1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Signaal issues

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door pkwadraat, 19 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds afgelopen vrijdag heb ik problemen met het dig. signaal wat binnenkomt, tijdens programma's valt het signaal af en toe weg, soms is het geluid dan ook helemaal weg daarna.
    Nog vreemder is dat tijdens programma's ineens scenes worden geskipped, dus de uitzending verspringt. Op sommige momenten komt het beeld happerend binnen

    Heb gesproken met Ziggo (storing gemeld) en mij wordt verteld dat het aan me kabel ligt... beetje jammer dat het daarvoor (vrijdag) nooit is voorgekomen. Aan de kabels/versterker is niets veranderd. Ik gebruik Hirschmann double-shielded, lengte is ongeveer 12m

    Hebben meer mensen hier wel eens last van of zijn er storingen geweest? Ziggo wilt/kan me niet echt verder helpen, volgens hun is het signaal in de wijk in orde (getest door i-net modems te benaderen??)

    begint een beetje irri te worden vooral tijdens F1 :-)
     
  2. Ik heb een trappengat waar een lampje in hangt. Ook daar heb ik niets aan veranderd en die was ineens kapot!
    Wat ik wil zeggen: dat je niets aan je kabels/versters aangepast hebt wil niet zeggen dat het niet kapot kan.

    De kabels die je gebruikt zijn wel heel goed, maar 12 meter is in principe te veel. Probeer je decoder eens aan te sluiten met een kabel van max 4 meter direct op de hoofdaansluiting.
    Daarnaast kan het probleem ook veroorzaakt worden in de decoder zelf. Een zwak signaal geeft namelijk niet de klachten die jij hebt. Bij zwak signaal krijg je blokjes in beeld. Probeer je decoder eens te resetten door de fabrieksinstellingen in te laden zonder de coax kabel en smartcard erin. Vervolgens de caox erin, netwerkinstallatie en wanneer de decoder om de smartcard vraagt doe je de kaart er pas in.

    Wanneer je de problemen dan nog hebt bel je weer met Ziggo, leg je uit wat je geprobeerd hebt en sturen ze echt wel een monteur. :)
     
  3. Ik snap wat je bedoeld :)
    helaas zal n kabel van 4 meter het ook niet halen want de afstand van de aansluiting in me meterkast naar de tv is al bijna 10m in een rechte lijn, en me plasma scherm ga ik niet in de gang zetten lol

    ik zal vandaag s proberen de decoder te resetten, bedankt voor de tip!

    edit: provisioning error cond. E is de melding die ik krijg bij installatie, daarna wel gewoon beeld maar met hetzelfde probleem.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2008
  4. Heb je wel de breedbandversterker in de meterkast gemonteerd?
     
  5. @Kitaro, de kabelversterker hangt idd in de meterkast.
     
  6. Akkoord. Kun je een beschrijving geven hoe je het verder hebt aangesloten?
     
  7. ok komtie;

    Ziggo Kabel komt binnen in meterkast, vanaf dat punt kabel van 30 cm naar de versterker. Vanaf de versterker (Hirschmann ghv20m) kabel (op retourgeschikt aansluiting) naar aansluitpunt van de woonkamer hier heb ik een 1 gats aansluiting voor de coax geplaatst. Vanaf daar loopt de double-shielded naar de decoder. Vanaf de decoder loopt een HDMI kabel naar mijn tv. Er loopt vanaf de versterker een tweede kabel naar 1 verdieping hoger voor een andere tv (analoog) De andere aansluitingen op de versterker zijn terminated. Zie tekening, let niet op de benamingen het is een voorbeeld :wink: wat houdt de melding provisioning error cond. E in?


    [​IMG]
     
  8. Dat is allemaal goed aangesloten. Heb je een mogelijkheid om een kortere kabel tussen de 1-gats doos in de woonkamer en de Cisco aan te sluiten? Controleer ook eens het percentage van het signaal en de kwaliteit in het menu bij "Kanalen installeren".
     
  9. Ik heb het gisteren in de gaten gehouden, als het beeld hapert is de kwaliteit 74% en de sterkte 100%. De sterkte veranderd dan niet (100%). Alleen als ik de melding krijg dat het signaal weg is dan schieten ze beiden naar 0%. Ik heb gister ook een ander kabel gebruikt van 5 mtr ( tv verplaatst :-) )en direct van de 1-gats naar de decoder maar dat gaf geen verschil :?
     
  10. In dat geval kun je bellen voor het maken van een storingsafspraak. De monteur kan dan het signaal doormeten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina