1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hoge ping op 1 server

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Zer0K3wL, 17 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. 1 * * * Time-out bij opdracht.
    2 5 ms 5 ms 5 ms 10.206.0.1
    3 7 ms 23 ms 7 ms csw1-vlan201.hnglo1.ov.home.nl [213.51.138.1]
    4 8 ms 7 ms 17 ms zl-rc0001-cr101-ae5-0.core.as9143.net [213.51.15
    8.125]
    5 82 ms 81 ms 81 ms bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.100]
    6 92 ms 84 ms 227 ms te-1-2.cr1.nkf.proserve.nl [195.69.144.214]
    7 83 ms 80 ms 82 ms te-1-2.cr2.eun.nl.proserve.nl [80.84.254.46]
    8 82 ms 90 ms 82 ms linux35.webawere.nl [83.96.159.14]
    De trace is voltooid.

    Negeer 1e node zit achter router dat resultaat wat resultaat niet beinvloed verder.

    trouwens zelfde node die omhoog springt als ik bv www.ziggo-gebruikers.nl tracert.
     

  2. Ik woon dus ook in Deventer en heb precies het zelfde probleem ..

    een hoge ping( ook bij mij is het meer dan 80 ) en in online games is de ping nu niet meer onder de 100 te krijgen .. hij schiet soms zelfs naar 300 -400 voor een paar seconde en gaat dan weer naar 100 - 120 .. ; ook is het Internet de laaste tijd traag .

    soms is de verbinding bij mij ook goed .. en dan weer niet ..

    er is wel onderhoud geweest in Deventer ( Zandweerd )heb ik gehoord .. Sommige mensen hebben hierover een brief ontvangen .. ik woon zelf ook op de Zandweerd maar niks ontvangen .
     
  3. als ik game host en me buurman joined server heeft ie ping van 160.
    hij zit wel op andere isp trouwens ook echt abnormaal.
     
  4. ik heb sinds 1-2 weken nu ook alleen maar hoge ping en lage snelheid.
    Toevallig dat het op hetzelfde moment is ontstaan waarop mijn verbinding technisch van @home naar ziggo is gegaan, want ik heb eindelijk die 8 mbit download gekregen. Overdag haal ik die wel, maar ongeveer vanaf 5 uur 's middags daalt deze aanzienlijk en mijn ping stijgt aanzienlijk. Normaal was deze tussen 20-35, nu met gemak 135. Online gamen ben ik tot dusver maar mee gestopt want dat is niet meer mogelijk.
    Heb ziggo al gebeld en wacht nog op een telefoontje van de technische dienst.
    Toen het nog @home was was er helemaal niets aan de hand, was gewoon perfect, nu alleen maar bagger.
    mijn downloadsnelheid ligt nu op 3500-4700 kbps ipv 7500+.
     
  5. Mijn snelheden kloppen wel ..

    ik heb dan het Z2 internet abonnement ( 4000 kb/s) maar deze haal ik ook wel goed ..

    ( althans heb ik het niet savonds nog getest, maar overdag gewoon goed )

    De hoge ping word ik ook beroerd van ..:evil:
     
  6. Pingtijden

    Normaal ben ik niet zo'n poster hier op dit forum.
    Maar dit topic is toch wel interessant.

    Sinds ongeveer 2 weken ervaar ik hier snelheid problemen, hoge ping tijden, time outs.

    Wat mij opviel is, dat dit is gekomen sinds ik een 94.xx IP adress heb gekregen.
    Gebeld met de helpdesk, via het menu werd me al verteld dat er in mijn postcode gebied 74** in Deventer problemen bekend zijn.
    Maar die melding staat er al dagen op, blijkbaar om klanten af te wimpelen.

    Toch maar laten doorverbinden met helpdesk medewerker, ging overigens erg snel.
    Verhaal uitgelegd (vriendelijk gebleven), na wat verder doorvragen werd mij verteld dat er in verband met capaciteit uitbreidingen een nieuwe controller in Deventer geplaatst is.

    Sinds die tijd heb ik dus een 94.xx IP, na wat snuffelen op internet zag ik dat dit adressen zijn die bij Casema Den Haag geregistreerd zijn.
    Voorheen had ik een 82.72.xx IP adress, daarvoor 213.xx al 9 jaar tevreden @home klant.

    Ik snap niet waarom dit niet sneller opgelost kan worden, blijkbaar hebben alle klanten die een nieuw 94.xx IP gekregen hebben door de capaciteit uitbreiding hetzelfde probleem.

    In de vroege ochtend rond 6 uur haal ik prima mijn snelheid, maar tijdens de spitsuren zakt mijn snelheid in naar 128k down en 10k up met veel time outs en extreem hoge pingtijden, op dezelfde knooppunten.

    Ik heb voor de vergelijking ook even een tracert gedaan:

    Traceren van de route naar server.red-snow.org [84.244.189.237]
    via maximaal 30 hops:

    1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
    2 6 ms 7 ms 5 ms 10.208.160.1
    3 6 ms 7 ms 7 ms csw1-vlan201.deven1.ov.home.nl [213.51.133.17]
    4 6 ms 7 ms 7 ms csw1-pc105.zwoll1.ov.home.nl [213.51.133.56]
    5 6 ms 7 ms 7 ms zl-rc0001-cr101-ae4-0.core.as9143.net [213.51.158.48]
    6 * * 82 ms bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.100]
    7 82 ms 83 ms 87 ms 10ge-3-3-0.br1.ams.we-dare.net [195.69.144.107]
    8 85 ms 85 ms 85 ms 10ge-7-1-0.cr2.ams.we-dare.net [84.244.188.4]
    9 90 ms * 83 ms server.red-snow.org [84.244.189.237]

    Op het moment dat we op het knooppunt bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl aankomen gaat het mis.

    Ziggo ga dit snel oplossen, want snelle goedkope alternatieven als glasvezel van Y3net liggen op de loer hier in Deventer.
     
  7. ik heb een 217. ipadres en dus ook last van de hoge ping, omgeving zwolle.
    mijn uploadsnelheid zou 1500 kbps moeten zijn maar haal op dit moment slechts 750 kbps
     
  8. Bezig met het traceren van de route naar server.red-snow.org [84.244.189.237]
    via maximaal 30 hops:

    1 9 ms 9 ms 9 ms 10.209.32.1
    2 6 ms 8 ms 5 ms csw2-pc141-205.zwoll1.ov.home.nl [213.51.137.41]

    3 11 ms 11 ms 13 ms csw1-vlan200.zwoll1.ov.home.nl [213.51.132.72]
    4 6 ms 9 ms 9 ms zl-rc0001-cr101-ae4-0.core.as9143.net [213.51.15
    8.48]
    5 89 ms 91 ms 91 ms bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.100]

    6 94 ms 87 ms 89 ms 10ge-3-3-0.br1.ams.we-dare.net [195.69.144.107]

    7 91 ms 91 ms 94 ms 10ge-7-1-0.cr2.ams.we-dare.net [84.244.188.4]
    8 94 ms 91 ms 94 ms server.red-snow.org [84.244.189.237]

    hiero die van mij, gaat ook mis bij zelfde server.

    gelukkig kunnen we nu elke maand van ziggo af ipv 1 x per jaar, mocht het nodig zijn
     
  9. Blijkbaar gaat het op dit (4 of 5) netwerk component mis:

    Code:
    4 6 ms 9 ms 9 ms [B]zl-rc0001-cr101-ae4-0.core.as9143.net[/B] [213.51.158.48]
    5 89 ms 91 ms 91 ms [B]bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl[/B] [213.51.158.100]
    
     
  10. Het vreemde is dat mijn route ook via Hengelo en Zwolle naar Amsterdam gaat (net als die van Zer0K3wL), maar dat mijn trace wel goed is:

    Bezig met het traceren van de route naar server.red-snow.org [84.244.189.237]
    via maximaal 30 hops:

    1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
    2 12 ms 9 ms 19 ms 10.205.32.1
    3 6 ms 7 ms 12 ms csw2-ge4-4-214.hnglo1.ov.home.nl [213.51.139.34]
    4 9 ms 9 ms 10 ms csw1-vlan210.hnglo1.ov.home.nl [213.51.158.224]
    5 8 ms 9 ms 10 ms zl-rc0001-cr101-ae5-0.core.as9143.net [213.51.158.125]
    6 10 ms 10 ms 9 ms bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.100]
    7 12 ms 21 ms 28 ms 10ge-3-3-0.br1.ams.we-dare.net [195.69.144.107]
    8 34 ms 14 ms 9 ms 10ge-7-1-0.cr2.ams.we-dare.net [84.244.188.4]
    9 14 ms 16 ms 10 ms server.red-snow.org [84.244.189.237]

    De trace is voltooid.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina