1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Gerucht: Nieuwe snelheden per 1 december?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Ankh!, 19 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Die problemen heb ik ook..als ze nu eerst eens hun capaciteit op orde brengen zodat we in de avond en de weekend ook de snelheden halen. Ik heb de 20 mbit nu 5 dagen, maar haal savonds niet eens de helft. Ik vraag me dan af wat ik aan die snelheidsverhoging heb..
     
  2. Antwoord op gestelde vraag aan mij gericht:

    Alles in 1 Plus

    [​IMG]
     
  3. Ik zal niet iedereen met de data gaan vervelen waarop de snelheden zouden zijn aangepast.
    De laatste datum was dat de beloofde snelheden per 1 december zouden ingaan. Nu is dat weer 14 dagen later.
    Sorry maar ik geloof Ziggo niet meer.
    Ik kreeg zojuist een email van de helpdesk van Ziggo, dat ik alleen maar mijn modem hoefde te resetten, en dan over de beloofde snelheid zou kunnen beschikken.
    Nee dus..............
    Nog steeds geen 8Mb download, en ook geen 1Mb upload.
    En dat zou begin december moeten worden: 10Mb download en 1.5Mb upload.
    Laat me lachen, ik geloof niet meer in die sprookjes van Ziggo.
    Zal wel volgen jaar maart worden, of zo.

    Harry
     
  4. Assen heeft alweer een aantal dagen die nieuwe snelheden. Ik ben ergens vorige week omgezet van 16 naar 20mbit. ik mis 200kb maar dat is denk ik te relateren aan mijn bekabeling thuis..
     

  5. Dit hoort eigenlijk in een apart draadje thuis, maar toch even een paar dingen om wat zaken uit te sluiten. Kan niet uit je post herleiden wat er wel en niet gedaan en gecontroleerd is, daarom stel ik een paar vragen:

    - Modem is direct bij en op het AOP aangesloten?
    - Wat zijn de signaalwaardes van het modem? Kan je die hier posten?
    - Heb je een router in gebruik? Zo ja, heb je het ook al zonder de router getest?
    - Met welke tools/programma's meet je de snelheid?
     
  6. Misschien dat het bij Ziggo gekoppeld is aan de uitrol van Docsis 3.0, maar voor het behalen van de nieuwe snelheden is geen Docsis 3.0 vereist. Docsis 2.0 is in theorie en praktijk prima in staat om alle snelheden die Ziggo aanbied te kunnen leveren.(zowel up als download).
     
  7. Dit kun je zelf nakijken onder MijnZiggo. Staat het daar verkeerd, dan zul je toch eens moeten bellen (tenzij je net bent overgestapt naar Ai1, het duurt soms even voordat administratief alles goed staat).
     
  8. reset modem

    Nogmaals, het persbericht. Ik citeer "Ziggo start vanaf 1 december met het op afstand resetten van de 1,4 miljoen modems waarna de abonnees automatisch de nieuwe snelheden zullen ervaren. Dit zal ongeveer twee weken in beslag nemen."

    Dus laten we zeggen dat in de eerste 2 weken van december de snelheden worden verhoogd. (En zoals sommige gebruikers van dit forum al hebben gemerkt lijkt Ziggo nu zelfs al begonnen te zijn met het verhogen)

    leuk als je dat wil automatich een reset van je modem
    somige zouden daar geen last van van hebben maar als je bv als ik een
    NODE draai voor een programma dan liggen er even 400 kanalen en 600 users op zijn kont zou wel netjes van ziggo zijn om te zeggen wanneer een reset komt

    peter
     
  9. het resetten van modems op afstand gebeurd wel vaker. Denk bijvoorbeeld aan een storing of onderhoud. Jij verwacht elke keer een bericht met data en tijdstip? :giveup:
     
  10. tja, niet handig als je node's draait via dynamisch IP's beter is static IP's!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina