1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing digitale TV

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door BrabantDus, 21 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zit je soms vlakbij een Digitenne zender die pas geleden in bedrijf is gesteld ? Dan zou het dus wel aan je bekabeling kunnen liggen.
     
  2. Dat het vroeger goed was en nu niet meer, zegt helaas niets.
    Stoorzenders zijn o.m. de Digitenne masten die KPN in het hele land aan het plaatsen is. Lees dit stukje maar eens van UPC waarvan de klanten ook steen en been klagen:
    ===
    Nieuwe (stoor)zender in Helmond
    18 september is er in Helmond een nieuwe NOZEMA-zendmast in gebruik genomen. De straling van deze zendmast kan storing geven op uw televisie. Mogelijk kunt u hierdoor sneeuw of strepen ervaren op de zenders NET 5, National Geographic Channel, CNN en Brabant10. De storing kan ontstaan omdat de straling van de nieuwe zendmast binnendringt in de binnenhuisbekabeling (bij niet goed geïsoleerde kabels, stekkers, splitters of wandcontactdozen).

    ===
    Ik zeg niet dat dit bij jou de oorzaak is, maar ook draadloze andere apparaten (bv. hoofdtelefoon, DECT-telefoon) kunen de oorzaak zijn.
    Bovendien is Ziggo hier en daar frequentiewijzigingen aan het doorvoeren.
    Zie hier: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/

    En nee, ik werk niet bij Ziggo. ;-)
     
  3. Vanmorgen hadden we op 1 in ons huishouden geen beeld meer. "preview periode verlopen" stond er. Nu hadden we net een nieuw abonnement (van Casema naar Ziggo), dus dat de 'extra' zenders deze melding een keer zouden geven was te verwachten. Maar ook op het basispakket hebben we geen beeld meer. Op de andere tv's in het huishouden nog wel.

    Nu hebben we gebeld met Ziggo en daar werd gezegd dat we 48(!!) uur onze ontvanger aan moeten laten en dat het dan opgelost zou zijn. Is het normaal dat het zo lang duurt? Het zou te maken hebben met een grote storing die vorige week in onze regio (Woerden) geweest zou zijn. Maar zoals gezegd hebben de andere tv's wel gewoon beeld....
     
  4. Waarschijnlijk was je smartcard nog niet in het systeem geactiveerd. Die medewerker heeft deze vervolgens voor je ingevoerd, waarna het vervolgens TOT 48 uur kan duren voordat het werkt.

    Soms werkt het binnen een uur, soms binnen 3 uur en soms de volgende ochtend pas. Vandaar dat van 48 uur uitgegaan wordt.
     
  5. Thomas, hopelijk is dat de oorzaak.
    Ik denk dat ziggo eens goed moet werken aan verbeteringen. Vroeger was het ook altijd al zo dat @home (internet) eerst veel geld wilde binnen halen met nieuwe klanten en daarna pas aan de slag ging met verbetering. Naar alle waarschijnlijkheid is het een capaciteits/bandbreedte probleem.
    We kijken het nog even aan.
    Vanavond even kijken naar radar. Daar zal ook een woordvoerder van ziggo aanwezig zijn. Niet voor de eerste keer dat er zoveel klachten over @home/ziggo zijn,trouwens.
     
  6. storing vanaf zondagmorgen 7.00 uur

    Ik heb al een storing van tvdigitaal (storing E 19 preview periode verlopen) sinds zondagmorgen.
    Op de website van ziggo staat sinds maandag 19.35 groepsstoring voor u gebied maar die is er al sinds zondag 7.00 uur.
    Nu nog steeds niet verholpen.
     
  7. Wanneer je E19 te zien krijgt, is er een probleem met de registratie van je smartcard, of kijk je naar een zender die niet in je pakket zit. Deze storing heeft niet te maken met de melding die je op internet ziet staan.

    Heb je net een nieuwe ontvanger, of ben je een tijd op vakantie geweest bijvoorbeeld?

    Probeer de decoder eens te resetten en daarna voor langere tijd aan te laten staan. Als je kaart goed geregistreerd is, verhelpt dit vaak het probleem.
     
  8. E19, preview periode is verlopen dat herken ik wel: bij ons is dat geen storing, maar het wil gewoon zeggen dat de proefperiode nu verlopen is. Wat mij betreft gaat storing echt over blokkerig beeld en stotterend geluid. Enfin, hier zijn al voldoende berichten over te lezen. Ook wat ziggo hierover meldt.
     
  9. Als de proef periode verlopen is krijg je alleen de zenders die je besteld hebt ik heb helemaal geen een zender meer en op de ziggo website staat dat alles er nu uit ligt, mijn decoder heb ik al 10 keer gereset.
     
  10. Ik wil even het volgende melden: Deze week was het beeld en geluid meestal goed. Daar ben ik blij om. :-) Het is me nu weer duidelijk (was het al) dat het probleem dus bij Ziggo ligt/ lag en niet bij ons. Check bij storing eerst zelf of de aansluitingen en kabels in orde zijn! Dat lijkt me logisch!
    p.s. begin van de week zag ik 2 mannen van ziggo werken aan de wijkkast. :thankyou:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina