1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Waar slaat dit op......

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Zer0K3wL, 17 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Deventer 19:35 uur 18 okt. 2008

    Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
    (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

    C:\Documents and Settings\winxp>ping www.google.com

    Pingen naar www.l.google.com [66.249.91.104] met 32 byte gegevens:

    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.

    Ping-statistieken voor 66.249.91.104:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
    (100% verlies).
    C:\Documents and Settings\winxp>ping www.google.com

    Pingen naar www.l.google.com [66.249.91.104] met 32 byte gegevens:

    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.

    Ping-statistieken voor 66.249.91.104:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
    (100% verlies).
     
  2. internet is meer dood dan levend nu. Ik zit in t centrum van Deventer vlakbij de brink. Had even hoop dat doordat het internet er nagenoeg helemaal uit lag, ziggo het aan het oplossen was, maar we zijn net zover als dat we waren (vanavond wel de slechtste avond tot nu toe).

    @downstar:
    De traceroute laat zien welke stappen er afgelegd worden naar een server toe. Als er in de eerste (of tweede in geval van router ertussen) al hoge ping is, of geen ping, kan het probleem bij jezelf liggen. Wat iedereen inmiddels heeft aangetoond is dat het probleem ergens in de route naar een willekeurige server ligt, dus dat ziggo iets moet gaan fixen.

    deel van traceroute van ziggoklant:

    5 6 ms 7 ms 7 ms zl-rc0001-cr101-ae4-0.core.as9143.net [213.51.158.48]
    6 * * 82 ms bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.100]
    7 82 ms 83 ms 87 ms 10ge-3-3-0.br1.ams.we-dare.net [195.69.144.107]

    de 5e hop, ofwel tussenstap is prima, het signaal heeft 7 ms, (milliseconden) nodig om er te komen. Dan naar de 6e hop, daar komt 2x een timeout voor (het * symbool) en 1x duurt het 82 ms. Dat is een abnormale verhoging van de tijd en dus ligt daar het probleem. Nou is het volgens mij wel zo dat alleen mensen uit Deventer problemen hebben met die 6e hop. Vanuit andere regio's werkt ie wel goed.
     
  3. @ziggoklant ;

    ook ik heb dit

    af en toe dat nog wel eens 1 door komt maar voor de rest nee ..


    ik heb ook sinds vandaag half 7 ongeveer geen internet gehad tot 10 minuutjes terug ..

    ik dacht misschien zijn ze er mee bezig ; maar nee .. Internet is nog steeds traag helaas .
     
  4. Bedankt voor de uitleg ; ik begrijp het nu wel aardig ..

    Dus het is alleen bij de mensen in Deventer dat de 6e hop niet werkt

    Gesprekje met Wim ;

    Code:
    21:46:37 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/system1.png[/IMG]Systeem
     Welkom bij de Ziggo  Klantenservice
     21:46:37 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/system1.png[/IMG]Systeem
     Stel, Wim heeft de sessie  betreeden!
     21:46:37 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/system1.png[/IMG]Systeem
     U bent verbonden met Stel,  Wim
     21:46:49 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/user1.png[/IMG] XXX
    
     goede avond
     21:46:57 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/agent.png[/IMG]Stel, Wim
     Goedenavond, met Wim, wat kan ik voor u  doen?
     21:47:45 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/user1.png[/IMG]XXX
     
    Mijn internet is sinds een paar dagen  ontiegelijk traag ;
     ik heb vernomen van andere dat het hier in de regio (  deventer )
     en voornamelijk de wijk De zandweerd ook hebben ..
     wat is er precies  aan de hand ?
     21:48:22 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/agent.png[/IMG]Stel, Wim
     Er is een storing gaande in  Deventer.
     21:49:30 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/user1.png[/IMG]XXX
     
    Oke , en dit is dus al sinds een paar  dagen ? 
    
    Ik heb vanaf half 7 ongeveer tot net geen internet ook gehad ;  ik was alleen verbonden met lokaal ..
    
    en ik heb dus nu weer 10 minuutjes  internet maar ontiegelijk traag helaas
     21:51:27 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/agent.png[/IMG]Stel, Wim
     Ik zie dat u een paar uur geleden uw  modem al heeft gereset?
     21:52:28 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/user1.png[/IMG]XXX
     
    dat is rond half 7 geweest als ik het  goed heb inderdaad , 
    het internet is zoals ik al zei erg traag sinds een paar  dagen ..
    dus ik dacht misschien helpt het even als ik de modem reset  .
     21:53:53 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/agent.png[/IMG]Stel, Wim
     Probeert u nog een rechtstreekse  aansluiting tussen modem en computer. Lukt ook dit niet dan is het advies  voorlopig afwachten.
     21:54:33 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/agent.png[/IMG]Stel, Wim
     U hoort als u belt met de klantenservice  om welke postcodes het gaat in Deventer en omstreken.
    
     21:56:33 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/user1.png[/IMG]XXX
     
    Ja ik denk dat hierbij mijn postcode  ook wel zit ; het zit zich voornamelijk in Deventer en dan de wijk de zandweerd  .. en centrum Deventer 
    
    ( hier zijn nog wel wat meer mensen uit deventer  met het zelfde probleem ; [URL]http://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=121997&posted=1#post121997[/URL]  die wonen ook toevallig in de wijk de zandweerd 
     21:57:03 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/agent.png[/IMG]Stel, Wim
     U sluit de computer af, haalt de router  ertussen uit, haalt de utp-kabel achter uit het modem. Dan het modem van de  stroom afhalen. Na 1 minuut het modem weer opstarten. Als ie weer online is  sluit u de utp-kabel achter op het modem en aan de andere kant in uw computer.  Dan start u uw computer weer op.
     21:57:32 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/user1.png[/IMG]XXX
     en dat zou kunnen helpen dus  ?
    
     21:57:32 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/agent.png[/IMG]Stel, Wim
     Klopt, er wordt nog steeds aan  gewerkt.
     21:58:03 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/agent.png[/IMG]Stel, Wim
     Ik kan het niet garanderen, maar als het  niet helpt nog niets verloren.
    
    
    21:58:58 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/agent.png[/IMG]Stel, Wim
     Succes en desondanks nog een fijn  weekend.
     21:59:14 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/user1.png[/IMG]XXX
     
    ook moet ik trouwens even melden dat  mijn Ip is veranderd . ik weet niet of dit eventuele gevolgen heeft  ?
     22:01:58 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/agent.png[/IMG]Stel, Wim
     U kunt morgenvroeg nog bellen of via deze  manier om het ip-adres te vernieuwen. We sluiten om 22.00 uur, dus kan ik u daar  nu niet meer mee helpen. Morgenvroeg vanaf 9.00 uur zijn we weer  bereikbaar.
     22:02:44 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/user1.png[/IMG]XXX
     
    Nee ik wou alleen even melden dat mijn  ip IS veranderd ; ik bedoel dat het probleem daar niet verder aan ligt dat het  internet daardoor is vertraagd ?
     22:03:28 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/agent.png[/IMG]Stel, Wim
     Zou heel goed ermee te maken kunnen  hebben. Maar voor nu nog een fijne avond.
     22:03:43 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/user1.png[/IMG]XXX
     
    hetzelfde en alvast bedankt  
     22:03:53 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/system1.png[/IMG]Systeem
     Stel, Wim heeft de sessie  verlaten!
     22:03:54 [IMG]https://chatthuishelp.ziggo.nl/netagent/client/unified/default/imgs/system1.png[/IMG]Systeem
     De sessie is beeindigd!
    
    internet is trouwens nu wel een stuk sneller ( nog niet echt snel :P maar het valt te doen ..) dan een paar uur geleden .. maar dat zal wel komen omdat niet iedereen meer op internet zal zijn rond deze tijd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2008
  5. Ik woon eveneens in het centrum van deventer en heb er ook last van. Zoals op diverse plekken al gemeld..

    Bij mij lijken de problemen er te zijn sinds ik donderdag ochtend geheel geen internet had (geconstateerd rond 07:30), alles beetje gereset en zo, the usual. . . Mocht echter niet baten. Naar mijn werk gegaan.

    tegen 11 uur belt mij vriendin op dat ze ook niet op internet kan. Gekeken op ziggo voor storingen en onderhoud. Bleek er die nacht iets van onderhoud gepleegd te zijn.

    Ziggo gebeld. De boel aan en uit gedaan in een volgorde die zij mij vertelden (mijn vriendin laten doen, daar ik op werk was).

    Internet was back online alles ok. Leek het. Bij thuiskomst ondekte ik echter hoge pings en trage down en upstreams. Sindsdien met ups en downs is het hommeles. Soms werkte het naar behoren, soms is het bagger. Voor de genoemde onderhoudspleging nooit geen last van gehad.

    Ik gebruik overigens een linksys wrt54gl met tomato firmware dit gaat voor zeer stabiel door.
     
  6. Het is dus wel een beetjee Zandweerd en centrum geloof ik

    en vrijwel iedereen de zelfde problemen ..

    hebben jullie dan ook een ander ip adress ? net als mij


    want volgens Digitalo ( user ) ligt het aan het volgende ;


     
  7. Ik kan het verhaal van digitalo bevestigen. Ook ik heb een 94.xxx.xxx.xxx adres nu. Ik weet alleen niet of dat voorheen anders was (heb normaal niets aan het weten van mijn eigen ip-adres). En http://www.ipaddresslocation.org/ denkt ook dat het uit de stad Den Haag komt.

    Enige goeie nieuws voor mij is nu dat ziggo er tenminste vanaf weet, dat was mij voor vanavond nog niet duidelijk. Nou maar hopen dat ze het snel fixen. Ik ben relatief nieuwe klant, maar ze hebben het nu al slechter gedaan dan de ruim 5 jaar dat ik bij upc gezeten heb.
     

  8. Oke ; het is dus wel heeel toevallig dat de mensen met een 94.. ip de problemen hebben ..

    Ziggo weet er idd van af ; ze geven ook aan ( in het gesprek tussen mij en wim stel ) dat er een storing gaande is in Deventer .

    ik hoop dus dat ze het zo snel mogelijk fixen ..

    Kun je trouwens nu wel Redelijk gebruik maken van internet ?

    bij mij is op dit moment alles echt stukken sneller weer .. maar zoals ik al zei zal dat wel komen doordat er nu nog maar een gering aantal mensen op internet zijn :?
     
  9. Het is idd wel sneller, kan er normaal mee op internet.
    Gamen gaat voorlopig nog niet, maar ben allang blij dat ik dingen kan opzoeken.
     
  10. Moet zeggen ; heb net even geprobeerd te gamen weer op een cod4 servertje hier in NL

    ping gemiddeld 120 ..


    dit is mijn route trouwens ;


    C:\Users\xxx>tracert 84.244.189.237

    Traceren van de route naar server.red-snow.org [84.244.189.237]
    via maximaal 30 hops:

    1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
    2 7 ms 9 ms 8 ms 10.208.160.1
    3 6 ms 9 ms 8 ms csw1-vlan201.deven1.ov.home.nl [213.51.133.17]
    4 10 ms 10 ms 10 ms csw1-pc105.zwoll1.ov.home.nl [213.51.133.56]
    5 68 ms 6 ms 8 ms zl-rc0001-cr101-ae4-0.core.as9143.net [213.51.15
    8.48]
    6 82 ms 85 ms 81 ms bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.100]

    7 78 ms 77 ms 79 ms 10ge-3-3-0.br1.ams.we-dare.net [195.69.144.107]

    8 82 ms 82 ms 80 ms 10ge-7-1-0.cr2.ams.we-dare.net [84.244.188.4]
    9 79 ms 83 ms 82 ms server.red-snow.org [84.244.189.237]

    De trace is voltooid.

    C:\Users\xxx>

    ook bij mij begint t bij 5 / 6 raar te doen ..
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina