1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Gerucht: Nieuwe snelheden per 1 december?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Ankh!, 19 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb helemaal geen brief gehad hier in HHW.....Komen die nog??
     
  2. Op dit moment is de downloadsnelheid om te janken zo laag. We hebben het powerpakker van 64 euro per maand, was bij Multikabel lekker snel en goed geregeld, maar sinds Ziggo het heeft ovegenomen klopt er niets meer van.:x

    Bellen begin ik niet meer aan, ben daar helemaal klaar mee. Ik heb geen zin in een irritant muziekje van 20 minuten aan te horen om daarna de verbinding te laten verbreken.:roll:

    Ik vraag me echt af, wanneer het bij Ziggo nu eeeeeeeeeeeeeeeeindelijk eens gewoon goed gaat:sleep:
     
  3. Doe in de veilige mode 3 x maal een www.speedtest.net met een tussenruimte van 10 minuten.
    Dit ook zonder router indien u die heeft.
    Als u nog steeds vindt dat uw download meer dan 10% te laag is, geef deze waarden door aan de helpdesk.

     
  4. Als dit niet helpt spring 3x naast uw modem op 10cm afstand in de lucht, mocht ook dit niet helpen dan niet bellen want dan weten wij het ook niet meer.
    Vr gr Ziggo.
     
  5. meting van hedenmiddag 16.30 uur

    voor dit tijdstip zeker niet verkeerd.

    [​IMG]

    locatie Heerhugowaard noord-holland

    multikabel power abbo, en hoe dat onder ziggo heet weet ik niet
     
  6. Lieve mijnheer van de Ziggo,

    Ik heb al ik weet niet hoe vaak gebeld:pompom: alleen wordt dan de verbinding verbroken na 20 minuten, of al gelijk na het tig keer intikken van je postcode e.d. Heb precies 1x iemand na lang wachten met een zeer irritant muziekje in mijn oor aan de lijn gekregen en die wist het antwoord niet.

    Dus als u lieve mijnheer die de klachten afhandelt bij Ziggo dan heel misschien eens er voor zou kunnen zorgen, dat de helpdesk, de klachtenafdeling e.d. gewoon bereikbaar zijn binnen een acceptabele tijd, dan heb je al heel wat zeurders minder.

    Op dit moment als iemand maar het woord Ziggo zegt, mijn bloeddruk stijgt tot ongekende hoogte.

    En nee wij kunnen niet naar een andere provider.

    Tot slot, bij Multikabel nooit problemen gehad. Als je daar belde had je binnen 2 minuten een DESKUNDIG iemand aan de telefoon.

    Met vriendelijke groeten voor de mijnheer die de klachten behandelt bij Ziggo:roll:
     
  7. Als ik u goed begrijp is uw klacht dat u niet de gevraagde internet snelheid haalt.
    Ik heb u daarvoor een advies gegeven hoe te handelen.
    Desondanks blijft u 20 minuten aan de telefoon hangen?
    Als u perse het zelfde antwoord telefonisch wilt krijgen, probeer dan eens op een ander tijdstip te bellen.

     
  8. Eh, Kingpin, even afgezien van het advies over de snelheid (ken de situatie bij Willo niet dus geen idee of het standaard advies afdoende is of er echt bij hem iets verkeerd in de aansluiting zit), heb je zelf wel eens proberen te bellen met de helpdesk? Nml makkelijk advies om te proberen op een ander tijdstip te bellen.
    Of je nu 's ochtends, 's middags of 's avonds belt, door de week of in het weekend, ik heb letterlijk nog nooit iemand binnen 15 minuten aan de lijn gehad.

    Anyway: merk bij mij thuis dat ik 75% van de tijd perfecte snelheden haal, maar dat ik de resterende tijd volstrekt onverklaarbaar (want op wisselende tijdstippen echt niet alleen maar 8 uur 's avonds of zo en volstrekt ongewijzigde configuratie aan mijn kant) opeens nog niet eens de helft haal.
    Maar zolang ik dus 75% van de tijd wel de volle snelheid haal en die 25% van de tijd ik nog steeds een enigzins werkbare snelheid heb ga ik iig echt niet weer 30 minuten aan de lijn hangen om van de helpdesk te horen dat zij het ook niet weten.
    Uit ervaring wijs geworden zorg ik dat ik alle dingen uit het standaard script (router er tussen uit, veilige modus, etc) al lang heb gedaan voor ik bel, dan is het antwoord 99% van de gevallen toch 'goh meneer, dan heeft u al meer gedaan dan ik u kan adviseren'. Alleen in de gevallen dat de verbinding er echt helemaal uitligt heb je soms wat aan de helpdesk.

    Overigens was dit bij UPC niets anders toen ik daar klant was, alleen was daar mijn snelheid constanter en kreeg ik de helpdesk tenminste binnen 5 minuten aan de lijn.
     
  9. Oke er worden problemen met de snelheid ervaren? De informatie die je geeft in je post is niet heel uitgebreid vandaar dat ik hieronder een paar vragen ga stel om wat meer inzicht te krijgen in de situatie bij jou thuis en wat het probleem precies is.

    - Waar bevind zich het AOP en waar bevind zich het modem?

    - Heb je een router in gebruik? Zo ja, ook zonder router getest?

    - Welke snelheid meet je als je een test doet?
    - Zijn er momenten op de dag dat je wel de juiste snelheid haalt?
    - Waarmee meet je de internetsnelheid?

    EDIT: eigenlijk zou je daar een nieuw/eigen topic voor moeten openen aangezien dit topic over mogelijk nieuwe snelheden gaat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2008
  10. Mijn advies aan Willo was als hij een snelheidsprobleem ervaarde (net als bij jou) hij zou moeten uitvoeren de www.speedtest.net in de veilige mode, met een tussenliggende periode van 10 minuten.
    Met die waarden kan een helpdeskmedewerker iets, bijvoorbeeld het inplannen van een monteur. Dan heb je - meestal - vertragende factoren in de pc uitgesloten. (anti-virusprogramma) maar niet spyware/aware/defrag/router/etc.

    Wat de wachttijden betreft. Jij zit in een totaal andere regio dan Willo.
    Afgezien van enige pieken zijn de wachtijden in het voormalig Multikabel gebied vrijwel verdwenen. Er zijn wel pieken: als calls vanuit de andere regio's worden overgenomen
    Dus als hier op het forum gesproken wordt over wachttijden, bekijk ik altijd waar een poster vandaan komt.
    ander tijdstip? na 0930, na de middag, na 1800 uur.

     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina