1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ontvangst digitale zenders

Discussie in 'Digitale TV - Irdeto ontvangers' gestart door mach.mail, 20 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik woon op 6227BR Heer.
    Zowel discovery channel als national geographic geven een aantal minuten de melding "geen signaal" weer. Pas na deze tijd (we spreken hier over meer dan 3 minuten, laatst zelfs 5) komen de beelden.

    Heeft hier ook iemand ervaring mee ?

    gr
     
  2. De zenders die je noemt zitten op dezelfde digitale frequentie (380.00 mhz in Maastricht). Het lijkt op een signaal probleem of een stoor produkt die je ontvangt op deze frequentie.

    Kijk ook eens bij signaal controle (pagina 28 van de handleiding), denk dat je hier de waarde ziet varieeren en ook de ber waarde zal waarschijnlijk oplopen. Bij 100% goed signaal is de ber waarde 000000, hoe hoger deze waarde oploopt hoe meer "storing" zit er in je signaal.

    De oorzaak van dit signaal probleem kan in een connector zitten of een splitter dat is even zoekwerk. Het makkelijkst is even de Philips direct aan te sluiten op de WCD. Bij de Philips moet je ook even extra goed opletten of het RF koppelbusje waar je de inkomende kabel op de ontvanger opzit er wel goed opzit.

    Succes

    p.s. Zorg ook altijd even dat je de laatste software versie op je decoder hebt staan. Klik in menu op "software upgrade" als er nieuwe software is zal je decoder deze installeren (kan 10 minuten duren) is er geen nieuwe software dan meldt je decoder dat ook.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina