1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kwaliteit? Slecht beeld (driemaal defect?)

Discussie in 'Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)' gestart door fmokveld, 19 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vergelijk de kern van de bijgeleverde Humax coax maar eens met een Hirschman coax kabel. Koop of leen maar eens een Hirschman kabel en bekijk het beeld nog eens. Uit ervaring kan ik je vertellen dan het echt de moeite loont om goed afgeschermde kabels te gebruiken. Niet alleen voor coax maar ook voor scart.
     
  2. Heb je ook al geprobeerd om de Humax bij buren, of misschien beter: kennissen elders (om storingen in de straat uit te sluiten) aan te sluiten? Mogelijk is er inderdaad een stoorbron bij jou in de buurt.

    Het foutlopen van de updateprocedure doet mij denken in de richting van een slecht signaal. Door een corrupt signaal kan de update het apparaat onbruikbaar maken, ik denk dat dat hier is gebeurd.

    Zelf heb ik inmiddels een jaar tot volle tevredenheid een Humax 9200, dit ter vervanging van een Samsung 9401. Ik hoop dat je de problemen uit de weg kunt ruimen, want als je er éénmaal aan gewend bent is het een fantastisch apparaat!
     
  3. Vanwege de problemen met de eerste twee heb ik de decoder uitgebreid geprobeerd in de winkel waar ik hem kocht. Daar was ook blokvorming te zien maar toen ik daar wat van zei, vertelde de verkoper dat het beeld bij mij thuis veel beter zou zijn en dat het grote aantal TV's dat daar bij elkaar staat de oorzaak voor de blokvorming was. Ik twijfel daar nu echt aan.

    Ik heb vandaag contact gehad met Humax. Die stelt dat als de BER gelijk aan nul is, de kabels kunnen worden uitgesloten als oorzaak. Wel gaf men aan dat vorige week verschillende decoders waren vastgelopen als gevolg van een software update in het vroegere @ home gebied. Kan best zijn dat ik deze domme pech ook getroffen heb.

    Ben het helemaal met je eens. Behalve de storingen die optreden in beeld en geluid is het een fantastisch apparaat. Zal dan ook niet ingaan op de aanbieding van de leverancier om de Humax te ruilen voor een Samsung apparaat maar eerst proberen met een andere (de 4de) Humax het probleem te lijf te gaan. Ook de leverancier denkt niet dat de kabels of de Wand contactdoos de oorzaak zijn omdat de BER 0 is.
     
  4. Probleem opgelost!

    Ik heb vandaag een vierde exemplaar gekregen. Ik zit al minstens een uur te kijken naar een haarscherp beeld, de update is vlekkeloos verlopen en de harddisk heeft (nog?) geen kuren. Blijkt dus toch gewoon het apparaat geweest te zijn want ik gebruik nog steeds de bouwmarkt kwaliteit Coax, de wandcontactdoos van Ziggo is nog steeds de originele en er zitten twee bouwmarkt splitters voor de decoder. Ik hoop nog lang tevreden te zijn met dit exemplaar.

    dank voor het meedenken
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina