1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen webmail en halve POP

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Piels, 21 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste lezers,

    Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.
    Sinds afgelopen vrijdag heb ik het volgende, voor mij niet te verklaren probleem. Als ik via webmail inlog (zowel met Opera als IE) krijg ik op mijn hoofdadres als de subadressen (allen ***@wanadoo) de foutmelding gebruiker of wachtwoord onjuist. Uiteraard heb ik inmiddels 100x gecontroleerd of deze juist ingevoerd zijn. Ook heb ik alle adressen geprobeerd als **@online en **@ziggo maar dat hielp niet.
    Bovenstaande heb ik trouwens vanaf huis en vanaf het werk gedaan met hetzelfde resultaat.

    Als ik met outlook via POP (pop.online.nl) mail ophaal werkt het wel dus alle adressen "doen het nog". Maar als ik met mijn PDA met exact dezelfde instellingen via POP op wil halen dan krijg ik ook foutmeldingen dat username WW niet zou kloppen.

    Ik ben echt geen digibeet maar dit is voor mij onbegrijpelijk :?

    ik hoop dat een van jullie tips heeft zodat ik nog vader kan testen en de fout te zoeken.

    Alvast dank!

    Piels
     
  2. Welke site? Als je gegevens intussen zijn omgezet, zal de webmailsite van Online niet meer werken. Je moet https://email.ziggo.nl/ hebben met als gebruikersnaam naam@ziggo.nl (wachtwoord is hetzelfde gebleven).

    Je PDA zal wel het werkelijke IP-adres voor pop.online.nl ophalen. Als je via Outlook werkt - en met de nameservers van Ziggo - krijg je in plaats daarvan het adres van de popproxy die je mail voor je bij Online heeft opgehaald.

    Heb je de mail van Ziggo over de migratie van Online naar Ziggo nog niet gehad?
     
  3. Hoi Grizzler!

    Nee ik heb nog geen brief van Ziggo gehad.
    Ik had wel de Online webmail geprobeerd, maar niet de Ziggo met een **@ziggo.nl adres, maar dat werkt wel! :-)

    Heb in de PDA nu ook pop.ziggo.nl en het adres naar **@ziggo.nl omgezet en ook dat werkt nu!

    Super bedankt!!
     
  4. Hi!

    Dan heb je op die PDA andere nameservers, vermoedelijk zelf ooit ingesteld, vast ofzo...

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina