1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing digitale TV

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door BrabantDus, 21 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Correct, er zal dus verder gemeten moeten worden.
     
  2. in een wijkcentrum zit ook geen downstream glaszender...
    maar een downstream glasontvanger.
    zender in RC? waar de monteur over praat?
     
  3. Vanmorgen vroeg hickups op Ned1 en RTL4 (2726).
     
  4. Dat kan ik bevestigen (2721). Ik heb het gevoel dat het probleem erger is als een hoop mensen aan het kijken zijn. 's Avonds vaak problemen, deze ochtend wellicht omdat veel mensen naar de verkiezingen aan het kijken waren. Geen idee of dat technisch onzin is, maar dat gevoel heb ik.
     
  5. Gisterenavond na 22.00 uur naar ned 1 gekeken, wel verbetering maar toch nog enkele kleine hickups zonder geluids onderbreking deze keer.
    Vanmorgen vroeg ongeveer 06.30 een halfuur lang weer wel veel hickups met geluids onderbrekingen. Vanmiddag lijkt het weer redelijk stabiel. Wordt vervolgd.


    Wijk 2725PR
     
  6. We hebben net de status van Zoetermeer gekregen:

    De problemen die jullie nog ervaren zien onze engineers ter plaatste ook nog af en toe. Dit komt dus overeen met jullie meldingen hier.

    Men ziet/meet nog steeds af en toe nog een verslechtering van het signaal waardoor de BER waarde op de STB oploopt. Gevolg hierdoor is dat er af en toe blocking te zien kan zijn. Helaas is de exacte oorzaak hiervoor nog niet gevonden. Men blijft meten en zoeken en hebben ook preventief al wat apparatuur vervangen, we kunnen helaas niks zeggen over de oplostijd.

    Het probleem heeft dus alle aandacht, maar is dus nog niet opgelost. :sad:
     
  7. Best effort is in dit geval het beste wat jullie kunnen doen zolang er niet duidelijk is waar het probleem precies zit.

    De storingsanalyse/herstel en feedback hier op het forum word door mij iig erg gewaardeerd.
     
  8. Status update Zoetermeer: Opgelost ?

    Men heeft eind van de middag een glasunit vervangen in de centrale lokatie in Zoetemeer. De problemen zijn nadien niet meer gemeten de ber fouten zouden dus niet meer moeten voorkomen.

    Morgen hebben we nog even contact met de engineers in Zoetermeer en zullen metingen ook moeten aantonen of het nu echt is opgelost.

    En natuurlijk zijn wij benieuwd naar jullie bevindingen.

    Ik houd jullie op de hoogte.
     
  9. In mijn eigen ervaring heb ik de hele avond nog geen hickups gehad en dat is echt voor het eerst in de afgelopen 2 weken. Zelfs de kanalen waar het het meest evident was (Comedy Central en RTL7) zijn "schoon".
     
  10. Ervaring uit 2716 is slechts 1 kleine hickup op SBS 6 wederom rond 21.10.
    Heeft de tijdsfactor iets met deze storing te maken?
    De afgelopen dagen was het begin van de storing altijd ergens tussen 20.45 en 21.30.(dit was althans mijn ervaring)
    Maar desondanks een hele vooruitgang. En een compliment dat tvdigitaal en zijn collega's dit goed hebben opgepikt en goed hebben terug gekoppeld naar het forum
    Zou een mooi voorbeeld zijn voor Ziggo organisatie als totaliteit en in het bijzonder voor de klantenservice.
    Heren chapeau...mooi stukje werk en een goed voorbeeld voor het verhogen van de klanten tevredenheid.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina