1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing digitale TV

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door BrabantDus, 21 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeldhaperingen Cisco 8455

    Ik heb al een aantal dagen regelmatig ( om de paar minuten ) haperingen en heel even een oranje schermpje in beeld om kaart te controleren!
    Dit is met de Cisco 8455 en ook bevriest het beeld af en toe zonder de melding van de kaart.
    Wat kan dit zijn?

    Marco
     
  2. Ik denk dat je deze vraag beter even kunt stellen in het forumdeel over de Cisco ontvanger, klik hier.
     
  3. Sinds gisteravond laat hier storing op de digitale tv, totaal geen signaal meer. Is er een storing, is er bij mij misschien iets kapot??
    Weet iemand iets meer?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2008
  4. Geen digtaal TV signaal

    Mijne Heren, dames
    Mijn ouders leeftijd 85/ 83 hebben sinds vrijdag avond geen digitaal TV signaal meer.
    Nu is het maandag, na vele uren/ 4 dagen bellen(geen conatct) door hen en door hun kinderen naar Ziggo -een volslagen hopeloos gevoel bij hen.
    Deze mensen weten niet meer wat te doen.
    We hebben 2 verschillende ontvangers uitgeprobeerd)topfield/ Siemens, maar op alle 2 geen signaal!
    Ook op de wandcontact doos staat geen enkel signaal, na meten met digitale satelliet/ TV signaal meter door een van onze kennissen, die installateur is.
    Conclusie de meter kast/ signaal kast BUITEN defecte aansluiting???
    Wij smeken u bijna om ons na 4 dagen te helpen met TV...
    HELP!!!!!!!!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2008
  5. Ik neem aan dat jullie ook wel even gekeken hebben of je wel analoge TV kunt ontvangen op die aansluiting? Als dat ook niet werkt, dan staat er inderdaad geen signaal op de aansluiting.
    De aansluiting kan natuurlijk defect zijn, maar wat niet de eerste keer is kan zijn dat men iemand wil afsluiten omdat de rekening niet betaald is, en dan per abuis de aansluiting van de buren heeft uitgeschakeld.

    Maar voor dit soort zaken moet je de klantenservice/helpdesk van Ziggo bellen, als alle signaal is uitgevallen sturen ze meestal op korte termijn een monteur langs. Dus niet opgeven als je lang moet wachten, het is lokaal tarief dus als je via een vaste lijn belt is dat niet al te duur als je lang moet wachten. Je moet dan niet melden dat de digitale TV niet werkt, want dan is de conclusie misschien dat er een probleem met een ontvanger is. Zeker als je dan ook nog noemt dat je een topfield ontvanger gebruikt, want dat is geen normale goedgekeurde ontvanger.

    Als je meld dat de hele aansluiting zonder signaal zit (als dat zo is tenminste) dan moet er snel een monteur ingepland kunnen worden. Of vertelde de helpdesk je iets anders ??

    Verder heb ik de adresgegevens even verwijderd, dit is een publiek forum voor en door ziggo klanten. Iedereen kan dit dus lezen en dan is het niet verstandig. Als eventueel ziggo-medewerkers of webcare je geval op dit forum op zou pakken, dan vragen ze altijd om via een persoonlijk bericht op dit forum contact op te nemen, zodat buiten het openbare deel adresgegevens uitgewisseld kunnen worden.
     
  6. Kleine aanvulling hierop. Dit behalve door een foutje ook veroorzaakt worden door zogenaamde kabelkruisingen (foutief gelabelde kabels in de kast, of foutief gelabelde aansluitingen in het digitale schakelsysteem) De monteur of operator is in dat geval in de veronderstelling het juiste signaal uit te schakelen, maar schakelt de verkeerde uit.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina