1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Deel regionale zenders weg (9501)

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door pe1oxp, 18 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

    Sinds een aantal dagen missen we op 1 van onze decoders (slaapkamer/Nokia Mediamaster 119C/Ziggo Basis) een aantal regionale zenders. Heb al een herinstallatie en software-update uitgevoerd maar ze blijven weg, Errormeldingen E52/E48.
    Op de andere decoder (Philips) in de woonkamer zijn er geen problemen met deze zenders.

    Van de regionale zenders zijn op dit moment alleen de volgende te bekijken:
    - Utrecht
    - AT5
    - Noord Holland
    - Rijnmond
    - West

    Het lijkt er op dat alle zenders uit Noord, Oost en Zuid missen.

    Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet iemand een oplossing?

    Groet,

    Harry

    P.S.
    Postcode gebied 9501
     
  2. Op Netwerk 8600 zijn ze allemaal te zien. (PC 8801/8802)
    [edit: Oeps beter lezen, je zegt dat ze beneden er wel zijn, ergens een coaxkabel niet goed, geoxideerd of zo?]
     
  3. Heb het al geprobeerd door beide kastjes om te wisselen. Geen resultaat.
     
  4. Dus als je de Nokia in de woonkamer zet zie de de regionalen wel op je Nokia?
     
  5. Nee, de regionalen, tenminste dat deel ervan, blijft weg, ongeacht de aansluiting in het huis. Op de Nokia dan.
    Op de Philips zijn ze op beide plekken wel te ontvangen.
     
  6. Staat er soms een draadloos apparaat (DECT telefoon, Router, hoofdtelefoon enz.) in buurt die de zaak stoort?
    Ik ben bang dat je een beter afgeschermde kabel moet gaan leggen. En metalen connectors gebruiken.
     
  7. Er heeft een aanpassing op het netwerk Winschoten plaatsgevonden, daarbij zijn de frequenties veranderd.
    bij de installatie moet je netwerk nummer 9600 gebruiken anders gaat het mis ! Als Netwerk-nummer wel gebruikt is dan moet je het probleem toch in je huisinstallatie zoeken (teveel demping)
     
  8. Ik dacht niet dat we iets met het netwerk van Winschoten te maken hebben. Verwacht tenminste bij wijzigingen bericht van Ziggo en die heb ik niet gehad.

    Is zal binnenkort de bekabeling eens controleren. Al vind ik het dan nog wel raar dat alle andere zenders wel goed zijn, met een goede signaalsterkte. Nou ja goed, als het buiten waait valt een deel van de zenders wel weg, maar dat is altijd al zo geweest.

    Harry
     
  9. Als je een gecertificeerde ontvanger gebruikt en deze is op het juiste netwerk geinstalleerd, dan voert de ontvanger geheel automatisch uit !
    Als je ontvanger echter niet op het juiste netwerk geinstalleerd is dan kan deze de verandering niet detecteren.


    Bij de installatie handleiding staat een overzicht van postcodes en het benodigde netwerk nummer dat gebruikt moet worden tijdens de installatie.

    http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOME/BLOB_UPLOAD/GebruikersHandleiding_DigitaleTV_v1.0b_web.pdf

    En als je in stadskanaal woont dan zul je toch het netwerknummer 9600 nodig hebben.

    9581 t/m 9591 freq =369,00 netwerk-nummer= 9600
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina