1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Gerucht: Nieuwe snelheden per 1 december?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Ankh!, 19 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. @Excalibur: volgens mij praten we lang elkaar heen. Ik heb het puur over frequenties/kanalen die naar de eindgebruikers word verzonden.

    Hier (Roosendaal) zijn er 6 frequenties die worden gebruikt om Internet door te geven (downstream, upstream heb ik geen zicht op maar dat zijn er minimaal 2). Op elke frequentie is er 51Mbps (dat is met aftrek over Docsis overhead) aan bandbreedte voor internet (of 50, nooit verdiept in wat het achter de komma precies is).

    Geen flauw idee over hoeveel aansluitingen die frequenties verdeelt zijn, maar, per frequentie kan je niet meer als in Z3i klant kwijt. Zitten er twee Z3i klanten met hun downstream op dezelfde frequentie in bv dezelfde straat, dan zullen ze het beide met de 51Mbps in totaal moeten doen.

    Zijn ze dus allebei actief met Usenet en proberen ze allebei met meerdere draadjes naar de Usenet server hun 30Mbps vol te trekken, dan gaat dat niet lukken. 51/2 = 25,5.

    Als je dus een gebied hebt met relatief veel ziggo klanten omdat ADSL niet aantrekkelijk is (zoals hier, ADSL staat in het centrum, 3.5km verderop, dus max 7Mbps), kan ik me voorstellen dat je klanten niet meer goed kan indelen.

    V.b.: Je hebt 7 Z3i klanten die allemaal 30Mbps tegelijkertijd willen binnenharken. Je hebt voor die klanten 6 frequenties op de kabel beschikbaar. Dat kan je dus nooit perfect indelen. Uiteindelijk is er altijd een Z3i klant die het met minder als 30Mbps moet doen. En daarom snap ik die 30Mbps niet. Ze hadden beter een waarde kunnen kiezen die makkelijker in de 51Mbps in te halen was.
     
  2. Echter is elke frequentie weer onderverdeeld in kanalen, elk kanaal heeft een 8MHz bandbreedte, en elk kanaal een bruikbare max snelheid van 50Mbit. Je deelt dus geen gehele frequentie, maar je kan een kanaal delen. Hier zit het grote verschil. Als elke frequentie niet meerdere kanalen zou hebben zou het helemaal kloppen, alleen bevat elke frequentie een of meerdere kanalen die elk die 50Mbit kunnen leveren.
     
  3. Maar een frequentie op de kabel (neem 316MHz, daar zit ik nu op) is 8MHz breed (EuroDocsis, tegenover 6MHz voor Docsis). Op 316Mhz kan nooit meer als 51Mbps (QAM256) worden doorgeven. En met Docsis 1.1 of 2.0 kun je nooit meer als van 1 frequentie gebruik maken.
     
  4. Heb HD al in tussen gebeld, ze zeiden dat met het automatisch omzetten toch bij enkele mensen niet goed gegaan was.
    Zou een melding van gemaakt worden en dan moest ik 2 dagen wachten, en dan modem van de stroom halen en 1 uurtje wachten.
    Gedaan en dus niets, weer gebeld, zou een ticket van gemaakt worden, en dan na 4 dagen weer de stroom eraf halen, uurtje wachten, en je raad het al!!!
    Nog niets:x:x:x
    Elke keer als ik bel moet ik langer gaan wachten, iets oplossen ho maar.....
    Er word alleen gezegd, als je niet de snelheid haalt die erbij vanaf 1 december, dat ik het kan reclameren, maar hoe???
    Ik word hier schijtziek van.
    Bij @home werd ik tenminste nog serieus genomen.
     
  5. Nou uh misschien wel door het schrijven van een brief?
     
  6. Ik moet zeggen dat per 1 december het bij mij juist slechter is gaan werken.

    Ik heb alles in 1 Extra (dus 20mb/3mb) maar haal met mijn upload met veel mazzel net 0.4mb ? Ben oud MK klant, daarvoor alleen internet dat altijd prima was. per April ergens over op 3-1 extra.

    Mijn speedtest.nl resultaten waren varierend van 980-2300 met hele sterke pieken en dalen. Mijn upload was het hoogst 46, het laagst 12. Huilen met de muts !

    Verder dan een monteur op de 17e (die in Augustus ook al is geweest) komt Ziggo niet. Gelukkig wel wat contacten die geregeld hebben dat er wat mensen langskomen in hun vrije uurtjes vandaag (bedankt !!!). Ook werden hardnekkige geruchten dat er wel eens teveel contracten verkocht zouden kunnen zijn op het schamele versterkertje buiten deze keer eens wel bevestigt. En ik moet zeggen, ik vind het echt schandalig ! Schandalig dat ik zo lang moet wachten op een monteur, schandalig dat ik al sinds Augustus een nieuwe verserker en kabel zou moeten krijgen die er nooit gekomen zijn. Schandalig dat ik steeds weer moet bellen en steeds weer die kosten ook kwijt ben. Schandalig dat ik simpele dingen zoals World of Warcraften niet eens meer kan doen omdat de portemonnaie gevuld moet worden ten koste van oude klanten.

    Zwaar teleurgesteld in Ziggo, heel zwaar.

    En ter verduidelijking: ja, ik had daarvoor ook problemen maar die zijn per 1 december dus alleen maar groter geworden. Schijnbaar als je mijn buren meer capaciteit geeft gaat dat er bij mij af ? Ze moeten hun hardware eerst vervangen, dan met upgrades komen en niet andersom.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2008
  7. Ach valt wel mee

    Ik heb ook power en in de tijd van multikabel nooit problemen gehad qua snelheid, wel lag de boel wel eens plat maar ja onderhoud moet ook gedaan worden.
    Ik loop al vanaf 1 September met een snelheids probleem, ik haal maximaal 8000kb/s dus niet eens de helft van wat het moet zijn.
    Hier in huis alles oke nieuw modem gehad nieuwe kabels alles doorgemeten is prima in orde thuis, het zit buiten het huis.
    In de tussen tijd heel veel contact gehad met Ziggo en iedere keer weer een andere reden of men wist van niks of men was er mee bezig.
    Drie weken geleden dacht ik dat er schot in de zaak zou zitten werdt gebeld door een medewerker die opdracht had om mijn probleem zeker op te lossen, er zou nog naar bepaalde dingen gekeken worden en ik zou daar na een week over teruggebeld worden.
    Ik denk dat u wel raad hoe het verder ging niets meer gehoord van deze mederwerker.
    Dus maar weer zelf contact opgezocht voor de 20e keer en jawel werdt uitgezocht zou tergugebeld worden, en jawel kreeg een belletje met als uitkomst: er is een storing met een mast men is daar volop mee bezig, als ik mazzel heb dan heeft men deze storing eind januari begin februari opgelost???? Oftewel de 5e reden gehoord van mijn snelheidsprobleem.
    Tja 4 maanden nu al kunnen er nog wel 2 bij maar als ik zo terugkijk over het verloop van mijn storing en hoe ik behandeld ben zullen er nog wel een aantal maanden bij komen. Moedeloos wordt je er van maar ja de klant is koning bij Ziggo.

    :censored::censored::censored::censored::censored::censored::censored:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina