1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Instabiele ping

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door prowarrock, 20 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Liever zou ik zien dat Ziggo de stabiliteit van de pings zou verbeteren.

    -Pings-

    Als ik 100 pings doe naar een server (www.google.nl) dan heb ik een grote afwijking tussen de verschillende pings:

    min = 15 gemiddeld = 30 ms en max = 495 ms

    het gaat een beetje zo

    17
    45
    32
    18
    24
    356
    16
    15
    45
    18
    18

    enz

    maar doe ik hetzelfde op mijn kpn adsl verbinding dus naar de zelfde server op dezelfde tijd dan krijg ik en een veel lagere en een veel stabielere ping:

    min = 11 gemiddeld = 11 ms en max = 12 ms

    het gaat dus gewoon zo:

    11
    11
    11
    12
    11
    11
    11
    11
    11
    11

    enz

    Dit zelfde patroon zie ik eigenlijk naar bijna alle servers en op alle tijden waar ik naar ping. Bij ziggo liggen de pings hoger en veel verder uit elkaar.


    -upload en download stabiliteit-

    Dat was de stabiliteit van de ping, maar aarnaast is de upload en download ook niet echt stabiel. Ik weet niet wat ze voor overboekingsfactor ziggo gebruikt, maar het lijkt me veel te hoog.

    er is geen enkele consistency tussen verschillende speedtests.
    Ene keer haal ik 100% van de naminale up of download een paar seconde later doe ik dezelfde test en haal ik maar 50% en dan weer 75% niet echt betrouwbaar dus als je voor jouw bezigheden op het net een bepaalde bandbreedte nodig hebt.

    Bij kpn is dit veeel stabieler ik haal gewoon altijd 90% van mijn nominale waardes met een afwijking van ongeveer 5%.

    Dat wil dus zeggen dat als ik thuis instel dat mijn upload verbinding een waarde heeft van 80% van wat kpn opgeeft dat ik dan nooit congestion van mijn verbinding krijg en in principe altijd gewoon lage pings heb.

    Ik vraag me serieus af of het een management keus is om zoveel slechtere quality of service te leveren dan andere providers (dus dat men er van uitgaat dat deze kwaliteit acceptabel genoeg is voor de gemiddelde ziggo gebruiker) of dat men echt als doelstelling heeft een betere stabiliteit te bereiken maar dat nog niet is gelukt.

    Het kan namelijk zo zijn dat ziggo zich richt op mensen die dat gewoon niet echt zoveel nodig hebben, ping stabiliteit en upload/download stabiliteit.

    Voor interactief verkeer is een zo groot mogelijke stabiliteit gewoon een must. Dan heb ik het over bepaalde spellen waarbij elke milliseconde telt en in mindere mate videoconferencing en voice over ip.

    Om gewoon wat bestanden te downloaden/uploaden te surfen maakt het namelijk bijna niks uit of je ping nu 10 of 1000 ms is. Ook bij streaming video zijn er vaak buffers van seconden. Dus daarvoor is Ziggo op zich prima.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2008
  2.  
  3. Zoals op dit forum in nog zo'n 20 topics te lezen is: Er zijn problemen bekend in het voormalig-@Home gebied en ook deze gaan veholpen worden zodra alles omgezet is op 1 december.
     

  4. Ik zie niet in voormalig @home gebied. Ik zit in Amstelveen in oud casema gebied.

    Als ik een site in belgie, duitsland engeland nederland ping hebben ze allemaal op hetzelfde moment een verhoging in ping.

    Dus het gaat allemaal redelijk laag dan opeens zo een spike naar een paar honderd allemaal tegelijk. Dan weer allemaal tegelijk omlaag.

    Met precies dezelfde apparatuur (nouja behalve het kabelmodem) over kpn lijn naar dezelfde servers op ongeveer dezelfde tijd gewoon vrijwel geen variatie in ping.

    Het is niet echt super slecht hoor zoals ik ziggo ervaar. voor veel toepassingen is het goed genoeg. Maar het is onnodig aangezien met de juiste instellingen en apparatuur zulke fluctuaties in de latency en bandbreedte onnodig zijn. En er zijn zeker wel toepassingen die eronder lijden.

    Want nu is het voor mij een "hocus pocus" manier steeds van eigenschappen veranderd en dan bedoel ik dus veel ping variatie, grote en snelle variatie in beschikbare bandbreedte. Kan zowel 100% van mijn up/download halen even later kan het ook zo 50% zijn. En dan misschien weer 100% de pings stuiteren ook best op en neer.

    Het zou fijn zijn als er wat meer openheid en communicatie was naar de klanten toe over de topologie van het netwerk de veranderingen en werkzaamheden. Dan zou het veel inzichtelijker zijn waarom het zo is en als de verbinding het dan niet zo goed dat dan weet men het is vanwege dit en dit en dan heeft men er wel begrip voor. (ik tenminste wel en denk ook veel anderen)

    Gewoon een tekeningetje van de topologie ergens online en de werkzaamheden erop (liefst ook vantevoren aangekondigd)

    Maar misschien dat iemand die intern betrokken is bij het netwerk me kan vertellen waarom er in amstelveen (bij mij en 2 mensen die ik ken die hetzelfde in de buurt hebben) zoveel variantie in ping upload en download snelheid is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2008
  5. Wat betreft de info over het netwerk: die krijg je inderdaad niet. Daar kan ik helaas ook neits aan veranderen. Waarschijnlijk gebeurt het ook niet omdat 99% van onze abonnee's geen flauw idee hebben wat ze ermee zouden moeten!

    Wat betreft de hoge ping, stuur mij even je postcode, huisnummer en naam in een PM en dan ga ik erachteraan voor je. Dan hoop ik een goed antwoord voor je te vinden. :)

    Edit: Net even gepraat met een collega over MSN, wil je van alle meldingen ook traceroutes erbij sturen? Of even in deze discussie posten? :)
     
  6. Ik word echt gestoord van Ziggo!

    Ook ik heb constant een ping waar ik van moet huilen (consant time outs) om nog maar te zwijgen over mijn tracerts. Als ik thuiskom van werk, niks aan de hand en tegen de avond/nacht gaat de boel weer vervelend doen, wordt alles mega traag en kan ik geen website meer bekijken.

    Bijna dagelijks hang ik aan de telefoon met de helpdesk van Ziggo en krijg ik steeds maar weer onzin te horen. Router, modem resetten, direct op pc aansluiten, bla bla bla bla. Ik heb echt spijt als haren op mijn hoofd dat ik van Wanadoo/Online naar Ziggo ben gegaan ook al zat ik al die tijd op het netwerk van Casema.

    Ziggo moet maar eens stoppen met onzin en leugens te vertellen en gewoon zorgen voor een stabiel netwerk. En dat geblaat over routers is ook onzin, als Ziggo zorgt voor een stabiele verbinding boeit het niet wat voor router ik erachter heb hangen. Ik ga echt geen dure router aanschaffen omdat mijn Mototola modem mijn verbinding steeds verbreekt terwijl daar geen aanleiding voor is of mijn ip adres vasthoud terwijl hij moet releasen.

    Weet iemand een alternatief voor Ziggo in Den Haag wat geen adsl is?

    (P.S. Ik vind het te triest voor woorden dat ik me moet registreren op een forum om te klagen over de verbinding van een provider waar ik gewoon voor betaal, ik wil gewoon een goede verbinding dan is dit allemaal niet nodig!)
     
  7. Stuur me je postcode/huisnummer in een PM en ik kijk naar je verbinding voor je.

    Wat betreft het registreren: dit is geen forum van Ziggo zelf.....
     
  8. Ik vermoedde al dat mijn laatste zin verkeerd geïnterpreteerd zou worden lol. Ik weet dat dit geen forum van Ziggo is en ik zeg dus ook niet dat ik het triest vind dat ik me op dit forum moet registreren.

    Het punt dat ik probeer te maken is dat ik helemaal geen behoefte heb om uberhaupt energie te steken in het schrijven van posts op een forum en doen van onderzoeken naar mijn internetverbinding. Als die verbinding gewoon deed wat hij moest doen, hoef ik geen tijd erin te stoppen en is iedereen blij :-P

    Dat neemt niet weg dat ik blij ben met die forum en de hulp die medegebruikers/Ziggo medewerkers elkaar en hopelijk mij ook geven. Maar ik denk dat iedereen nog blijer zou worden als dit forum niet meer nodig was :cool:

    Ik zal je mijn postcode in een PM sturen en alvast bedankt voor je hulp Ziggo!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina