit het zelfde headend en we focussen ons nu even op zoetermeer.

    Een hoge compressie veroorzaakt geen hoge BER op je decoder, dat moet een signaal probleem zijn.

    Tot nu toe is er geen probleem waargenomen, niet op de meetapparatuur maar ook niet op de aangesloten STB's. Onze engineers zijn nog aan het meten en ook morgen laten we nog e.a. na meten.

    Als hier uiteindelijk niets uitkomt kan ik direct niet zoveel voor jullie doen ....en moet ik helaas in herhaling vallen. :cry:
     
  3. Ook hier in de Leyens 2725 sinds 2 weken regelmatig onregelmatige hickups (korte onderbrekingen in geluid en storende blokken in beeld) in TV digitaal alle zenders. Heb niets veranderd aan bekabeling of apparatuur. Beeld overigens in het algemeen slechter van kwaliteit, minder scherp dan voorheen. Kijk geen analoog meer sinds 3 jaar. Doet een beetje denken aan de storingen in beeld van een tijd geleden waarvoor toendertijd een software update is vrijgegeven voor de Samsung. Toen werd het hele beeld gescrambled, zo erg is het nu niet. Ik vind het wel erg storend en vind dat dit zeer goed nagekeken dient te worden. Een en ander is ontstaan nadat een kabel in Zoetermeer was doorgesneden (ongeveer 2 weken terug dus). Daarvoor Uitstekende kwaliteit en geen hickups.
    Ik heb op 23 oktober al melding gemaakt van het fenomeen "hickups" (post 32) Een paar dagen toen geen last meer gehad
    Voeg me dus maar toe aan de lijst met postcodes

    2725 dus
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2008
  4. Het komt dus in heel Zoetermeer voor en is ongeveer 2 weken geleden begonnen.

    Vooral zenders waar het veel optreed zijn Ned1 en RTL7. Ook net tijdens de herhaling van Pauw & Witteman tijdens het gesprek met Peter d’ Hamecourt weer hickups.
     
  5. Nog een kleine toevoeging.
    Keek net naar de signaal sterkte van de zenders Ned1 2 en 3 waren in het verleden bij mij 78 en de HD zenders 80. Nu staan Ned 1 2 en 3 op 76 en de HD zenders op 77. Er is dus duidelijk iets veranderd. Nu weet ik wel dat signaal sterkte niet zo veel zegt over de kwaliteit van het beeld. Je hebt beeld of je hebt het niet bij digitaal. Maar toch......................
    Bekabeling overigens al sinds jaren van zeer hoge kwaliteit afgeschermd en met afgeschermde stekkers

    2725 dus
     
  6. Ter Info:

    Tot 21.00 hrs redelijk goed beeld 2716, niet 100% storingsvrij, maar beter dan afgelopen dagen (rtl4/sbs6 gekeken), om 21.10 overschakeld naar ned 1 (spoorloos), rond 21.15 begint het weer, binnen 1 minuut 15x een freeze en beeld zelfs op zwart en verschijnt diverse malen oranje pop-up met geen signaal/controleer smartcard en bel 0900-8844. Om 21.32 wederom oranje pop-up's en diverse malen een freeze.
    Andere postcodes in Zoetermeer dit ook gehad?
     
  7. 2725 meld zich, ook hier regelmatig hik-ups sinds een week of twee. De ene dag wat meer dan de ander, af en toe ook ineens een e-19 melding(als ik dat goed heb gelezen tenminste) heel snel.
     
  8. Yep. Na een paar uur stabiel en goed beeld, begint het ongeveer 21.15 opnieuw. Nu inderdaad erg frequent. Valt me op dat BER waarde ook niet stabiel is, springt heen en weer van 0 naar 6. Heb dit nooit gehad. Altijd stabiel geweest op 0. Helpdesk niet bereikbaar. Storingformulier ingevuld via de Ziggo website.Roep iedereen op hetzelfde te doen en morgen de helpdesk opnieuw proberen te bellen. Hier moet echt goed naar gekeken worden. Begint me nu te irriteren.
     
  9. Storingsformulier ingevuld, bellen heb ik helaas geen tijd voor.
     
  10. Ook hier sinds een week of 2 dezelfde "hickup" problemen zoals hiervoor omschreven. Postcode 2729 (wijk Oosterheem). Gezien het aantal meldingen hier kan Ziggo er niet omheen dat dit een ZIGGO-PROBLEEM is. Ook al zijn de metingen zgn goed, dat wil nog niet zeggen dat daarmee het probleem genegeerd kan worden door Ziggo. Het kan niet zo zijn dat de bekabeling van zoveel klanten ineens niet deugd. Dus stop met dat onzin verhaal wat hier niet van toepassing is.

    Deze ergernis duurt nu al zo'n 2 weken, dus Ziggo: WERK AAN DE WINKEL !!! (en zeg nou niet dat ik de klantenservice moet bellen, jullie lezen deze discussies toch ook???!!?)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina