1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing digitale TV

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door BrabantDus, 21 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Inmiddels via de collega's begrepen dat men het probleem ook heeft waargenomen in 1 wijk van Zoetermeer, in de andere wijken zijn geen probleemen gemeten tot nu toe.

    :arrow: In de wijk Oosterheem meet men af en toe wat kleine problemen die misschien jullie hik-ups in het signaal kunnen veroorzaken. Dit probleem wordt op dit moment verder onderzocht.
     
  2. Update. Vanmorgen weer even gechecked. Signaal lijkt nu weer stabiel. Ber constant 0. Signaal kwaliteit niet echt stabiel fluctueert tussen 76 en 78 althans voor Ned 1. Probleem lijkt vooral s'avonds op te treden. Gisteravond was het wel heel erg. Check vanmiddag nog even of het probleem s'middags ook optreedt. Bedenk dat het ook nog kan optreden als de decoder en tv langere tijd staan ingeschakeld.
    Heb in ieder geval het probleem ook telefonisch doorgegeven. wel 40 minuten in de wacht gestaan. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen hier de tijd voor heeft. Ik ga vandaag ook nog even bij de buren checken of zij dit probleem ook hebben.
     
  3. Ook hier is het vooral 's avonds. Maar nu weer hickups op Nick/Comedy Central
     
  4. Ook hier storingsformulier ingevuld. Gisteren proberen te bellen, naar 25(!) minuten in de wacht er de brui aan gegeven.
     
  5. Ook in wijk 12 /Zoetermeer zijn er hickups gesignaleerd. Gisteren zowel tijdens Spoorloos op nederland 1, Voetbal international op RTL7 en 88 minutes op film1 action kleine storingen zichtbaar.

    Bellen begin ik niet meer aan en storingsformulier krijg je nooit of te laat reactie op. Wellicht wordt er hier beter geluisterd :wink:

    succes

    Herman
     
  6. Tot dusver alleen Ooserheem een probleem gemeten wat de oorzaak zou kunnen zijn. Neemt niet weg dat Zoetmeer onze volle aandacht heeft naar aanleiding van jullie meldingen hier en we ook andere wijken na lopen te meten. Zodra ik meer informatie heb van onze engineers meld ik mij hier weer.
     
  7. Ik hoop dat de engineers wel in de avonduren meten, want overdag doet het probleem zich in veel mindere mate voor.
    Anders laten ze keer een avondje komen kijken bij de berichtgevers(bij mij ben je in iedergeval welkom) in dit forum. Dan kunnen zich overtuigen dat het probleem wel degelijk bestaat.
    Anders krijgen we weer de bekende Ziggo zienswijze dat er geen storing bestaat en wordt dus weer niet naar de klant geluisterd.
     
  8. Blij dat er goed naar gekeken wordt. Vandaag overdag tot op heden slechts kleine glitches geconstateerd minder frequent als gisteravond en geen geluidsonderbrekingen. Tot nu toe deed het probleem bij mij zich alleen s'avonds voor. Gisteravond pas na 21.15 uur. Wordt er ook s'avonds gemeten?

    Ook bij mij zijn jullie welkom om het probleem zelf te constateren, als de metingen niets opleveren.

    Wijk 2725
     
  9. Goed nieuws!

    Net te horen gekregen dat er na het meten de afgelopen dagen een centraal probleem is gevonden dat af en toe problemen veroorzaakte in verschillende wijken in zoetermeer waardoor het signaal van DTV verstoord werd!

    Problemen zouden hiermee NU opgelost moeten zijn, ook in Oosterheim waar de problemen het het meest voorkwamen ziet het signaal er goed uit! :)

    We hebben nog 1 wijk in Zoetermeer waar we af en toe wat problemen zien met een optische glaszender, deze wordt morgenochtend vervangen. Het gaat hierbij om de wijk in de buurt van de Peursumstraat (2729EK e.o.). Ook dit probleem daar moet morgenochtend opgelost zijn na het vervanngen van de optische zender.

    Goed nieuws dus, hoop voor jullie dan ook dat de problemen voorbij zijn nu.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina