1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Gerucht: Nieuwe snelheden per 1 december?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Ankh!, 19 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. er klopt iets niet....
    ik heb z3i, maar in mijn cofig instelingen van de modem staat het volgende:

    Signal
    This page provides important information about the status and quality of the communications between your cable modem and the cable modem network.

    Downstream Channel



    The data shown in the table below provides information about the signal coming from the network to your cable modem.
    Downstream Status

    Operational
    Channel ID

    2
    Downstream Frequency

    330000000 Hz
    Modulation

    256QAM
    Bit Rate

    24500000 bits/sec
    Power Level

    -13.7 dBmV
    Signal to Noise Ratio
    31.4 dB
    Upstream Channel

    The data shown in the table below provides information about the signal being transmitted to the network from your cable modem.
    Upstream Status

    Operational
    Channel ID

    41
    Upstream Frequency

    44100000 Hz
    Modulation

    64QAM
    Bit Rate

    3000000 bits/sec
    Power Level
    42.2 dBmV
    ik ben beperkt tot 24500000 bits/sec
    en upload is ok 3000000 bits/sec

    dat is toch geen 30 MB/s, dan zou ik moeten hebben 30000000 bits/sec
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2008
  2. @Salence:
    Wat ik uit de gegevens haal die je gepost hebt is dat je downstream SNR aan de lage kant is, en je downstream powerlevel heel laag staat. Dit laatste is niet goed, en kan weleens een mogelijke oorzaak voor het probleem zijn.

    Theoretisch kan het modem bijregelen op het powerlevel van +15 tot -15, waarbij 0 de theoretisch ideale waarde is. In de praktijk zijn powerlevel waardes tussen de -10 en +10 ongeveer de grenswaardes om een goede stabiele verbinding te kunnen behalen.

    Waar zit bij jou thuis het AOP, waar is het modem geplaatst, en wat zit er eventueel aan materiaal (splitters, kabellengte's ed) tussen het AOP en het modem?


    Als het modem niet direct op het AOP aangesloten is en daar lange kabels en/of een of meer extra splitters tussen zitten zou je het modem eens direct op het AOP kunnen aansluiten, met als enige aanwezige splitter de bijgeleverde tv/radio/data splitter. Kan je eens kijken wat de signaalwaardes dan doen, en wat een test dan oplevert.

    Als het modem al direct met een korte kabel met het AOP verbonden is via de bijgeleverde radio/tv/data splitter zou je het nog eens kunnen testen zonder deze splitter door het modem direct op het AOP aan te sluiten met een korte kabel en kijken wat de signaalwaardes dan doen en wat een test dan oplevert.

    Als geen van beiden betere waardes oplevert is er waarschijnlijk een probleem met het signaal vanuit Ziggo en zul je met hun contact moeten hebben. Zij kunnen dan een diepere analyse doen van het signaal en bv een monteur aansturen.
     
  3. Hallo,
    Bij mijn upstream staat: Power Level50 dBmV
    Is dit wel goed??
     
  4. Met 50 hoef je je geen zorgen te maken.
     
  5. Hoe kan ik deze informatie op vragen.
    Ik heb zelf Z3i maar nog steeds 20 mbit down en 2 mbit.
    hoop dat de snelheid verhoging snel gaat komen.
    Woon in zuidlaren noord drenthe.
     
  6. Als ik zo jouw snelheden zie, dan krijg ik de indruk dat er bij jou hetzelfde aan de hand is als tot voor kort bij mij. Ik was in de veronderstelling een Alles-in-1 Extra te hebben en ging er vanuit dat mijn te lage snelheid te wijten was aan het feit dat ik nog een oud @Home stijl internet abonnement had dat nog steeds omgezet moest worden. Maar toen ik van 12 naar 'slechts' 15 Mbit ging, ben ik eens gaan bellen en toen bleek dat ik het losse Z3 internet abonnement had. Sinds vandaag is mijn abonnement eindelijk omgezet naar Alles-in-1 Extra en haal ik ook snelheden die je bij dit abonnement mag verwachten:

    [​IMG]

    Misschien zou je ook eens met Ziggo moeten bellen en laten checken of je daadwerkelijk een Alles-in-1 Extra hebt of (zoals ik had) losse abonnementen.
     
  7. Indien ik kijk op Mijn Ziggo naar mijn produkten dan zie ik bij internet toch echt Alles in 1 Extra staan. Maar niettemin ga ik toch maar even bellen. Heb al de nodige ervaring met de Ziggo helpdesk :wink:
     
  8. Met de webstar atlantic http://192.168.100.1/ andere modems weet ik niet.
     
  9. Vanavond na power van modem af en daarna ook de router gereset

    [​IMG]

    Met Z3I abbo
    Begint erop te lijken :applause:
     
  10. [​IMG]
    alles in 1 extra.

    Moet zeggen dat het nu wel stabiel is. Wel 's avonds soms dat het terug gaat naar 15 mbit
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina